Martin Winterkorn (1)

Το Volkswagen Group πουλά περισσότερα αυτοκίνητα από ποτέ. Μέσα στους πρώτους 11 μήνες του 2014, έχει πουλήσει για πρώτη φορά στην ιστορία της, περισσότερα από 9 εκατ. αυτοκίνητα (9,08 για την ακρίβεια). Πλέον βρίσκεται στη 2η θέση σε ότι αφορά τις πωλήσεις, θέλοντας να περάσει και την Toyota αλλά με τι κόστος θα συμβεί αυτό; Με άρθρο της η Wall Street Journal προσπαθεί να εξηγήσει το γιατί η VW, παρότι φέτος θα πουλήσει περισσότερα από 10 εκατ. αυτοκίνητα, πιάνοντας τον στόχο της 4 χρόνια νωρίτερα, δεν γεμίζει τα ταμεία της με όσα λεφτά θα ήθελε.

Μέρος του προβλήματος της Volkswagen, σύμφωνα με τους επικριτές της, είναι πως κατασκευάζει η ίδια πάρα πολλά μέρη και ανταλλακτικά των αυτοκινήτων της, ακόμα και μέρη για τα φρένα και πεντάλ. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου του Duisburg-Essen, η ακραία ενσωμάτωση που κάνει η VW με τα ανταλλακτικά της, μειώνει τη παραγωγικότητα, αντλεί κεφάλαια και μειώνει τα κέρδη. Ο Ferdinand Dudenhoffer, επικεφαλής της έρευνας δήλωσε:

Το πρόβλημα της VW είναι απλό. Έχει πάρα πολλούς υπαλλήλους, που σε συνδυασμό με υψηλό επίπεδο ενσωμάτωσης προσθέτει εργατικό κόστος, πράγμα που δεν επιτρέπει στην VW να έχει όσα κέρδη θα ήθελε.

Martin Winterkorn (2)

Οι υπάλληλοι του VW Group είναι από τους πιο καλοπληρωμένους στη Γερμανία, μιας και πληρώνονται έως και 35% περισσότερο σε σχέση με τους μισθούς που δίνουν οι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Το δεύτερο μεγαλύτερο εργοστάσιο της VW στη Γερμανία, αυτό του Kassel, απασχολεί 16.000 υπαλλήλους οι οποίοι δεν κατασκευάζουν αυτοκίνητα, αλλά ανταλλακτικά. Επίσης το εργοστάσιο του Braunschweig που και αυτό κατασκευάζει ανταλλακτικά, απασχολεί 6.000 υπαλλήλους.