1967-BMW-Glas-V8-Fastback-Frua-1

Η συγκεκριμένη BMW είναι ένα από τα πιο σπάνια και πιο όμορφα αυτοκίνητα που φόρεσαν το σήμα της γερμανικής εταιρίας. Η BMW-Glas 3000 V8 Fastback by Frua θα βγει στο σφυρί στην δημοπρασία του οίκου RM Sotheby’s στις 23 Μαΐου στη Villa Erba, στη λίμνη Como στα Βόρεια της Ιταλίας.


1967-BMW-Glas-V8-Fastback-Frua-2

Ψάχνοντας λίγο για το αυτοκίνητο, του οποίου αγνοούσα την ύπαρξη, βρήκα ότι η Glas ήταν μια μικρή και ανεξάρτητη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, που έγινε γνωστή κυρίως από το μικρό και χαριτωμένο Goggomobil. Ήταν όμως το 1964 όταν κατασκεύασε το coupe 1300GT και αργότερα το 1700GT, με το σχέδιο των αυτοκινήτων να έχει επιμεληθεί ο διάσημος Ιταλός σχεδιαστής Pietro Frua, ο οποίος μεταξύ άλλων ήταν υπεύθυνος για την Maserati A6G, ενώ φημολογείται ότι είχε βάλει τη πινελιά του και σοτ Volvo P1800.

Όμως, εξαιτίας μερικών οικονομικών προβλήματα η Glas εξαγοράστηκε από την BMW το Σεπτέμβριο του 1966, με τα βαυαρέζικη αυτοκινητοβιομηχανία να βάζει τα σήμα της στο 3000 V8 Coupe της πρώτη, η οποία έχει και προσωνύμιο “Glaserati”, εξαιτίας της ομοιότητας της με τη Maserati Quattroporte. Η εταιρία πιστεύεται ότι κατασκεύασε μόλις 418 BMW-Glas 3000 V8 coupe από το Σεπτέμβριο του 1967 μέχρι το Μάιο του 1968.

1967-BMW-Glas-V8-Fastback-Frua-4

O Frua σχεδίαζε και διάφορα πειραματικά πρωτοτύπων, με τη συγκεκριμένη BMW-Glas 3000 V8 Fastback να είναι ένα από αυτά. Εκτός από one-off ήταν και το μόνο 3000 V8 μοντέλο που φόρεσε την χαρακτηριστική μάσκα της BMW, με το αυτοκίνητο να κάνει το ντεμπούτο του το 1967 στη Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Ήταν πολύ κοντά στο να περάσει στη παραγωγή, ως μοντέλο της BMW, αλλά οι Βαυαροί εγκατέλειψαν την ιδέα και επικεντρώθηκαν στην Ε6 3,0 CS.