Abu Dhabi day 2

Οι Ιάπωνες κατάφεραν να πάρουν μια πρώτη νίκη, σε πολιτικό επίπεδο, με την FIA να ανακοινώνει πως θα επιτραπεί η εξέλιξη του power unit τους μέσα στη χρονιά. Επειδή όμως η Honda έχει το πλεονέκτημα να εξελίσσει όσο θέλει τον κινητήρα της μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου, η απόφαση ήρθε με ένα περιορισμό.

Ως γνωστόν, οι Mercedes, Ferrari, Renault, μπορούν να αλλάξουν το 48 τοις εκατό του PU τους ο καθένας, τα οποία “πάγωσαν” πέρυσι στο τέλος Φεβρουαρίου. Το PU έχει χωριστεί σε 66 “κλειδιά” και το ποσοστό του 48% αντιστοιχίζεται σε 32 “κλειδιά”. Κι εδώ μπαίνει ο περιορισμός της Honda για το 2015.

Τα “κλειδιά” που θα έχει διαθέσιμα η Honda, θα είναι ο μέσος όρος αυτών που θα απομένουν στους άλλους 3 κατασκευαστές, με την έναρξη της σεζόν στην Αυστραλία. Το παράδειγμα που έδωσε ο Charlie Whiting, για να είναι περισσότερο κατανοητό, έλεγε:

Εάν οι τρεις κατασκευαστές του 2014 έχουν 8, 7 και 5 αχρησιμοποίητα “κλειδιά” αντίστοιχα, κατά την έναρξη της σεζόν, τότε θα επιτραπεί στο νέο κατασκευαστή να χρησιμοποιήσει 6 κατά τη διάρκεια της σεζόν (ο μέσος όρος στρογγυλοποιείται προς τα κάτω στον πλησιέστερο ακέραιο αριθμό).

Σύμφωνα με δημοσίευμα της L’Equipe, η Mercedes σκόπευε να μπει στο 2015 με το περσινό PU, ώστε να χρησιμοποιήσει και τα 32 “κλειδιά” κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος. Όμως, μετά από αυτή την εξέλιξη, ίσως να αλλάξει στρατηγική.

Η McLaren-Honda παρουσιάζει το νέο της μονοθέσιο στις 29 Ιανουαρίου, με τους Ιάπωνες να φαίνεται πως είναι εκείνοι που πληρώνουν το μισθό του νέου αποκτήματος της ομάδας, Fernando Alonso. Μάλιστα, ο Ισπανός ήθελε να τρέξει και στο Le Mans φέτος, με τους Ιάπωνες να ασκούν βέτο σε μια τέτοια κίνηση.

[Photo Copyrights: LAT Photographic/McLaren F1]