[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Top 10 Cars

Θυμάμαι τον εαυτό μου στην παιδική ηλικία να διαβάζει δύο πράγματα όσον αφορά τις επιδόσεις ενός αυτοκινήτου: τον χρόνο στα 0-100 χλμ/ώρα και την τελική ταχύτητα. Οι εποχές έχουν αλλάξει, όμως. Όχι, δεν είμαι τόσο μεγάλος ηλικιακά, απλώς οι δυνάμεις των αυτοκινήτων αυξάνονται με μεγάλες ταχύτητες, ακόμα και στα sedan.

Τα 0-100 χλμ/ώρα εξακολουθούν να συγκεντρώνουν μεγάλο ενδιαφέρον, ωστόσο τώρα δίνουμε σημασία και σε άλλους χρόνους, όπως τα 0-200 χλμ/ώρα, τα 0-300 χλμ/ώρα, ακόμα και τα 0-400 χλμ/ώρα (βλέπε Koenigsegg)! Εδώ θ’ ασχοληθούμε μόνο με τα 0-200 χλμ/ώρα, καθώς θα δούμε τα 10 ταχύτερα εργοστασιακά αυτοκίνητα δρόμου στον συγκεκριμένο τομέα επιτάχυνσης.

Κάπου εδώ ξεκινάν οι διευκρινίσεις: τα νούμερα που θα διαβάσεις είναι αποκλειστικά και μόνο αυτά που έχουν δώσει εταιρείες· αν έχουν δώσει. Και λέω «αν», διότι δεν υπάρχει, για παράδειγμα, η Koenigsegg One:1 ή η Regera ή το Ultima Evolution. Σαφέστατα, και τα τρία θα σημειώνουν τρομερό χρόνο στα 0-200 χλμ/ώρα, αλλά, από τη στιγμή που δεν έχουμε επίσημα νούμερα, απαγορεύεται αυστηρά η είσοδός τους στη λίστα.

Δεύτερη διευκρίνιση: αναφερόμαστε μόνο σε εργοστασιακά αυτοκίνητα και όχι σε αυτά που προκύπτουν από βελτιωτές. Ναι, η Hennessey Venom GT φτάνει τα 200 χλμ/ώρα από στάση σε 6,7 δευτερόλεπτα, ωστόσο ξέρουμε όλοι μας καλά ότι μιλάμε για μία υπερ-βελτιωμένη Lotus και όχι για ένα εργοστασιακό αυτοκίνητο. Ας μην έχουμε αυταπάτες: το αυτοκίνητο είναι πύραυλος, αλλά δεν είναι εργοστασιακό.

Τέλος οι διευκρινίσεις, τέλος και η εισαγωγή. Ας περάσουμε στο «ψητό»!

[/nextpage]

[nextpage title=”675LT” ]

675LT

Πώς γίνεται ένα αυτοκίνητο που φορά twin-turbo V8 κινητήρα, 3,8 λίτρων, και παράγει «μόλις» 675 άλογα και 700 Nm ροπής, με κίνηση μόνο στον πίσω άξονα, να κάνει τα 0-200 χλμ/ώρα σε 7,9 δευτερόλεπτα; Γίνεται, διότι η 675LT διαθέτει εξαίσια ηλεκτρονικά της McLaren Electronics Systems.

[/nextpage]

[nextpage title=”Agera S” ]

Agera S

Ακριβώς ίδιος χρόνος για την Koenigsegg Agera S. Βέβαια, το σουηδικό hypercar έχει στο πίσω μέρος έναν twin-turbo V8 κινητήρα 5,0 λίτρων, με την απόδοση να φτάνει μέχρι τα 1.030 άλογα και 1.100 Nm. Κι εδώ, λοιπόν, 7,9 δευτερόλεπτα για τα 200 χλμ/ώρα από στάση.

[/nextpage]

[nextpage title=”Agera R” ]

Agera R

Η παρουσία της Koenigsegg είναι για ακόμα μία φορά έντονη. Η Agera R φορά ίδιο κινητήρα με την «S», και η δύναμη έχει αυξηθεί: 1.140 άλογα και 1.200 Nm ροπής, γεγονός που σημαίνει ότι χρειάζεται 7,8 δευτερόλεπτα για να κάνει τα 0-200 χλμ/ώρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Agera RS” ]

Koenigsegg Agera RS

Τρίτο και τελευταίο αυτοκίνητο από τη Σουηδία. Είναι η Koenigsegg Agera RS, η οποία βρέθηκε στη σκιά της Regera στην Έκθεση της Γενεύης. 1.176 άλογα και 1.280 Nm όσον αφορά την απόδοση, με αποτέλεσμα να πιάνει τα 200 χλμ/ώρα σε 7,5 δευτερόλεπτα από στάση.

