Pirelli

Οι εποχές όπου οι οδηγοί πίεζαν τα ελαστικά τους χωρίς η κύρια σκέψη τους σε κάθε σχεδόν γύρο να είναι πόσο αυτά μπορούν ν’ αντέξουν έχουν περάσει. Τα ελαστικά τώρα αποτελούν ένα πολύ σημαντικό άγνωστο της εξίσωσης που κάνει γρήγορο ένα μονοθέσιο στις μεγάλες αποστάσεις, και οι οδηγοί θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί με αυτά, ενώ οι ομάδες από την πλευρά τους προσπαθούν να κατασκευάζουν μονοθέσια που να είναι ευγενικά με τα ελαστικά, ώστε να διαρκούν περισσότερο ή να μπορέσει ο οδηγός να πιέζει πιο πολύ σε συγκεκριμένο αριθμό γύρων.

Το γεγονός ότι οι οδηγοί δεν μπορούν να πιέζουν διαρκώς όσο θέλουν το μονοθέσιο, δεν αρέσει ιδιαίτερα στους περισσότερους οπαδούς, όμως σ’ αυτούς δεν ανήκει ο Τεχνικός Διευθυντής της Mercedes AMG, Paddy Lowe. Ο Βρετανός, που ακολούθησε τον Lewis Hamilton στο Brackley το 2013, θεωρεί ότι οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να δείξου τις ικανότητές τους στη διαχείριση, κάτι που κάνει τους αγώνες πιο συναρπαστικούς.

Paddy Lowe

Νομίζω ότι πάντα στη Formula 1 έπρεπε να σκέφτεσαι την απόδοση που μπορείς να πάρεις από τα ελαστικά στις μεγάλες αποστάσεις. Δε νομίζω ότι υπήρξαν πολλοί τύποι ελαστικών στο πέρασμα των ετών όπου μπορούσες να πιέζεις όσο ήθελες σε κάθε γύρο. Τα τωρινά ελαστικά έχουν δώσει μια εξαιρετική λύση, βελτιώνοντας το θέαμα, όπου η φύση των ελαστικών είναι τέτοια, ώστε ο οδηγός να πρέπει να σταματήσει σε ορισμένα σημεία και να κάνει κάτι διαφορετικό.

Έχουμε δει πιο συναρπαστικούς αγώνες από τότε που η Pirelli ήρθε στη Formula 1. Έτσι, υπάρχει μια παράμετρος γύρω από τους οδηγούς, οι οποίοι θα πρέπει να διαχειρίζονται τα ελαστικά χωρίς να μπορούν απαραίτητα να είναι όσο γρήγοροι θέλουν -κάτι που υπήρχε και στο παρελθόν, μα είναι σε λίγο μεγαλύτερο βαθμό τώρα-, αλλά επίσης προσθέτει την ικανότητα του οδηγού. Έτσι, είναι μέρος ενός συναρπαστικού πακέτου.

Όσον αφορά τα ελαστικά για το 2016, η κάθε ομάδα θα επιλέγει τις δύο γόμες που θέλει να έχει σ’ ένα Grand Prix, όπως συμφωνήθηκε, και μετά από αυτό η Pirelli τονίζει από την πλευρά της ότι είναι διατεθειμένη να συνεργαστεί με τις ομάδες και την Παγκόσμια Ομοσπονδία, προκειμένου να κατασκευάζει ασφαλή και αποτελεσματικά ελαστικά.