2016 Mazda MX-5 accessories design concept

Πριν λίγες ώρες διάβασες για την διάθεση του νέου Mazda MX-5 στο video game Forza Horizon 2, αλλά μια πιο προσεκτική ματιά στο δελτίο τύπου είδαμε ότι η ιαπωνική εταιρία βρήκε αυτό το παράδοξο τρόπο να ανακοινώσει το επίσημο βάρος του διάσημο roadster.

Έτσι, το νέο MX-5 με τον 2-λιτρο κινητήρα ζυγίζει 1.058 κιλά όταν συνδυάζεται με το χειροκίνητο σασμάν, ενώ με το αυτόματο να είναι 22 κιλά βαρύτερο. Το βάρος είναι ούτως ή άλλως εξαιρετικά πολύ μικρό, αλλά η δεδομένη δίαιτα που έχει υποστεί το roadster δεν είναι τόσο εκτεταμένη όσο είχε αρχικά ανακοινωθεί, αφού η εταιρία είχε πει ότι θα είναι τουλάχιστον 100 κιλά σε σύγκριση με τον προκάτοχο του. Για σύγκριση αναφέρω το βάρος του ΜΧ-5 NC κυμαινόταν από 1.110 μέχρι 1.153 κιλά. Από την άλλη η ευρωπαϊκή έκδοση με τον 1.500αρη ατμοσφαιρικό ζυγίζει 1.000,1 κιλά.

Mazda MX-5 2015 (68)

Το νέο MX-5 έχει ακολουθήσει την μέθοδο της συρρίκνωσης και στις διαστάσεις του, καθώς είναι μικρότερο σε μήκος τόσο από το μοντέλο που αντικαθιστά (κατά 10.5 εκατοστά), όσο και από την πρώτη γενιά (κατά 3.5 εκατοστά) αλλά είναι πλατύτερο και έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο. Τα παραπάνω κιλά το κάνουν μεν ελαφρύτερο από το NC, αλλά είναι κατά 900 γραμμάρια βαρύτερο από την πρώτη γενιά MX-5, παρά τον σημαντικά πλουσιότερο εξοπλισμό ασφαλείας και άνεσης.

2016 Mazda MX-5 (2)

Η τέταρτη γενιά του μικρού ιαπωνικού roadster θα φορά έναν 1.500αρη ατμοσφαιρικό απόδοσης 131 ίππων στις 7.000 σ.α.λ. και 150 Nm ροπή στις 4.800 σ.α.λ. Είναι εξολοκλήρου φτιαγμένος από αλουμίνιο, διαθέτει άμεσο ψεκασμό ενώ ανήκει στην οικογένεια τεχνολογίας SKYACTIV G. Ο συγκεκριμένος κινητήρας αποτελεί τον καλύτερο συμβιβασμό επιδόσεων και οικονομίας καυσίμου ενώ με δεδομένο το χαμηλό βάρος, αναμένεται να μην έχει ιδιαίτερα προβλήματα στην κίνηση του MX-5 με ικανοποιητικό ρυθμό. Συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, στέλνοντας τη κίνηση στο σωστό πίσω άξονα, και υπάρχει το ενδεχόμενο στο μέλλον να προσφερθεί και με ένα αυτόματο. Πατάει σε αλουμινένιες ζάντες 16 ιντσών και ελαστικά 195/50, ενώ το συνολικό του βάρος φτάνει ακριβώς τα 1.000 κιλά, έχοντας τέλεια κατανομή 50/50 ανάμεσα στους άξονες. Η μέση μικτή κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι 5,9 λίτρα/100 χλμ., ενώ εκπέμπει 139 γρ/χλμ.

Mazda MX-5 2015 (60)

Το νέο Miata στην ουσία πρόκειται για το δεύτερο ολοκαίνουριο MX-5 στην ιστορία του μοντέλου αφού η δεύτερη γενικά βασιζόταν στην πρώτη και η τρίτη στο RX-8. Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται η πισωκίνητη εκδοχή του SKYACTIV chassis της Mazda που θυμίζω πως θα αποτελεί την βάση κι άλλων μοντέλων ενώ για πρώτη φορά, το τιμόνι του MX-5 είναι ηλεκτρικό με 2,5 στροφές από άκρη-σε-άκρη και περιγράφεται ότι θα έχει εξαιρετικά άμεση αίσθηση.