[/nextpage]

[nextpage title=”Veyron” ]

Veyron

Οι περισσότεροι ασχολούμαστε με τις δυνατότερες εκδόσεις της Bugatti Veyron, αλλά το hypercar με τα 1.001 άλογα και τα 1.250 Nm έχει θέση στη λίστα μας, καθώς χρειάζεται 7,3 δευτερόλεπτα για τα 0-200 χλμ/ώρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”918 Spyder” ]

918 Spyder

Είναι ό,τι δυνατότερο και ταχύτερο έχει κατασκευάσει γερμανική εταιρεία. Η Porsche 918 Spyder, φορώντας το πακέτο Weissach, είναι ικανή ν’ αγγίξει τα 200 χλμ/ώρα από την ακινησία σε μόλις 7,2 δευτερόλεπτα. 887 άλογα και 1.280 Nm ροπής είναι αυτά· μαζί με την τετρακίνηση!

[/nextpage]

[nextpage title=”Veneno” ]

Veneno

Προσπαθώντας να «κλέψει» δόξα από της LaFerrari και P1, η Lamborghini παρουσίασε την Veneno στην Έκθεση της Γενεύης, το 2013. Ακραία σχεδίαση, όμως ο κινητήρας είναι ο V12 της Aventador. 750 άλογα και 720 Nm η απόδοση για την Lambo, ενώ, σύμφωνα με την εταιρεία, κάνει τα 0-200 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 7 δευτερόλεπτα.

Εδώ επέτρεψέ μου μία προσωπική παρέμβαση: Σπάω το κεφάλι μου να βρω πώς μπορεί να ισχύει αυτός ο χρόνος! Βλέπω την Aventador SV (750 άλογα και 690 Nm) να έχει αντίστοιχο χρόνο στα 8,6 δευτερόλεπτα, μετά από 2 χρόνια εξέλιξης στη μετάδοση και τα ηλεκτρονικά· την 918 Spyder με πολλή περισσότερη δύναμη να έχει χρόνο 7,2 δευτερόλεπτα. Είμαι σίγουρος πως το «<7 seconds» γράφτηκε μόνο και μόνο επειδή το ίδιο ισχύει για τη LaFerrari. Είναι αδύνατο να υπάρχει αυτός ο χρόνος! Μπαίνει τη λίστα η Veneno επειδή είναι επίσημο νούμερο, αλλά, αν δε βάλουμε εμείς το VBox μας μέσα, δεν πιστεύω την Lamborghini!

[/nextpage]

[nextpage title=”LaFerrari” ]

LaFerrari

Η ναυαρχίδα της Ferrari δε θα μπορούσε να λείπει από το άρθρο αυτό. Η LaFerrari φορά τον V12 κινητήρα, 6,3 λίτρων, και η μέγιστη απόδοση από το υβριδικό σύστημα φτάνει τα 963 άλογα και 900 Nm. Οι Ιταλοί δε μας δίνουν ακριβή χρόνο, παρά μόνο το ασαφές κάτω από 7 δευτερόλεπτα. Για την ιστορία αμερικάνικο μέσο την έχει μετρήσει στα 0-100 μίλια/ώρα (0-160 χλμ/ώρα) σε 4,7 δευτερόλεπτα και 0-150 μίλια/ώρα (0-240 χλμ/ώρα) σε 9,8 δευτερόλεπτα.

[/nextpage]

[nextpage title=”P1″ ]

P1

Τα 7,9 δευτερόλεπτα της 675LT φαίνονται πραγματικά πολλά δίπλα στην μεγάλη αδερφή. Η P1 κάνει τα 0-200 χλμ/ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα, κάτι που είναι αποτέλεσμα συνδυασμού 916 αλόγων, 900 Nm ροπής και των ηλεκτρονικών της McLaren.

[/nextpage]

[nextpage title=”Veyron SS” ]

Veyron SS

Ναι, βάσει των επίσημων στοιχείων, η Bugatti Veyron Super Sport είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο για τα 0-200 χλμ/ώρα. Το γαλλικό hypercar αποδίδει έως 1.200 άλογα και 1.500 Nm, και μπορεί να δει 200 χλμ/ώρα στο ακριβές VBox σε 6,7 δευτερόλεπτα!

[/nextpage]