tatra_t87_01

Tatra T87, ένα τσέχικο αυτοκίνητο, σχεδιασμένο από τον Hans Ledwinka και φορά έναν αερόψυκτο 3,0-λίτρων (2.969 κ.εκ) V8 κινητήρα στην πλάτη του. Δεν είναι ωστόσο ο κινητήρας που έκανε το μοντέλο ιδιαίτερο στον χρόνο, αλλά ο σχεδιασμός του, με την Tatra και τον Ledwinka να πειραματίζονται στην αεροδυναμική του. Είναι από τα πρώτα αυτοκίνητα που στον σχεδιασμό του χρησιμοποιήθηκε αεροδυναμική σήραγγα, πράγμα που είχε ως αποτέλεσμα να έχει αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας, μόλις 0,36 Cd, εντυπωσιακό νούμερο για την εποχή του.

tatra_t87_05

Μόλις 3.056 αυτοκίνητα μεταξύ του 1936 και του 1950, καθιστώντας το, ένα από τα πιο σπάνια αυτοκίνητα του κόσμου, με το κεντρικό πτερύγιο στο πίσω μέρος να βελτιώνει την κατευθυντική του ευστάθεια. Ο κινητήρας του απέδιδε 85 άλογα, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να έχει τελική ταχύτητα 160 χλμ/ώρα.

tatra_t87_10

Όταν οι Γερμανοί εισέβαλαν στην Τσεχική Δημοκρατία, ερωτεύθηκαν το T87, επιτρέποντας στην Tatra να συνεχίσει την παραγωγή του αυτοκινήτου. Δεδομένου ότι όλες οι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως είχαν σταματήσει τη κατασκευή αυτοκινήτων, μιας και ανέλαβαν τη παραγωγή στρατιωτικών οχημάτων, η Tatra συνέχιζε να παράγει αυτοκίνητα.

tatra_t87_06

Ο Fritz Todt,  Υπουργός Εξοπλισμών και Πολεμοφοδίων της Ναζιστικής Γερμανίας, είχε περιγράψει το Tatra T87 ως το αυτοκίνητο για τις Γερμανικές Autobahn, με αρκετούς υψηλόβαθμους Γερμανούς να δηλώνουν λάτρεις του μοντέλου. Φήμες θέλουν τον Ferdinand Porsche να κλέβει στοιχεία από το T87 για τον σχεδιασμό του Beetle, με τον Ledwinka να μηνύει τον Porsche, ο οποίος μετά τον πόλεμο, πλήρωσε 3 εκατ. γερμανικά Γερμανικά μάρκα στον Τσέχο

Ωστόσο, ο δύσκολος χειρισμός του αυτοκινήτου οδήγησε σε αρκετά θανατηφόρα ατυχήματα, αναγκάζοντας τους Ναζί να απαγορεύσουν τους Γερμανούς αξιωματικούς να οδηγούν το Tatra T87, που έμεινε στην ιστορία ως το μυστικό όπλο της Τσεχικής Δημοκρατίας κατά των Ναζί.