Nissan-Leaf-2

Καταρχήν να ξεκινήσω από τα βασικά. Είμαι φανατικός αντικαπνιστής, που αν συνυπολογίσεις την αγάπη μου για τα αυτοκίνητα δεν θα επέτρεπα ποτέ να καπνίσει κάποιος στο αυτοκίνητο μου, αν ποτέ αποκτήσω. Μεγαλύτερη ηλιθιότητα, επίσης, θεωρώ είναι να βλέπω περαστικούς οδηγούς να καπνίζουν, ή ακόμα και να “στρίβουν” τσιγάρα εν κινήσει. Συγνώμη αν θίγω κάποιον, όμως έτσι πιστεύω γιατί το κάπνισμα εν ώρα οδήγησης εγκυμονεί πολλούς κινδύνους, αλλά καλύτερα να μη το αναλύσουμε τώρα.

smoke

Στο θέμα μας τώρα, υπάρχει ένα μικρό ποσό ανεπίσημων στοιχείων που δείχνει ότι η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να σε βοηθήσει να κόψεις το κάπνισμα. Σύμφωνα με μια τελευταία ενημέρωση από το Plug-In America, ένας μη-κερδοσκοπικός εκπαιδευτικός οργανισμός που προωθεί και υποστηρίζει τη χρήση των plug-in αυτοκίνητων που θα συμβάλουν στη μείωση της εξάρτησης μας από τα ορυκτά καύσιμα, τη βελτίωση του περιβάλλοντος του πλανήτη και τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου και της κλιματικής αλλαγής, ο Ray Ishak, ένας πωλητής της Nissan στην πόλη Everett της Ουάσιγκτον διαπίστωσε ότι η οδήγηση ενός plug-in αυτοκινήτου βοήθησε τους πελάτες του να κόψουν το κάπνισμα. Πιο συγκεκριμένα 10 άτομα που αγόρασαν ένα Leaf, μετά από λίγο καιρό σταματήσει την κακή αυτή συνήθεια, για τον απλούστατο λόγο ότι οι οδηγοί, πλέον, δεν σταματούν στα βενζινάδικα, στα οποία συνήθως γίνεται η των προϊόντων καπνού.

Μπορεί το παραπάνω να μην αποδεικνύει τίποτα καθώς το αποτέλεσμα δεν βασίζεται σε μελέτη μεγάλη κλίμακας, αλλά επαναλαμβανόμενη σύμπτωση παύει να είναι σύμπτωση. Αν με ρωτάς αν κάτι τέτοιο θα μπορούσε να ισχύσει και στην Ελλάδα, είμαι αρνητικά προϊδεασμένος ότι μπορεί μια τέτοια αγορά να κάνει τον μανιώδη Έλληνα καπνιστή να αποχωριστεί την αγαπημένη του συνήθεια.

Στις σχετικές ειδήσεις, η παραγωγή των ηλεκτρικών, υβριδικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων δεκαπλασιάσθηκαν στην Κίνα το Νοέμβριο, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2013, ενώ από την αρχή του έτους έχουν κατασκευαστεί 56.718 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, 5 φορές περισσότερα σε σχέση με το 2013.

Η κυβέρνηση της Κίνας στη προσπάθεια της να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση, επιδοτεί την αγορά των ηλεκτρικών, plug-in υβριδικών, και υβριδικών αυτοκίνητων, δημιουργώντας δίκτυα φόρτισης μπαταριών σε διάφορες μητροπολιτικές περιοχές.