most-expensive-rolls-royce-phantom-vehicles-ordered-by-stephen-hung-photo-gallery_3

Πολύ συχνά ακούμε και λέμε την έκφραση “αν έχεις λεφτά, όλα γίνονται” αλλά ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα; Παραδείγματα από διάφορες εταιρίες, αποδεικνύουν ότι ανταποκρίνεται πλήρως στην πραγματικότητα… υπάρχει όμως όριο;

Δεν είμαστε αστυνομία γούστου.

Αναφέρει ο επικεφαλής της Rolls-Royce North America, Eric Shepherd για το αν υπάρχει κάτι που ΔΕΝ θα κάνει η εταιρία, όσα χρήματα και αν προσφέρει ο υποψήφιος πελάτης. Μόνο δύο κόκκινες γραμμές βάζει: Πρώτον, δεν γίνεται καμία τροποποίηση που να επηρεάζει την ασφάλεια του αυτοκινήτου. Σαφές και κατανοητό. Το δεύτερο όμως είναι πολύ πιο ειδικό: Η Rolls-Royce δεν θα κάνει τίποτα που να “παραμορφώνει” το χαρακτηριστικό Spirit of Ecstasy.

Θέλεις εσωτερικό από δέρμα κροκοδείλου με μαξιλάρια από φτερά αγγέλου; Η Rolls-Royce θα προσπαθήσει να βρει φτερά αγγέλου για να ικανοποιήσει την επιθυμία σου. Μπορεί να μην βρει, αλλά δεν θα πει όχι. Θέλεις ένα σετ picnic των €50.000; Έγινε! Θέλεις θήκες για ρολόγια στις πόρτες; Άνετα. Θέλεις εσωτερικό από διαμάντια, διακοσμητικά από γρανίτη ή χρυσό Spirit of Ecstasy; Σίγουρα! Για να σου δώσω να καταλάβεις, το 95% όλων των Rolls-Royce παγκοσμίως, είναι έως κάποιον βαθμό custom ενώ το ποσοστό αυτό, αυξάνεται στο 99% για την Μ. Ανατολή!

Ferrari SP12 EC Eric Clapton

Βέβαια, δεν το κάνει μόνο η Rolls-Royce αυτό. Η Ferrari έχει κάνει bespoke ολόκληρα μοντέλα αν ο εκάστοτε πελάτης έχει τα εκατομμύρια ενώ οι εταιρίες που ιδρύουν “Bespoke” τμήματα, πληθαίνουν. Αυτό έκανε η Aston Martin, αυτό έκανε η Bentley, η Jaguar κ.ά. Γιατί; Η απάντηση είναι απλή και θα σου την δώσω με ένα παράδειγμα. Από το 2011 και έπειτα, η Bentley παρατήρησε αύξηση της τάξης του 70% σε bespoke παραγγελίες ενώ η Aston Martin, πήγε από τα 40 bespoke αυτοκίνητα το 2012, στα 400 πέρυσι. Περισσότερες από το 40% των Lamborghini Aventadors ήταν custom και το 3% από αυτές, ήταν τόσο τροποποιημένες, που εντάσσονταν πρακτικά στην κατηγορία one-off.

3

Ωστόσο, πρέπει να επισημάνουμε μία διαφορά. Αυτή, εντοπίζεται όταν συγκρίνουμε τις λέξεις “εξατομικευμένο” και “bespoke”. Εξατομίκευση, είναι όταν ο όποιος πελάτης διαλέγει ανάμεσα σε μία –μικρή ή μεγάλη- γκάμα επιλογών. Αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν το υλικό ή/και το χρώμα των καθισμάτων, το υλικό ή/και το χρώμα των διακοσμητικών κλπ. Τα πραγματικά bespoke προγράμματα, αφήνουν τον πελάτη ελεύθερο να δημιουργήσει το αυτοκίνητο των ονείρων του, ζητώντας πράγματα που απλά δεν υπάρχουν σε κανέναν κατάλογο. Φυσικά, αφού το δημιουργήσει, πρέπει να το πληρώσει και όπως συνηθίζεται, τα bespoke προγράμματα είναι σημαντικά πιο ακριβά από αυτά της εξατομίκευσης. Επίσης, είναι και το θέμα του χρόνου αναμονής. Όταν ο Michael Fux ζήτησε την Rolls-Royce που βλέπεις στην παραπάνω φωτογραφία, αναγκάστηκε να περιμένει περίπου έναν χρόνο. Αλλά ποιος βιάζεται;