F1 Grand Prix of Brazil - Race

Ένα σχέδιο για να κρατηθεί ο αριθμός των μονοθεσίων στα επιθυμητά επίπεδα και παράλληλα να βελτιωθεί κάπως ο ήχος τους, χωρίς να επηρεάζει αγωνιστικά τις μεγάλες ομάδες, είναι αυτό του Bernie Ecclestone που θέλει ομάδες B’ διαλογής. Τοποθετώντας το κόστος συμμετοχής στα 15 εκατομμύρια ευρώ και ενοικιάζοντας επί της ουσίας παλαιά σασί της Red Bull και απαρχαιωμένους V8 κινητήρες της Mecachrome, ο Ecclestone θεωρεί πως μπορεί να “σώσει” τις μικρές ομάδες.

Ευτυχώς, οι μεγάλες ομάδες απέρριψαν τη συγκεκριμένη πρόταση, τονίζοντας πως αυτό θα υποβάθμιζε την Formula 1, στους κανονισμούς της οποίας υπάρχει η έννοια του κατασκευαστή, δηλαδή, η υποχρεωτική κατασκευή του σασί από την ομάδα. Πάντως, ο Bernie συνεχίζει να θεωρεί καλή την ιδέα του, πιστεύοντας πως ο κόσμος δεν θα καταλάβει την διαφορά στους αγώνες.

Μερικές από τις ομάδες λένε: “Λοιπόν, αυτό δεν είναι F1, αυτό θα είναι υποβάθμιση της F1”. (Όμως) Δεν θα άλλαζε τον τρόπο που (το κοινό) βλέπει τους αγώνες. Δεν θα αλλάξει το θέαμα. Θα σήμαινε απλά ότι, αντί να υποστούν μεγάλες απώλειες, αυτές οι ομάδες θα είναι σε θέση να έχουν κάποιο κέρδος.

Αλλά οι μεγαλύτερες ομάδες λένε: “Είναι υποβάθμιση”. Είναι πλήρης ηλιθιότητα. Έτσι, ο καθένας έχει διαλέξει τη γωνία του και θέλει να παλέψει. Η FIA θέλει να είναι πράσινο (το πρωτάθλημα), οι ομάδες χωρίζονται ανάλογα με το τι θέλουν να κάνουν και εμείς θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι το πρωτάθλημα θα είναι επιτυχημένο. Βρισκόμαστε στον τομέα της ψυχαγωγίας.

Jean Todt

Μέσα σε όλα αυτά, ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt, συνεχίζει να βρίσκεται στον δικό του κόσμο, θέλοντας να μπουν κι άλλες ομάδες στο σπορ. Το 2008 άνοιξε η διαδικασία για νέες ομάδες στην F1, στις οποίες υποσχέθηκε το περίφημο budget cap με περισσότερες ελευθερίες στην εξέλιξη, για να αντικατασταθεί μετά από κάποιους μήνες από νέες υποσχέσεις περί μείωσης των εξόδων. Το αποτέλεσμα; HRT, Caterham και Marussia, που μπήκαν το 2010 στην F1, δεν έγιναν ποτέ ανταγωνιστικές και οι δυο από αυτές μας έχουν ήδη αφήσει χρόνους, με την τρίτη να φυτοζωεί και για φέτος.

Του χρόνου μπαίνει στο σπορ η ομάδα του Gene Haas (άλλες δυο προσπάθειες δεν πήραν έγκριση) με τον Αμερικανό να θεωρεί πως η επιτυχία της ομάδας του θα βασιστεί στην αγορά όσων περισσότερων εξαρτημάτων μπορεί, περιορίζοντας το κόστος έρευνας και κατασκευής. Από την άλλη, οι μεσαίες ομάδες του grid (Sauber, Force India, Lotus) συρρικνώνονται, εξαιτίας του τρόπου μοιράσματος της πίτας και των οικονομικών συγκυριών. Αλλά ο Todt θεωρεί πως, παρόλα αυτά, θα υπάρξουν σοβαροί άνθρωποι που θα θέλουν να μουν στην F1, δίνοντας ξανά την ίδια υπόσχεση για μείωση των εξόδων.

Δεν είμαι χαρούμενος για την Marussia και την Caterham και τρέφω συμπάθεια για αυτές, αλλά αυτό συνέβαινε πάντοτε. Όμως, το 2016 έχουμε μια νέα ομάδα και μπορεί να κάνουμε και πάλι πρόσκληση για μια ή δύο ομάδες, ώστε να ενθαρρύνουμε τις ομάδες. Και να προσπαθήσουμε να μειώσουμε τις δαπάνες.

Τα συμπεράσματα δικά σας…

[Photo Copyrights: Getty Images]