P-20150328-00452_News

Η νίκη της Ferrari στην Μαλαισία έφερε πνοή φρέσκου αέρα στην Formula 1, ακόμη κι αν τα περισσότερα προβλήματα από το 2014 παραμένουν ως είχαν. Ανάμεσα στα εύκολα στην οδήγηση μονοθέσια, τον κακό ήχο, το οικολογικό προφίλ, τις άγευστες και άοσμες πίστες, τη συρρίκνωση των Ευρωπαϊκών αγώνων, τις πιθανές αλλαγές στους κανονισμούς, υπάρχει και το σημαντικότερο θέμα προς εξέταση, το οικονομικό.

Οι περισσότερες ομάδες ασφυκτιούν, παρόλο που το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων μοιράζεται σε αυτές. Το πρόβλημα εντοπίζεται στον τρόπο με τον οποίο γίνεται η μοιρασιά, με τον Ecclestone να χρησιμοποιεί πλέον την στάση των ομάδων, σαν δικαιολογία για τα ποσά που ζητάει από τους διοργανωτές, αφού το 63 τοις εκατό των εσόδων καταλήγει σε αυτές. Ο νέος επικεφαλής της Ferrari, Maurizio Arrivabene, επιμένει πως κάτι πρέπει να γίνει με το συγκεκριμένο θέμα, τονίζοντας πως όλες οι πλευρές το εξετάζουν με σοβαρότητα.

Πρέπει να κάνουμε το καλύτερο δυνατό, για να γίνει η Formula 1 λίγο πιο προσιτή. Οφείλω να πω ότι πρόκειται για ένα έργο σε εξέλιξη και όλες οι πλευρές έχουν πραγματικά δεσμευθεί.

Arrivabene

Η λίστα της FIA ήδη επιτρέπει την χρησιμοποίηση κάποιων “τυποποιημένων” εξαρτημάτων, ενώ και ο επικεφαλής της νέας Αμερικανικής ομάδας που θα μπει στο σπορ του χρόνου, Gene Haas, προσβλέπει σε αλλαγές όπως ο “πυρήνας μονοθεσίου”. Όμως, ο Arrivabene φαίνεται αντίθετος στην ιδέα αυτή και εξηγεί:

Νομίζω ότι ήταν ένα από τα θέματα της ημερήσιας διάταξης. Ξέρετε, μερικές φορές κάποιος ξεκινά από μια ακραία λύση, κάτι το διαφορετικό. Η τυποποίηση σε ορισμένα μέρη του αυτοκινήτου θα μπορούσε να είναι ένας ενδιαφέρων τρόπος για την εξοικονόμηση κόστους. Φυσικά, δεν θα πρέπει να επεκταθεί σε όλα τα τμήματα του αυτοκινήτου.

Είμαστε η Formula 1, όχι μια άλλη σειρά, όπου όλα τα αυτοκίνητα φαίνονται τα ίδια και δεν υπάρχει θέαμα.

Η εκκίνηση στην Αυστραλία, με μόλις 15 μονοθέσια, δείχνει να ταρακούνησε για τα καλά τους εμπλεκόμενους, με δυσκολίες για τρίτο μονοθέσιο να παρουσιάζονται συνεχώς, ειδικά από τη στιγμή που το σπορ δεν μπορεί να βασιστεί στις προθέσεις και ορέξεις των μεγάλων κατασκευαστών. Εμείς, ελπίζουμε πως θα βρεθεί γρήγορα κάποια λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα, πριν χαθούν από το grid κι άλλες ομάδες.