Mechanics work on Jenson Button's car.

Παρόλο που η MP4-29 είχε στην πλάτη της το καλύτερο και δυνατότερο power unit, δεν κατάφερε να το εκμεταλλευτεί αυτό, με αποτέλεσμα το 2014 ν’ αποτελέσει μια κακή -για το όνομα της McLaren– χρονιά, κάτι που συμβαίνει για δεύτερη συνεχόμενη φορά. Τα πράγματα αλλάζουν, όμως, για τη βρετανική ομάδα, αφού η συνεργασία με τη Honda έχει ήδη ξεκινήσει και στόχος είναι η κυριαρχία στη Formula 1.


«Ό,τι δε σε σκοτώνει, σε κάνει πιο δυνατό», δε λένε; Ε, λοιπόν, η ομάδα του Woking θέλει να το εφαρμόσει αυτό εν όψει 2015, με τον Matt Morris, Διευθυντή Μηχανολογίας των Βρετανών, να ισχυρίζεται πως υπάρχει μια διαφορετική νοοτροπία στην ομάδα όσον αφορά την απόδοση του μονοθεσίου.

Ένας από τους βασικούς τομείς που είχαμε εστιάσει κατά τη διάρκεια της σεζόν ήταν η νοοτροπία μας σχετικά με το πώς αντιλαμβανόμαστε τα οφέλη της απόδοσης. Αυτό που εννοώ είναι ότι, στο παρελθόν, χρησιμοποιούσαμε κάποια πολύ μαθηματικά μοντέλα για να μας πουν αν ένα κομμάτι είναι πιο γρήγορο και είχαμε την τάση να το πιστεύουμε αυτό. Ωστόσο, τώρα εξετάζουμε περισσότερο κάποια αεροδυναμικά concepts και σκεφτόμαστε πέρα από αυτά που προβλέπει ο υπολογιστής για το γυρολόγιο.

Έχουμε κοιτάξει τη συνολική οδηγική συμπεριφορά. Η λέξη «οδηγησιμότητα» σίγουρα έχει ανέβει όταν παίρνουμε αποφάσεις όσο κυλά η σεζόν. Για να σας δώσω ένα παράδειγμα, οι οδηγοί έκαναν παράπονα στην αρχή της σεζόν για την οδηγησιμότητα. Προσπαθήσαμε πολύ για να λύσουμε το πρόβλημα, αλλά πραγματικά δεν βρήκαμε κάτι πάνω στο μονοθέσιο που να κάνει τη διαφορά, μέχρι που πήγαμε στην Ιαπωνία μ’ ένα νέο αεροδυναμικό πακέτο για το εμπρός μέρος. Και αυτό έκανε μεγάλη διαφορά. Οι οδηγοί αμέσως είδαν τη διαφορά και αυτό είναι κάτι σημαντικό που αλλάξαμε στον τομέα της μηχανικής.

Η βελτίωση της MP4-29 στο τέλος της σεζόν είναι ένα θετικό σημάδι για το νέο έτος, καθώς τα νέα μονοθέσια θα είναι ουσιαστικά εξέλιξη των φετινών μονοθεσίων, όπως γνωρίζει πολύ καλά και ο Morris.

Σε γενικές γραμμές, οι 4 ή 5 τελευταίοι αγώνες ήταν πολύ θετικοί για εμάς, με τον Jenson να παίρνει πραγματικά τα πάντα από το μονοθέσιο. Αν κοιτάξετε την ανταγωνιστικότητά μας, ίσως να ήμασταν και πιο ανταγωνιστικοί από τις Red Bull και Ferrari στους τελευταίους 4 αγώνες. Για τον χειμώνα, είναι καλό να γνωρίζουμε ότι αυτό είναι μια βάση πάνω στην οποία θα κατασκευαστεί η MP4-30.