Mazda MX-5 2015

Το Mazda MX-5 2016 παρουσιάστηκε επίσημα στο κοινό πριν από περίπου μία εβδομάδα και ενώ οι αρχικές εντυπώσεις είναι πολύ καλές, μας άφησε να περιμένουμε κι άλλα. Πιο συγκεκριμένα, τα τεχνικά χαρακτηριστικά που κρατάει τόσο καλά κρυμμένα η Γιαπωνέζικη εταιρία. Ή μάλλον, που κρατούσε τόσο καλά κρυμμένα, αφού δημοσιεύματα από την Αυστραλία ισχυρίζονται πως έχουν απόλυτα αξιόπιστες πληροφορίες για αυτά…

Μέχρι στιγμής, γνωρίζουμε πως το νέο MX-5 είναι μικρότερο σε μήκος τόσο από το μοντέλο που αντικαθιστά (κατά 10.5 εκατοστά), όσο και από την πρώτη γενιά (κατά 3.5 εκατοστά) αλλά είναι πλατύτερο και έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο. Ξέρουμε επίσης ότι θα είναι ελαφρύτερο από το NC, έως και κατά 100 κιλά. Εδώ έρχεται η πρώτη πληροφορία/φήμη. Οι Αυστραλοί λένε πως το ND θα ζυγίζει 1.020 κιλά. Μόλις 40 κιλά περισσότερα από την πρώτη γενιά MX-5 παρά τον σημαντικά πλουσιότερο εξοπλισμό ασφαλείας και άνεσης. Αν το νούμερο αυτό αληθεύει, τότε βγάζω το καπέλο μου στους Ιάπωνες! Οφείλω ωστόσο να τονίσω πως το βάρος ενός μοντέλου διαφοροποιείται από αγορά σε αγορά. Πχ, 1.020 κιλά μπορεί να ζυγίζει η βασική έκδοση στην Ιαπωνική αγορά ενώ στην Ευρωπαϊκή, η ίδια φαινομενικά έκδοση, μπορεί να ζυγίζει 1.050 ή 1.060.

Ίσως πιο σημαντικό από το βάρος όμως, είναι το powertrain και ειδικότερα ο κινητήρας που θα κινεί το μικρό roadster. Για αυτόν, οι Αυστραλοί μας λένε πως θα είναι ένας τετρακύλινδρος, 1500άρης SkyActiv που θα αποδίδει 130 άλογα. Για την ροπή δεν γνωρίζουμε ακόμα αλλά η λογική λέει πως τα 150 Nm είναι εφικτό και πιθανό νούμερο. Σύμφωνα με τις πηγές, ο συγκεκριμένος κινητήρας αποτελεί τον καλύτερο συμβιβασμό επιδόσεων και οικονομίας καυσίμου ενώ με δεδομένο το χαμηλό βάρος, αναμένεται να μην έχει ιδιαίτερα προβλήματα στην κίνηση του MX-5 με ικανοποιητικό ρυθμό. Η ίδια προειδοποίηση που έκανα για το βάρος, ισχύει και εδώ όμως. Η απόδοση του κινητήρα, μπορεί να είναι διαφορετική από αγορά σε αγορά και βασικό ρόλο σε αυτό, παίζει η ποιότητα της βενζίνης που επηρεάζει τα τελικά χαρακτηριστικά του κινητήρα. Οπότε μην σου προκαλέσει εντύπωση αν στην Ιαπωνία ο κινητήρας παράγει 130 ή 135 άλογα, στην Ευρώπη 125 και στην Αμερική 120.

Κατά τα άλλα, να σημειώσουμε πως στην ουσία πρόκειται για το δεύτερο ολοκαίνουριο MX-5 στην ιστορία του μοντέλου αφού η δεύτερη γενικά βασιζόταν στην πρώτη και η τρίτη στο RX-8. Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται η πισωκίνητη εκδοχή του SKYACTIV chassis της Mazda που θυμίζω πως θα αποτελεί την βάση κι άλλων μοντέλων ενώ για πρώτη φορά, το τιμόνι του MX-5 είναι ηλεκτρικό με ότι αυτό ενδέχεται να συνεπάγεται. Τέλος, ενώ μιλήσαμε μόνο για τον 1500άρη, βασικό κινητήρα, στην γκάμα του roadster θα υπάρχει και ένας δίλιτρος αλλά οι πληροφορίες λένε πως θα προστεθεί έως και έναν χρόνο αργότερα από το λανσάρισμα του μοντέλου. Όπως και να έχει, επίσημες πληροφορίες θα έχουμε σε λίγο καιρό, όταν παρουσιαστεί το 2016 MX-5 στην έκθεση του Παρισιού.