2014-cadillac-cts-interior-photo-509617-s-1280x782

Υπάρχει ένα φαινόμενο που βοήθησε κατά κύριο λόγο τους κατασκευαστές smartphone στο παρελθόν και τώρα, διεισδύει σιγά-σιγά και στην αγορά του αυτοκινήτου. Το φαινόμενο αυτό ονομάζεται “upgrade envy” ή για να παραφράσω, “ζήλεια του νέου” και οδηγεί την Αμερικάνικη –τουλάχιστον- αγορά, στην 6η συνεχόμενη χρονιά ανάκαμψης.


Χάρη στις νέες τεχνολογίες που κάνουν τα αυτοκίνητα ασφαλέστερα και ευκολότερα στη χρήση, οι καταναλωτές σπεύδουν να ανταλλάξουν το μοντέλο που έχουν στην κατοχή του για ένα νέο, με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και όλα τα νέα gadgets. Σύμφωνα με το Edmunds που καταγράφει την αγορά αυτοκινήτου στις Η.Π.Α. η μέση διάρκεια ενός lease, έπεσε στους 36 μήνες! Αυτή είναι η μικρότερη διάρκεια που έχει καταγράψει το μέσο στην ιστορία του!

Πριν σπεύσεις να κατηγορήσεις τους Αμερικάνους για καταναλωτισμό –όχι ότι θα έχεις άδικο, αλλά έχουν και αυτοί τα δίκια τους-, σκέψου το εξής. Πώς έβλεπε ένας 35χρονος για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο 10 ετών την δεκαετία του ’80 και πώς τώρα. Η αλματώδης πρόοδος της τεχνολογίας και ο ταχύτατος ρυθμός υιοθέτησης της από τους κατασκευαστές, έχουν κάνει τους Αμερικάνους να βλέπουν παλαιότερα μοντέλα σαν προϊστορικά κάρα. Θέλουν το νέο, το καλύτερο, το πιο εξοπλισμένο, το πιο τεχνολογικά προηγμένο. Όπως κάνει πολύς κόσμος με τα κινητά, έτσι κάνουν αυτοί με τα αυτοκίνητα.

Πηδήξαμε μία γενιά τεχνολογίας. Ένα αυτοκίνητο 5 ετών, μοιάζει να είναι 10 ή 12 ετών!

Δήλωσε ένας αναλυτής του Bloomberg Intelligence και δεν έχει άδικο. Κάτι οι κύκλοι ζωής των αυτοκινήτων που έχουν μειωθεί δραστικά και κάτι ο σκληρός ανταγωνισμός που οδηγεί στην πρόοδο, είναι σαν να έχουν επιταχύνει τον χρόνο για τους καταναλωτές. Και δεν είναι ότι ο κόσμος αγοράζει τις βασικές εκδόσεις. Από το 2009, η μέση τιμή ενός αυτοκινήτου στις Η.Π.Α. έχει αυξηθεί κατά $3.000, για να καταλήξει στα $32.100. Όμως εκεί τα επιτόκια είναι χαμηλά και δάνεια άπλετα.

Στην πραγματικότητα, δεν χρειάζεσαι ένα καινούριο iPhone… Αλλά το θέλεις!

Δήλωσε ο Karl Brauer, αναλυτής στο Kelley Blue Book και έχει απόλυτο δίκιο. Εγώ θα συμπληρώσω μόνο ότι αν το θέλεις και έχεις –πραγματικά ή πλασματικά- την δυνατότητα να το πάρεις, θα το πάρεις. Και κάπως έτσι κινείται μία οποιαδήποτε βιομηχανία.