BMW-M4-Safety-Car-2073

Η BMW στη Γενεύη μαζί με την 2-Series Gran Tourer έχει φέρει και την M4 Safety Car, το νέο αυτοκίνητο ασφαλείας του MotoGP, με την Γερμανική εταιρία να έχει το αυτοκίνητο ασφαλείας για τους αγώνες του MotoGP τουλάχιστον έως το 2020.

Το γερμανικό coupe σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά διαθέτει ένα νέο υγρόψυκτο σύστημα, που σύμφωνα με τους μηχανικούς του M division όχι μόνο αυξάνει την ιπποδύναμη, αλλά παράλληλα μειώνει τη κατανάλωση. Το σύστημα αυτό μειώνει τη θερμοκρασία του αέρα καύσης, με τη BMW να αναπτύσσει μια τεχνική έγχυσης ενός λεπτού ψεκασμού νερού, που μειώνει την τάση του κινητήρα να “χτυπήσει” πυράκια, επιτρέποντας έτσι το σημείο ανάφλεξης να γίνει πιο κοντά στην βέλτιστη τιμή.

BMW-M4-Safety-Car-2087

Κατά συνέπεια, αυτό δημιουργεί μια πιο αποτελεσματική διαδικασία καύσης και την ίδια στιγμή μειώνεται η θερμοκρασία καύσης. Δεδομένου ότι ο ψυχρός αέρας έχει υψηλότερη πυκνότητα, η οποία αυξάνει την περιεκτικότητα σε οξυγόνο μέσα στο θάλαμο καύσης, αυτό σημαίνει ψηλότερη πίεση κατά τη διάρκεια της καύσης, κάτι που μεταφράζεται σε βελτιωμένες επιδόσεις και ροπή. Επιπλέον, η μικρότερη θερμική καταπόνηση των εξαρτημάτων αυξάνει και τη διάρκεια ζωής τους.

Το απαιτούμενο νερό αποθηκεύεται σε μια δεξαμενή 5 λίτρων, κατάλληλα μονωμένη για παγετό, που βρίσκεται στο χώρο αποσκευών της Μ4 μαζί με την αντλία νερού, τους αισθητήρες και τις βαλβίδες που ελέγχονται από τα ηλεκτρονικά του κινητήρα. Η αντλία τροφοδοτεί το νερό στα μπεκ με 10 bar πίεση, ενώ ο όγκος του νερού που παρέχεται εξαρτάται από το φορτίο, τις στροφές του κινητήρα και τη θερμοκρασία, προκειμένου να υπάρχει η βέλτιστη κατανάλωση νερού.

Η BMW λέει ότι η δεξαμενή νερού πρέπει να ξαναγεμίζει πριν από κάθε δράση στην πίστα, ενώ σε κανονικές συνθήκες οδήγησης και σε δημόσιους δρόμους εκτιμούν ότι χρειάζεται ξαναγέμισμα μία φορά κάθε πέντε στάσεις για ανεφοδιασμό, χωρίς να απαιτείται καμία επιπλέον συντήρηση. Τέλος, η γερμανική εταιρία αναφέρει ότι το προαναφερθέν σύστημα θα προσφέρεται σύντομα και στο μοντέλο παραγωγής.