[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

recalls_002833

Το 2014 έμεινε στην ιστορία ως η χρονιά των περισσότερων ανακλήσεων αυτοκινήτων, με την σύγχρονη ιστορία να έχει να μας δείξει τεράστιες ανακλήσεις. Σήμερα ας δούμε τις 11 ανακλήσεις εκείνες που έγιναν για λόγους ελάσσονος σημασίας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Chevrolet” ]

The 2012 Chevrolet Sonic hatchback was shown at North American I

H GM στα τέλη του 2011, ανακάλεσε 4.296 Chevrolet Sonic στα οποία ξέχασε να τοποθετήσει τακάκια φρένων.

[/nextpage]

[nextpage title=”Lotus” ]

lotus evora

Η Lotus το καλοκαίρι του 2013 ανακοίνωσε πως ανακαλεί 28 Evora τα οποία είχαν παραγγελθεί με απαλλαγή αερόσακου συνοδηγού. Αυτά θα έπρεπε να φέρουν ένα συγκεκριμένο ταμπελάκι, που να αναφέρει ότι καλύπτονται από την απαλλαγή, αλλά οι 28 δεν το είχαν.

Ο λόγος για τον οποίο αυτά τα αυτοκίνητα πρόκειται να διαθέτουν το αυτοκόλλητο είναι, διότι χωρίς αυτό, οι ιδιοκτήτες των 28 Evora θα έχουν προβλήματα, αν τα αυτοκίνητά τους πιθανόν ανακληθούν στο μέλλον. Με άλλα λόγια έγινε ανάκληση για να είναι ασφαλής σε περίπτωση που θα υπάρξει ανάκληση στο μέλλον.

[/nextpage]

[nextpage title=”Suzuki” ]Suzuki Kizashi

H Suzuki το περασμένο καλοκαίρι ανακοίνωσε πως ανακαλεί 19.249 Kizashi επειδή υπάρχει το ενδεχόμενο οι αράχνες να μπλοκάρουν ένα σωληνάκι εξαερισμού του ρεζερβουάρ καυσίμου, με αποτέλεσμα την ανάπτυξη αρνητικής πίεσης που μπορεί να οδηγήσει σε ρωγμή ή ακόμα και διαρροή.

Σύμφωνα με την εταιρία, η πρώτη αναφορά του προβλήματος έγινε το 2011 με 6 ακόμα περιστατικά έως το 2013. Το 2014 αναφέρθηκε ένα ακόμα περιστατικό και έπειτα από εσωτερική έρευνα, διατάχθηκε ανάκληση έτσι ώστε να αντικατασταθεί το σωληνάκι, με ένα νέο που διαθέτει και φίλτρο για να κρατάει έξω τις αράχνες. Αν τα σωληνάκια έχουν μπλοκαριστεί από αράχνες σε κάποιο όχημα, τότε αντικαθίσταται και ολόκληρο το ρεζερβουάρ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Porsche” ]

2015-porsche-cayenne-diesel-around-corner

H Porsche ίσως έκανε την μικρότερη, πιο μεθοδική ανάκληση στην ιστορία των ανακλήσεων, ανακαλώντας μόλις 2 Cayenne. Πρόκειται για μια Cayenne Diesel και μια Cayenne S που κατασκευάστηκαν μεταξύ 26 και 27 Νοεμβρίου και σε αυτές, η Porsche δεν έχει κάνει σωστή ευθυγράμμιση, με τις βίδες των αναρτήσεων που ρυθμίζουν τις γωνίες κάμπερ και κάστερ, ίσως να μην έχουν σφιχτεί με την καθορισμένη ροπή.

[/nextpage]

[nextpage title=”Koenigsegg” ]

Agera

H Koenigsegg αναγκάστηκε να ανακαλέσει ένα αυτοκίνητό της επειδή το σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών δεν πληρούσε τα standards των Η.Π.Α. Για την ακρίβεια, στην για την οποία μιλάμε, “δεν άναβε η προειδοποιητική λυχνία όταν το όχημα επανεκκινούσε”. Για κάποιον λόγο, αυτό θεωρείται πρόβλημα που δικαιολογεί ανάκληση γιατί σύμφωνα με την NHTSA, “ο οδηγός μπορεί να μην γνωρίζει πως υπάρχει πρόβλημα με το ελαστικό, αυξάνοντας την πιθανότητα ατυχήματος”.

Έτσι, η Koenigsegg, ανακάλεσε το μοναδικό όχημα που έχει παραδώσει στις Η.Π.Α. από το 2011 και έπειτα και αναβάθμισε το λογισμικό του T.P.M.S. ώστε να διορθωθεί το πρόβλημα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Toyota” ]

Toyota Camry

Οι αράχνες ξαναχτυπούν αυτή τη φορά με θύματα 803.000 Toyota Camry, Camry Hybrid, Avalon, Avalon Hybrid και Venza, παραγωγής 2012 και 2013. Το πρόβλημα ξεκινά από ένα μικρό σωληνάκι που παροχετεύει υγρασία που ίσως συγκεντρωθεί στο κλιματιστικό.

