P90058447

Η BMW φαίνεται πως αντιμετωπίζει προβλήματα στην Κίνα. Σε καμία περίπτωση δεν εννοώ ότι βρίσκεται στο χείλος της καταστροφής. Το αντίθετο. Οι πωλήσεις της αυξάνονται αλλά όχι με υψηλούς ρυθμούς και πολύ πιο σημαντικά, όχι τόσο όσο οι πωλήσεις ανταγωνιστικών εταιριών.


Σε πρόσφατη συνέντευξη του, ο επικεφαλής πωλήσεων της φίρμας, Ian Robertson, μίλησε γι’ αυτό το θέμα. Είπε ότι η μεγάλες πόλεις τις Κίνας, περιορίζουν τον αριθμό των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να μειώνονται οι πωλήσεις τους. Οι πόλεις που το κάνουν αυτό έχουν ήδη φτάσει τις 8 και προφανώς αυτή η πολιτική έχει επιπτώσεις στις πωλήσεις. Όμως ο Robertson αγνοεί επιλεκτικά άλλους δύο –τουλάχιστον- παράγοντες που οδήγησαν στην πτώση του ρυθμού αύξησης των πωλήσεων και εξηγούν έως έναν βαθμό γιατί η BMW φαίνεται να επηρεάζεται περισσότερο από την πολιτική της Κίνας όσον αφορά στις νέες ταξινομήσεις.

Πρώτον, η γκάμα της Γερμανικής εταιρίας στην Κίνα είναι σχετικά γερασμένη και αυτό προφανώς δεν ευχαριστεί τους καταναλωτές. Επίσης, με το κοινό στην χώρα να έχει “ακτιβιστικές” συμπεριφορές, οι πωλήσεις της BMW επηρεάστηκαν από το σκάνδαλο καθορισμού τιμών στα ανταλλακτικά που είδε το φως της δημοσιότητας πριν από λίγο καιρό.

Όπως και να έχει, η BMW οφείλει να αντιδράσει. Σε πρώτη φάση, μειώνει την παραγωγή ώστε να μην “πλημυρίσουν” οι αντιπρόσωποι της με αποτέλεσμα την μείωση των τιμών για μείωση του stock ενώ παράλληλα, προσφέρει κίνητρα για πιστοποιημένα από την ίδια, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Αυτό φαίνεται να ζητά η αγορά σύμφωνα με την BMW και αυτό πρέπει να κάνει για να κρατηθεί στην επιφάνεια – τόσο η ίδια η εταιρία, όσο και οι dealers της.