1-Opel-Astra

H General Motors μετά την ανακοίνωση της ότι θα αποσύρει την Chevrolet από την αγορά της Ευρώπης, ανακοίνωσε ότι η Opel θα σταματήσει να πουλάει τα αυτοκίνητα της στη Ρωσία από το τέλος του τρέχοντος έτους.

Η παραπάνω απόφαση λήφθηκε ως μέτρο για την αποφυγή μιας επένδυσης σε μια αγορά με “πολύ προκλητικές μακροπρόθεσμες προοπτικές.” Επίσης, εκτός από αυτό, η GM αποφάσισε να μειώσει τη γκάμα της Chevrolet στη Ρωσία σε μόλις τρία μοντέλα: τη Corvette, τη Camaro και το Tahoe.

chevrolet_niva_concept_2
Το εργοστάσιο της GM Auto που βρίσκεται στην Αγία Πετρούπολη θα διακόψει την παραγωγή στα μέσα του 2015, ενώ το συμβόλαιο συναρμολόγησης των οχημάτων Chevrolet στο εργοστάσιο της GAZ πρόκειται να διακοπεί κάποια στιγμή φέτος. Η κοινοπραξία GM-AVTOVAZ θα συνεχίσει να υφίσταται, που σημαίνει ότι το νέο Chevrolet Niva είναι σε καλό δρόμο και θα μπει στην παραγωγή το 2016.

Κλείνοντας, η Cadillac θα συνεχίσει την εμπορική της καριέρα στη Ρωσία, καθώς περιμένουν να αυξηθούν οι πωλήσεις της εξαιτίας των νέων μοντέλων που ετοιμάζει.

Δελτίο Τύπου

Αλλαγή Επιχειρηματικού Μοντέλου για τη GM στη Ρωσία

  • Έμφαση στην Cadillac και σε θρυλικά μοντέλα Chevrolet
  • Σταδιακή αποχώρηση της μάρκας Opel και μείωση των πωλήσεων μοντέλων Chevrolet ευρείας κυκλοφορίας
  • Παύση δραστηριοτήτων στο εργοστάσιο GM Auto στην Αγία Πετρούπολη
  • Εφαρμογή της στρατηγικής της GM για διασφάλιση μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας σε παγκόσμιες αγορές

ΝΤΙΤΡΟΙΤ– Η General Motors ανακοίνωσε σήμερα ότι σχεδιάζει να αλλάξει το επιχειρηματικό μοντέλο της στη Ρωσία. Η GM θα εστιάσει στην premium κατηγορία της Ρωσικής αγοράς με μοντέλα Cadillac και θρυλικά Chevrolet Αμερικανικής παραγωγής όπως Corvette, Camaro και Tahoe. Η Chevrolet θα ελαχιστοποιήσει την παρουσία της στη Ρωσία και η Opel θα αποχωρήσει από την αγορά μέχρι το Δεκέμβριο του 2015.

«Αυτή η αλλαγή του επιχειρηματικού μοντέλου μας στη Ρωσία γίνεται στο πλαίσιο της παγκόσμιας στρατηγικής μας για τη διασφάλιση μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας στις αγορές που δραστηριοποιούμαστε,» δήλωσε ο Πρόεδρος της GM, Dan Ammann. «Με αυτή την απόφαση αποφεύγεται σημαντική επένδυση σε μία αγορά με ιδιαίτερα δύσκολες μακροπρόθεσμες προοπτικές.»

Ο CEO του Opel Group, Dr. Karl-Thomas Neumann, δήλωσε τα εξής, «Δεν διαθέτουμε το κατάλληλο τοπικό υπόβαθρο για σημαντική παραγωγή οχημάτων στη Ρωσία και το περιβάλλον της αγοράς δεν δικαιολογεί μία σημαντική επένδυση για περαιτέρω τοπικές δραστηριότητες.»

Το εργοστάσιο GM Auto στην Αγία Πετρούπολη θα σταματήσει την παραγωγή μέχρι τα μέσα του 2015. Η GM σχεδιάζει την παύση της λειτουργίας του εργοστασίου. Επιπλέον, η συμβατική συναρμολόγηση οχημάτων Chevrolet στο GAZ θα διακοπεί το 2015.

Η κοινοπραξία GM-AVTOVAZ θα συνεχίσει να κατασκευάζει και να εμπορεύεται την τρέχουσα γενιά του Chevrolet NIVA. Η παγκόσμια, πολυτελής μάρκα Cadillac της GM θα τονωθεί με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη στη Ρωσία τα επόμενα χρόνια εν όψει πολυάριθμων προϊοντικών λανσαρισμάτων.

Η Chevrolet και η Opel θα συνεργαστούν στενά με το δίκτυο διανομέων τους στη Ρωσία προκειμένου να προσδιοριστούν τα επόμενα βήματα, διασφαλίζοντας ότι η εταιρία θα τιμήσει τις υποχρεώσεις της απέναντι στους υφιστάμενους πελάτες τα προσεχή χρόνια. «Μπορούμε να διαβεβαιώσουμε τους πελάτες μας ότι θα συνεχίσουμε να παρέχουμε υπηρεσίες Aftersales όπως κάλυψη εγγύησης, ανταλλακτικά και λοιπές υπηρεσίες για τα Chevrolet και τα Opel τους. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους πελάτες και τους διανομείς μας για την πιστότητά τους στις μάρκες Chevrolet και Opel,» δήλωσε ο Dr. Neumann.

«Έπρεπε να πάρουμε αποφασιστικά μέτρα στη Ρωσία για να προστατεύσουμε την επιχείρησή μας. Επιβεβαιώνουμε τις προβλέψεις μας για επιστροφή των Ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων μας στην κερδοφορία το 2016 και εμμένουμε στους μακροπρόθεσμους στόχους μας, όπως αυτοί ορίζονται στη στρατηγική μας DRIVE!2022» συνέχισε ο Dr. Neumann. Μέχρι το 2022,  η εταιρία σχεδιάζει να αυξήσει το μερίδιό της στο σύνολο της Ευρωπαϊκής αγοράς στο 8% και να επιτύχει ένα περιθώριο κέρδους 5%.

Σαν αποτέλεσμα της απόφασης για αλλαγή του επιχειρηματικού μοντέλου στη Ρωσία, η GM εκτιμά ότι θα καταγράψει καθαρές ειδικές δαπάνες μέχρι 600 εκατομμύρια δολάρια περίπου το πρώτο τρίμηνο του 2015. Οι ειδικές δαπάνες περιλαμβάνουν κίνητρα πωλήσεων, αναδιοργάνωση δικτύου διανομέων, ακυρώσεις συμβάσεων και αποζημιώσεις διακοπής εργασιακών σχέσεων. Περίπου 200 εκατομμύρια δολάρια των καθαρών ειδικών δαπανών δεν θα αφορούν χρηματοοικονομικές δαπάνες.