Το συγκεκριμένο σημείο αποδείχθηκε ότι προτιμούν ενίοτε οι αράχνες για να φτιάξουν τον ιστό τους. Έτσι, η υγρασία συγκεντρώνεται εκεί και στάζει κάτω, στο σύστημα ελέγχου των αερόσακων, προκαλώντας βραχυκύκλωμα που μπορεί είτε να ανάψει τις προειδοποιητικές ενδείξεις στο ταμπλό είτε ακόμη και να ανοίξει τον πλευρικό αερόσακο, ενώ σε ακραίες περιπτώσεις, μπορεί να επηρεάσει ακόμη και το υδραυλικό τιμόνι του συστήματος διεύθυνσης.

Σε παρόμοια ανάκληση είχε προχωρήσει και η Mazda.

[/nextpage]

[nextpage title=”PSA-Renault” ]

peugeot_307_5-door_uk_spec

Η Peugeot Citroen PSA και η Renault το 2011 ανακάλεσαν στην Αγγλία αρκετές χιλιάδες δεξιοτίμονα Peugeot 206, 307, Citroen C3 Desire, C3 SX, C4 VTR, C4 SX HDI, Renault Scenic και Espace, στα οποία ο συνοδηγός μπορούσε να ενεργοποιήσει τα φρένα, επειδή ο μηχανικός πέδησης είχε παραμείνει στην αριστερή πλευρά.

[/nextpage]

[nextpage title=”Ford” ]

Granada 1978

Η Ford αναγκάστηκε να ανακαλέσει τα Granada του 1978, επειδή η πορτοκαλί απόχρωση των φλας, δεν ήταν το σωστό πορτοκαλί.

[/nextpage]

[nextpage title=”Lincoln” ]

2015-Lincoln-MKC-13-1024x584

Η Lincoln την τελευταία μέρα του 2014 ανακοίνωσε πως προχωρά στην ανάκληση 13.574 MKC στη Βόρεια Αμερική, για να μετακινήσει τη θέση του διακόπτη ανάφλεξης στο ταμπλό. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της αυτοκινητοβιομηχανίας, εξαιτίας του ότι το start/stop κουμπί βρίσκεται κοντά σε άλλους διακόπτες, οι επιβάτες μπορούν ακούσια να απενεργοποιήσουν τον κινητήρα κατά την οδήγηση.

Που βρίσκεται το κουμπί αναρωτιέσαι; Είναι τοποθετημένο κοντά στο κάτω μέρος της οθόνης αφής, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί προφανώς να το πατήσεις κατά λάθος. Η Ford θα μετακινήσει το κουμπί από το κάτω άκρο της κονσόλας στο πάνω, με την εργασία να διενεργείται προς το τέλος του Φεβρουαρίου.

[/nextpage]

[nextpage title=”Honda” ]

Odyssey

Η Honda ανακάλεσε τα 2014 Odyssey, στα οποία το λογότυπο “Odyssey” τοποθετήθηκε από το εργοστάσιο στο πίσω δεξί μέρος και όχι στο αριστερό, όπως πρέπει να είναι κανονικά. Η Honda ισχυρίστηκε πως σε περίπτωση που ο τωρινός ιδιοκτήτης θελήσει να πουλήσει το αυτοκίνητο του στο μέλλον και δεν αλλάξει τη θέση των γραμμάτων, τότε ίσως ο νέος αγοραστής να θεωρήσει πως το αυτοκίνητο είναι τρακαρισμένο, αφού το λογότυπο δεν είναι τοποθετημένο στην σωστή μεριά, μειώνοντας έτσι την μεταπωλητική αξία του.

[/nextpage]

[nextpage title=”Ferrari” ]

ferrari 458 front trunk

H Ferrari ανακάλεσε 3.100 Ferrari 458 Italia και 458 Spider επειδή ο μπροστά χώρος αποσκευών δεν ανοίγει από μέσα. Το πρόβλημα εντοπίστηκε στο εσωτερικό μάνταλο του μπροστά χώρου αποσκευών που δεν απελευθερώνεται όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Όπως ανέφερε τότε η NHTSA:

Σε περίπτωση που ένα άτομο είναι παγιδευμένο στο πορτμπαγκάζ, χωρητικότητας 230 λίτρων, το μάνταλο της κλειδαριάς δεν απελευθερώνεται όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο τραυματισμού ή ενδεχομένως να οδηγήσει και σε θάνατο. Ως εκ τούτου, τα εν λόγω οχήματα δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της οδηγίας “Federal Motor Vehicle Safety Standard No. 401 – Interior Trunk Release.”

[/nextpage]