568849-2

Τα Mazda MX-5 και Fiat 124 Spider αποτελούν δύο μοντέλα τα οποία λόγω της ένδοξης ιστορίας τους, κατέχουν ξεχωριστή θέση στην καρδιά των petrolhead. Ωστόσο, Mazda και Fiat το προηγούμενο έτος κυκλοφόρησαν δύο πανομοιότυπα μοντέλα τα οποία έφεραν τον τίτλο των προκατόχων τους, σηματοδοτώντας τα αποτελέσματα της συνεργασίας μεταξύ Ευρωπαίων και Ασιατών.

MX-5  και Fiat 124 Spider είναι ουσιαστικά το ίδιο αυτοκίνητο, με τις διαφορές να είναι στις λεπτομέρειες  όπου και προσδιορίζουν τον χαρακτήρα του εκάστοτε αυτοκινήτου καθώς η μόνη διαφορά είναι κάτω από το καπό όπου στο 124 φωλιάζει ένας πολιτισμένος 1.400άρης turbo κινητήρας  απόδοσης 140 ίππων, ενώ στο MX-5 ένας δίλιτρος παραγωγής 160 ίππων ικανός να παράγει πληθώρα συγκινήσεων.

Οπότε εφόσον τα specs και η οδηγική εμπειρία είναι σχεδόν ίδια, ο τομέας που θα κρίνει τον νικητή είναι αυτός των πωλήσεων.

Συγκεκριμένα τον Οκτώβριο η Fiat πούλησε στις Η.Π.Α 444 124 Spider, ενώ η Mazda 505 MX-5. Για την Fiat ο Οκτώβριος ήταν ο δεύτερος χειρότερος μήνας πωλήσεων, μετά τον περασμένο Ιούνιο όπου και πουλήθηκε ένα μόνο 124 Spider. Παρόλα αυτά όπως αποδεικνύεται βάσει στατιστικών αν και το MX-5 επικρατεί κατά κράτος στις προτιμήσεις των αγοραστών, με αύξηση των πωλήσεων του από 7.153 σε 8.345 μονάδες συνολικά, τον περασμένο μήνα σημείωσε πτώση της τάξεως του 53,5% σε σχέση με το Οκτώβριο του 2015, με την πτώση αυτή να δείχνει πως το παιχνίδι δεν έχει χαθεί για το ιταλικό roadster εφόσον η Fiat θέλοντας να εκμεταλλευτεί την μείωση πωλήσεων του MX-5, σχεδιάζει να προσφέρει όφελος αγοράς 450 ευρώ στους υποψήφιους αγοραστές, προκειμένου να προσελκύσει κόσμο στις αντιπροσωπίες της, δίνοντας της προοπτικές για άνοδο και ίσως ηγεσία στον τομέα των πωλήσεων έναντι του αδελφικού ανταγωνιστή.

Να τονιστεί ότι η μάχη για την κατοχή του τίτλου πωλήσεων θα συνεχιστεί ακόμη περισσότερο (αν το σχέδιο της Fiat βγει επιτυχημένο) με την έλευση του Mazda MX-5 RF στις αρχές του 2017, με τα αποτελέσματα να κρίνονται μάλλον στον πόντο.

  • manowar

    μαζντα κλειστο κουπε με κλειστα κουπε ματια..

    • Anestis Genk

      κλειστα κουπε ματια;

  • SAMURAI-66

    Λογω ονοματος εχει το πανω χερι το mazda στην απεναντι πλευρα του ωκεανου αν και με της προωθητικες ενεργειες μειωσεις των τιμων μπορει να κανει την διαφορα και ισως την αλλαγη το fiat.
    Στο κατω κατω δυο σχεδον ιδια οχηματα με αλλο σημα και διαφορετικη εμφανιση ειναι,οποτε οφελειμενος και ευχαριστημενος απο την αγορα σου θα εισαι σαν καταναλωτης γιατι περνεις το ιδιο πακετο.

    • το οφελειμενος και ευχαριστημενος σαν καταναλωτης που αγοραζει το ιδιο πακετο…ισχυει και στην περιπτωση καποιας φωτοτυπιας απο το group ??

    • panostimios

      Όχι βέβαια!!!Γιατί στο group οι φωτοτυπίες ξεκίνησαν από την 911 και τον χέρμπι. Που αυτά προέκυψαν από τον Πόρσε και τον Χίτλερ
      Που ήταν ναζιστές
      Που έσφαξαν κόσμο
      Πως να είσαι ευχαριστημένος καταναλωτής?
      Τι ντεν καταλαβαίνει??

    • thodoris91

      Όχι γτ οι βόρειοι δεν ξέρουν ούτε από φωτοτυπίες! Στο golf δεν μπορείς να βάλεις διακριτικά fr, supra, s, rs κλπ ενώ το gt86 το κάνεις κάλλιστα brz , fr-s κατά το δοκούν!

    • μην ξεχνας οτι τκαι το aygo….το λες και C1 και 107 !!!! :-P

    • thodoris91

      Το λες και κουβά (το καινούργιο όχι τόσο)!

    • thodoris91

      Το λες και κουβά (το καινούργιο όχι τόσο)!

