shanghai-batch-2-027

Η Κίνα ήταν μια περιοχή εύκολης επέκτασης για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες την τελευταία δεκαετία. Ωστόσο οι εποχές αυτές φαίνεται πως έχουν περάσει ανεπιστρεπτί, με τις πωλήσεις αυτοκίνητων στην Κίνα να μην παρουσιάζουν πλέον τον ίδιο ρυθμό ανάπτυξης. Η επιθετική ανάπτυξη της κινέζικης αγοράς αυτοκινήτου, φαίνεται πως πλησιάζει στο τέλος της, καθώς η χώρα έχει κορεστεί από αυτοκίνητα, με τους αγοραστές να συνειδητοποιούν πως δεν πρέπει να αγοράζουν το πρώτο αυτοκίνητο που βλέπουν στις βιτρίνες των αντιπροσωπειών.

Οι φετινές προβλέψεις για την αγορά της Κίνας, μιλούν για αύξηση 7% στον ρυθμό ανάπτυξης πωλήσεων νέων αυτοκινήτων, αρκετά μικρότερο από το 24% των περασμένων χρόνων (2001-2010). Η BMW και η Honda έχουν προχωρήσει σε μείωση της παραγωγής τους, καθώς και σε μείωση της τιμής των αυτοκινήτων τους, ανάλογη με την επιβράδυνση των πωλήσεων, μια κίνηση που έχει χαρακτηριστεί ως “φυσιολογική”. Σε μείωση των τιμών των μοντέλων τους έως και κατά 10%, έχουν προχωρήσει το τελευταίο διάστημα τόσο η Volkswagen όσο και η Ford στη Κίνα.

Όλο και περισσότερες πόλεις στη Κίνα επιβάλουν περιορισμούς στις εγγραφές νέων αυτοκινήτων κάθε μήνα, στη προσπάθεια τους να μειώσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση, με τον CEO της Nissan, Carlos Ghosn να δηλώνει πως είναι απογοητευμένος από τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Κίνα, ζητώντας βοήθεια από την κινεζική κυβέρνηση, για να προσφέρει περισσότερα κίνητρα στους καταναλωτές, ώστε αυτοί να προβούν στην αγορά ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου.