2009-BMW-7-Series-V8-Gasoline-Engine-with-Twin-Turbo-and-High-Precision-Injection-1280x960

Δεν υπάρχει εταιρία στον πλανήτη που να μην έχει περίεργα προβλήματα. Όλες σε κάποιο σημείο στην ιστορία τους, έχουν λανσάρει κάποιο μοντέλο που έχει κάποιο πρόβλημα χωρίς εύκολη λύση. Το τελευταίο χαρακτηριστικό παράδειγμα, μας έρχεται από την BMW Βορείου Αμερικής και τον N63 twin-turbo V8 που κινεί την X5/X6 M, την 650i, την 750i/750Li κ.ά. Πού είναι το πρόβλημα;

Δεν θα αναφερθούμε στις αλυσίδες χρονισμού που έχουν την τάση να τεντώνουν και να σπάνε, ούτε στους αισθητήρες MAF, ούτε σε κάποια άλλα εξαρτήματα. Η BMW έχει το Customer Care Package που αντικαθιστά τα προβληματικά εξαρτήματα με νέα και βελτιωμένα ώστε να κρατά τους πελάτες ευχαριστημένους. Δεν θα αναφερθούμε ούτε στην αυξημένη κατανάλωση λαδιού που οφείλεται στο γεγονός ότι κάποιοι πελάτες δεν οδηγούν τον V8 όπως του αρμόζει με αποτέλεσμα να μην τον στρώνουν ποτέ. Αυτό το διόρθωσε επισπεύδοντας την αλλαγή/συμπλήρωση λαδιού από τα 24.000 χιλιόμετρα, στα 16.000. Θα αναφερθούμε όμως στο γεγονός ότι ο N63 καταναλώνει μπαταρίες σαν να μην υπάρχει αύριο. Τι εννοώ; Η BMW έχει “service bulletin” που προτείνει την αλλαγή της μπαταρίας σε κάθε αλλαγή λαδιών! Θα μου πεις τώρα, γιατί δεν διορθώνει η Γερμανική εταιρία το λάθος και απλά αλλάζει μπαταρίες; Μείνε μαζί μου και θα σου πω.

Η BMW προωθεί έντονα τα EfficientDynamics της. Ένα από τα συστήματα κάτω από αυτή την “ομπρέλα” είναι αυτό που για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου, δεν φορτίζει συνέχεια την μπαταρία, αλλά μόνο κατά τη διάρκεια του coasting. Όμως οι Αμερικάνοι δεν είναι “coasters”. Οι Ευρωπαίοι ίσως να είναι. Οι Αμερικάνοι σίγουρα όχι. Έτσι, η BMW άλλαξε τον τύπο της μπαταρίας σε Absorbent Glass Mat που μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις. Μέχρι που ο κινητήρας απέκτησε δύο turbos…

v8tt1dc6mod

Τότε, το σύστημα ψύξης του κινητήρα έπρεπε να δουλεύει και αφού ο οδηγός τον έχει σβήσει. Οι μπαταρίες, δεν έφταναν ούτε μέχρι το επόμενο service για αλλαγή λαδιών. Δεν κρατούσαν ούτε για 16.000 χιλιόμετρα! Η BMW προσπάθησε να διορθώσει το πρόβλημα αλλάζοντας τις παλιές μπαταρίες των 90 Ah με νέες, των 105 Ah και ελπίζοντας ότι θα φτάνουν τουλάχιστον μέχρι την αλλαγή λαδιών. Η ερώτηση όμως παραμένει. Γιατί δεν διορθώνει το πρόβλημα;;;

Η λύση του προβλήματος είναι θεωρητικά απλή. Ένας αναπρογραμματισμός του συστήματος ώστε να φορτίζει την μπαταρία συχνότερα και όχι μόνο στο coasting. Όμως κάτι τέτοιο, θα είχε ως αποτέλεσμα αύξηση της κατανάλωσης. Που με την σειρά του, θα ανάγκαζε την BMW να ανανεώσει τα νούμερα με την EPA. Φυσικά, τα νούμερα αυτά θα ήταν αυξημένα. Τι γίνεται συνήθως σε τέτοιες καταστάσεις; Μήνυση των καταναλωτών στην εταιρία και κάποιου είδους μεγάλη αποζημίωση για να μην αναφέρω την κακή δημοσιότητα. Οπότε η λύση είναι ακόμα απλούστερη. Κρύβεις το πρόβλημα κάτω από το χαλί ή για να είμαστε πιο ακριβείς… το μεταθέτεις στον καταναλωτή!