Επίσημο: Hyundai i30 facelift Turbo με 186 άλογα

Σχετικά άρθρα

2015 Hyundai i30 Turbo

H Hyundai στη σημερινή της παρουσίαση, εκτός από το i20 Coupe, αποκάλυψε και το i30 facelift, όπου πλέον στην πιο δυνατή του έκδοση το μεσαίο κορεάτικο hatchback θα εφοδιάζεται με έναν 1.600άρη turbo κινητήρα απόδοσης 186 ίππων.

2015 Hyundai i30 Turbo

Αυτός θα είναι διαθέσιμος στην 3-θυρη και στην 5-θυρη έκδοση και πρακτικά αποτελεί την αντίστοιχη sport έκδοση του Kia cee’d GT/pro cee’d GT που έχουμε δοκιμάσει, μόνο που στην συγκεκριμένη περίπτωση ο κινητήρας είναι ελάχιστα detuned για να διαχωριστεί η φιλοσοφία της κάθε μάρκας. Έτσι, αυτός αποδίδει 186 άλογα και 265 Nm ροπή, έναντι των 204 αλλά ίδιας ροπή του Kia. Συνδυάζεται με το ίδιο εξατάχυτο κιβώτιο, όπου αποτελεί και την αποκλειστική επιλογή, με το Hyundai i30 Turbo να επιταχύνει για τα 0-100 χλμ/ώρα σε 8 seconds (0,3 αργότερο από το Kia), και η τελική ταχύτητα φτάνει 219 χλμ/ώρα (11 χλμ/ώρα λιγότερα).

2015 Hyundai i30 Turbo

Εκτός από τον κινητήρα, αλλαγές εντοπίζονται και στην ανάρτηση, η οποία έχει επαναρυθμιστεί για καλύτερα κρατήματα, στο τιμόνι το οποίο έχει ρυθμιστεί ώστε να δουλεύει αρμονικά με τις 18άρες ζάντες αλουμινίου, ενώ για την πέδηση φροντίζουν οι εμπρός αεριζόμενοι δίσκοι 300 χλστ. μαζί με τους συμπαγείς 284 χλστ. στον πίσω άξονα. Στιλιστικά φέρει ένα πιο επιθετικό bodykit με πιο έντονους προφυλακτήρες εμπρός/πίσω, πλαϊνές ποδιές, bi-xenon προβολείς με LED φώτα ημέρας, ενώ πίσω υπάρχει διπλή απόληξη για την εξάτμιση.

2015 Hyundai i30 Turbo

Περνώντας προς τα μέσα, αλλαγές υπάρχουν στα καθίσματα που έχουν αντικατασταθεί με νέα bucket, δερμάτινες επενδύσεις με ραφές που κάνουν αντίθεση, η οροφή πλέον είναι μαύρη, ενώ διαφορετικός είναι και ο πίνακας οργάνων.

2015 Hyundai i30 Turbo

Εκτός από το i30 Turbo, η Hyundai παρουσίασε και το i30 facelift, με τις αλλαγές να εντοπίζονται στο στιλιστικό κομμάτι, καθώς νέα είναι η εξάγωνη εμπρός μάσκα, θα υπάρχουν νέα σχέδια για τις ζάντες και νέα χρώματα, όπως τα Jet Black, Orange Caramel και το Polar White. Από θέμα κινητήρων το απλό i30 θα διαθέτει έναν 1,6-λίτρων πετρελαιοκινητήρα απόδοσης 110 και 136 ίππων, με την ροπή και στις δύο περιπτώσεις να φτάνει τα 280 Nm. Η συγκεκριμένη ροπή είναι διαθέσιμη όταν το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με το στάνταρ εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ όταν συνδυαστεί με το αυτόματο επτάχυτο αυτή αυξάνεται στα 300 Nm.

2015 Hyundai i30

Εκτός των παραπάνω διαθέσιμοι θα συνεχίσουν να είναι οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες 1,4 και 1,6-λίτρων, με τον πρώτο να αποδίδει 100 άλογα και 134 Nm ροπή και ο δεύτερος 120 άλογα και 156 Nm, με την ανανεωμένη γκάμα του Hyundai i30, μαζί με την Turbo έκδοση θα είναι διαθέσιμη μέσα στους πρώτους μήνες του 2015.

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

  • New i30 Turbo model with 186 PS, 1.6-litre T-GDI engine tops the range
  • Refreshed design for New i30 to boost its appeal
  • New engine and transmission line-up enhances efficiency and driveability

High Wycombe, 10 December 2014 – Hyundai Motor has today introduced a range of enhancements to the New i30 range, including the addition of a range-topping i30 Turbo, a more performance-oriented model delivering a Nürburgring-tuned 186PS and featuring exclusive sporty design features.  The complete range has been enhanced with improved engines, a new seven-speed dual-clutch transmission, safety and comfort features and refreshed exterior design, intended to make Hyundai’s top-selling model even more appealing.

On sale from 2015, the New i30 range boasts improved engine efficiency across the new car’s three bodystyles: three-door, five-door and Tourer. The new model range offers fuel consumption as low as 78.4mpg and CO2 emissions as low as 94 g/km.

Refreshed, sophisticated exterior design

Hyundai Motor’s European design team has applied upgrades to the exterior, refreshing the look that has attracted positive feedback from consumers when the second generation was launched in 2012.

At the front, a new accentuated hexagonal grille defines the New i30 as a quintessential member of the Hyundai family. Further design enhancements increase the appeal of New i30 among C-segment customers, including the newly designed alloy wheels (16- and 17-inch), as well as three new exterior colours: Polar White, Orange Caramel and Jet Black.

