dsc_0029-2

H Audi στο περίπτερο της στη Γενεύη παρουσιάζει για πρώτη φορά στο κοινό το νέο RS3 Sportback. Η νέα hatchback πολεμική μηχανή των γερμανών “κατέκτησε” και επίσημα την κορυφή του δυνατότερου compact αυτοκίνητου στην premium, και όχι μόνο κατηγορία, παίρνοντας το στέμμα από την Mercedes A45 AMG. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός 2,5-λιτρος TFSI πεντακύλινδρος κινητήρας, με πίεση υπερπλήρωσης στα 1,3 bar και αποδίδει 367 άλογα και 465 Nm ροπή, διαθέσιμη από τις 1.625 έως 5.550 σ.α.λ.. Συνδυάζεται με το αναβαθμισμένο 7-τάχυτο S-Tronic αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με τις αλλαγές των ταχυτήτων να γίνονται ταχύτερα από αυτές του σημερινού μοντέλου.

dsc_0031-1

Η κίνηση, φυσικά, περνάει σε όλους τους τροχούς, μέσω του συστήματος Quattro, που είναι εφοδιασμένο με torque vectoring, προσφέροντας μεγαλύτερη απόλαυση και συμμετοχή από τον οδηγό, ενώ αναλόγως τις συνθήκες μπορεί να στείλει την κίνηση στον πίσω άξονα από 50% έως και 100%. Τα παραπάνω νούμερα επιτρέπουν στο βάρους 1.520 κιλών αμάξωμα να επιταχύνει από τα 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 4,3 δευτ., με την τελική του ταχύτητα να φτάνει τα 280 χλμ/ώρα, αν ο χρήστης ζητήσει από την εταιρία να ξεκλειδώσει τον ηλεκτρονικό περιοριστή που βρίσκεται στα 250 χλμ/ώρα. Παρόλο τις εκρηκτικές του επιδόσεις, η γερμανική εταιρία δηλώνει ότι η μέση κατανάλωση του Audi RS3 Sportback είναι 8,1 λίτρα/100 χλμ, με τις εκπομπές CO2 να φτάνουν τα 189 γρ/χλμ., ενώ πληροί τις προδιαγραφές του Euro6.

Audi RS3 Geneva 2015 (4)

Στιλιστικά, η δεύτερη γενιά του RS3 φορά ένα νέο bodykit με φαρδύτερα φτερά, με τον νέο εμπρός προφυλακτήρα να έχει μεγάλες εισαγωγές αέρα και το σήμα της Audi να δεσπόζει στο κέντρο. Στο κάτω μέρος της κυψελοειδούς εξάγωνης μάσκας βρίσκεται το λογότυπο Quattro, που πρωτοείδαμε στο RS6, με τα LED φωτιστικά σώματα να είναι ελαφρώς αλλαγμένα. Διακριτικές είναι οι πλαϊνές ποδιές, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει μια μικρή αεροτομή, με τον προφυλακτήρα να ενσωματώνει τον διαχύτη και τις δύο οβάλ απολήξεις της εξάτμισης, ενώ στους προφυλακτήρες και στα καπάκια των εξωτερικών καθρεφτών υπάρχουν ματ αλουμινένιες λεπτομέρειες. Ακόμα, τα μετατρόχια του αυτοκινήτου έχουν αυξηθεί, με το εμπρός να είναι κατά 24 χλστ. φαρδύτερο και να φτάνει τα 1.559 χλστ., ενώ το πίσω μεγαλύτερο κατά 4 χλστ., φτάνοντας τα 1.515 χλστ.

Audi RS3 Geneva 2015 (1)

Στο τομέα της ανάρτησης, το αυτοκίνητο διαθέτει στον εμπρός άξονα μέρη από αλουμίνιο, ενώ σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο “κάθεται” κατά 25 χλστ. χαμηλότερα, με την ρυθμιζόμενη μαγνητική ανάρτηση της Audi να προσφέρεται στον εξτρά εξοπλισμό. Διαθέτει αλουμινένιο καπό και είναι ελαφρύτερο από το προηγούμενο κατά 55 κιλά, ενώ φορά ζάντες 19 ιντσών με ελαστικά 235/35 εμπρός/πίσω, ενώ κατά παραγγελία μπορούν να τοποθετηθούν στον εμπρός άξονα μεγαλύτερα διαστάσεων 255/30. Για την πέδηση φροντίζουν οι εξωπραγματικές 8-πίστονες δαγκάνες του εμπρός άξονα, με δίσκους διαμέτρου 370 χλστ., ενώ στον πίσω μονοπίστονες, με τους δίσκους να έχουν διάμετρο 310 χλστ. Στον προαιρετικό εξοπλισμό μπορούν να τοποθετηθούν κεραμικά φρένα, κάτι που το καθιστά το πρώτο αυτοκίνητο στην κατηγορία του. Μέσω των αναβαθμισμένων συστήματα οδήγησης, η ουρά του νέου RS3 Sportback μπορεί να γίνει πιο συμμετοχική και ανοίγει την τροχιά της, ή εναλλακτικά, μπορεί να “βιδώνει” στην άσφαλτο προσφέροντας κορυφαίο κράτημα μέσα στις στροφές.

dsc_0032

Στο εσωτερικό, το νέο RS3 Sportback διαθέτει διακριτικές αλλαγές, οι οποίες περιλαμβάνουν δερμάτινες επενδύσεις, σπορ καθίσματα, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών επενδυμένο από δέρμα και alcantara, με επίπεδο κάτω μέρος, δερμάτινο επιλογέα ταχυτήτων, νέα μοναδικά γραφικά στον πίνακα οργάνων, τα πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι και διακοσμητικά στοιχεία από alcantara στις πόρτες. Στον επιπλέον εξοπλισμό, μπορείς να επιλέξεις τα RS bucket καθίσματα, με ενσωματωμένους πλευρικούς αερόσακους, με το πίσω μέρος να είναι από carbon, που μειώνουν το συνολικό τους βάρος κατά 7 κιλά σε σχέση με τα κανονικό.