  • ducatos

    Και εγώ mx5 θα έπαιρνα.νομίζω πως θα ήταν καλύτερα το 124 να μην δείχνει πουθενά οτι εχει σχέση με το mx5( όπως δηλ το renegade με το 500x ενώ ειναι ίδια σε πατώματα και ίδια σε μηχανικά μέρη απο εκεί και πέρα δεν βλέπεις την παραμικρή ομοιότητα μεταξύ τους ούτε εξωτερικά ούτε εσωτερικά )
    Ειναι στιγμές που βλεπω το 124 και νομίζω οτι βλεπω ενα mx5 με πολλά υπερβολικά aftermarket περιφερειακά και ταυτόχρονα μου φέρνει και μια γεύση απο την 3ή γενιά του mx5.(είδα πριν 10 μέρος περίπου απο κοντα ενα λευκό 124 στον Κηφησο εν κινήσει στην αρχή νόμιζα οτι ήταν 3ης γενιάς mx5 και μετά κατάλαβα τι ήταν)

  • Είμαι κάτοχος ενός NC (αναγκαστικά) αλλά εδώ, αν ποτέ θα έχω την ευχέρεια, θα διάλεγα ένα 124 με μπλοκέ!!! Τίποτα περισσότερο.
    Το 124 spider το πρώτο ήταν πάντα μέσα στη καρδιά μου, σαν ιταλόφιλος. Δεν μπορώ να δω το ιαπωνικό αλλιώς.

    Το NCτο πήρα, γιατί δεν υπήρχε άλλο roadster RWD σε λογική τιμή.

    • το αναγκαστικα γιατι το λες ?

    • panostimios

      Μπορεί να έχει κομμωτήριο το παιδί!
      troll mode: off

    • Οχι πως δεν είναι καλό, απλά δεν υπήρχε κάτι άλλο. Ήταν μονόδρομος.
      SLK και Ζ4 πήγαιναν αλλού.

    • Renesis1

      SLK και Z4 τιμολογιακά είναι όπως σωστά λες, αλλού… Πάντως το NC εξωτερικά και εσωτερικά είναι πάρα πολύ όμορφο και έχει μειώσει σημαντικά το χάσμα με τα άλλα, σε σχέση με τις παλαιότερες γενιές..

    • ααα τωρα σε επιασα !!!! οκ !!!

    • ααα τωρα σε επιασα !!!! οκ !!!

  • giorgos

    Αν ειχαν ιδια τιμη στην ελλαδα θα έπαιρνα το 124 και με εν ψιλοσκαλισματακι θα το εφτανα 180 αλογάκια που ειναι ιδανικά θεωρω για τα κιλα του αυτοκινήτου

  • giorgos

    Αν ειχαν ιδια τιμη στην ελλαδα θα έπαιρνα το 124 και με εν ψιλοσκαλισματακι θα το εφτανα 180 αλογάκια που ειναι ιδανικά θεωρω για τα κιλα του αυτοκινήτου

  • thodoris91

    Με το όφελος των 450€ θα πειστεί ένας υποψήφιος αγοραστής να αγοράσει το fiat δηλαδή? Για.να τρολαρουμε και λίγο θα μπορούσαν στην fca να μαγειρέψουν πάλι τα νούμερα των πωλήσεων και να πάρουν το πάνω χέρι!

  • Anestis Genk

    MX5 RF, αν και το 124 είναι αρκετά όμορφο, αλλά το MX5 έχει πρωτότυπο σχεδιασμό και αν ήθελα παλιά εμφάνιση, προτιμώ να αγοράσω κανονικό παλιό, όχι σύγχρονο με ρετρό εμφάνιση.

  • Sakma

    Κατ’ αρχήν ήταν λάθος της mazda να συνεργαστεί με τη fiat και να της δώσει, όχι μόνο τεχνογνωσία, αλλά ένα αντίγραφο του mx-5. Από την άλλη, κερδισμένη η fiat κλέβει πωλήσεις, αλλά και πάλι θα περίμενα από τη fiat να βγάλει μια δική της εκδοχή του 124 , όπως έκανε με το 500ράκι, και όχι να ντύσει τον ιάπωνα με ιταλικό κουστούμι. Βέβαια οι γυναίκες θα προτιμήσουν το styling του fiat, αν και έχω δει γυναίκες να κάνουν παπάδες πίσω από το τιμόνι του miata. Νομίζω ότι το φλέγον ζήτημα της τιμής αγοράς. γέρνει την πλάστιγγα προς το mazda. Γιατί δε χρειάζεται να πας στο δίλιτρο, οπότε πας στο 1.5 και γλιτώνεις 5 χιλιάρικα σε σχέση με το fiat. Λογικά θα είναι πιο αξιόπιστο και με καλύτερη μεταπωλητική αξία. Και αποκτάς ένα θρύλο. Το 124 ωραίο είναι αλλά δε νομίζω ότι πέτυχε την αναβίωση. Καλό είναι αλλά δε μπορώ να με φανταστώ μέσα σε ένα. Θα είναι υπέροχο σε τηλεοπτικές διαφημίσεις γιαουρτιού και αναψυκτικών. Αλλά για roadster….δείχνει light.