Enhanced, efficient engine range

The New i30 is available with an expanded choice of engines – all Euro6 compliant – with power outputs ranging from 100 ps to 186 ps and CO2 emissions from as low as 94 g/km.

Buyers will have a choice of two diesel options – a1.6-litre engine available in two power output versions of 110 ps and 136 ps. Customers who prefer petrol can select from a 1.4-litre 100 ps or 1.6-litre 120 ps naturally-aspirated engine or the new 1.6-litre 186 ps Turbo-GDI engine.

The 100 ps 1.4-litre Gamma engine has been replaced by a newly developed four-cylinder Kappa unit. This 1352 cc engine is significantly lighter than its predecessor, the Gamma 1.4-litre engine. At only 87 kg, the engine’s base weight has been reduced by 14 kg, resulting in lower fuel consumption of 50mpg and CO2emissions of 129 g/km CO2.

The 1.6-litre diesel and the 1.6-litre petrol GDI engines are also now available with the new seven-speed dual-clutch transmission (7DCT). This option replaces the previous compact, conventional six-speed torque-converter automatic and it will deliver greater fuel efficiency while at the same time increasing acceleration.

Fuel saving technologies included: Integrated Stop & Go (ISG), low rolling-resistance tyres, an alternator management system (AMS) and a drag-reducing ‘active air flap’ in the front grille.

For improved active safety, the Hyundai Land Departure Warning System (LDWS) has will be available(available subject to market specification).

High-performance New i30 Turbo

For buyers looking for a more dynamic drive and distinctive styling, Hyundai is adding a new top-of-the-range Turbo model to the 2015 i30 line-up.

Powered by a 186 PS, 1.6-litre turbocharged engine, the New i30 Turbo has been developed with a focus on sporty driving dynamics and everyday usability. Acceleration to 62mph is achieved in 8.0 seconds and top speed is 136mph.

To complement the 28 per cent increase in power and 38 per cent increase in torque (over the 1.6 GDI model), the i30 Turbo is fitted with sports suspension tuning, new 18-inch wheels and tyres and more direct steering (2.78 turns lock-to-lock).

The New i30 Turbo will be available on the five-door model, in a range of unique paint finishes including the new colour: Jet Black –only available for the Turbo model.

Exterior design features bespoke to the New i30 Turbo highlight the car’s sporty character including a new radiator grille, front and rear bumper with red detailing, new front LED design, twin exhausts and 18-inch alloy wheels. New interior design features include sports front seats, sports instrument cluster and contrasting red details on the steering wheel, gear knob and door trims.

New i30 has been designed and engineered at Hyundai Motor‘s European Technical Centre in Rüsselsheim, Germany and will be built in the region, at the company’s plant in Nošovice, Czech Republic.

Five Year Unlimited Mileage Warranty

Like all new Hyundai models, the New i30 is backed up by Hyundai’s unique, Europe-only, Five Year Unlimited Mileage Warranty package. This care programme provides customers with a five-year warranty with no mileage limit, five years of roadside assistance and five years of vehicle health checks.

Technical data:

Engines

Engine Diesel
1.6 ‘U’ 1.6 ‘U’
Capacity 1582 cc 1582 cc
Power 110 PS (81 kW)@ 4000 rpm 136 PS (100 kW)@ 4000 rpm
Torque 280 Nm @ 1500-3000 rpm (MT)300 Nm @ 1750-2500 rpm (7DCT) 280 Nm @ 1500-3000 rpm (MT)300 Nm @ 1750-2500 (7DCT)
Manual 6 6
Automatic 7DCT 7DCT
CO2 (combined) 94 – 115 g/km
Fuel Cons.(combined) 3.6 – 4.4 l/100 km

Engines

Engine Petrol
1.4 Kappa 1.6 Gamma 1.6 T-GDI Gamma
Capacity 1368 cc 1591 cc 1591 cc
Power 100 PS (74 kW) @ 6000 rpm 120 PS (88 kW) @ 6300 rpm 186 PS (137 kW) @ 5500 rpm
Torque 134 Nm@ 3500 rpm 156 Nm@ 4850 rpm 265 Nm @ 1500-4500 rpm
Manual 6 6 6
Automatic 6
CO2 (combined) 129 – 138 g/km 145 – 158 g/km 169 g/km
Fuel Cons. (combined) 5.6 – 6.0 l/100km 6.3 – 6.8 l/100 km 7.3 l/100 km

 

Exterior dimensions (mm)

Overall length 4300
Overall width 1780 (excluding door mirrors)
Overall height 1470
Wheelbase 2650
Front overhang 880
Rear overhang 770
Front track 1549 – 1569 depending on wheel / tyre combination
Rear track 1557 – 1571 depending on wheel / tyre combination
Ground clearance 140

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Να τι συμβαίνει σε έναν κινητήρα εάν του βάλεις πολύ παραπάνω λάδι

Όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης απαιτούν λάδι για να λειτουργούν, αλλά τι γίνεται εάν βάλεις παραπάνω λάδι από αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής; Μερικά...

Επίσημο: Η Alfa Romeo μετονομάζει τη Milano

Μόλις πέντε ημέρες μετά τα επίσημα αποκαλυπτήρια της Milano και τον ντόρο που έγινε, η Alfa Romeo αναγκάστηκε να μετονομάσει το νέο της μικρό...

Ξεκίνησε η παραγωγή του VW Golf facelift

Στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου, η Volkswagen παρουσίασε την ανανεωμένη εκδοχή της 8ης γενιάς του Golf, με το μοντέλο να μπαίνει στην παραγωγή την...