GP SPAGNA F1/2015

Μια σημαντική, όπως αποδεικνύεται, συνάντηση του Strategy Group πραγματοποιήθηκε χθες στο Λονδίνο. Παρόλο που είχαν κυκλοφορήσει κάποιες φήμες σχετικά με τις αποφάσεις που πάρθηκαν, ήταν καλύτερο να περιμένουν για την επίσημη ανακοίνωση της FIA, προκειμένου να γράφουμε με βεβαιότητα τις αποφάσεις για το μέλλον του αθλήματος.

Το παρών έδωσαν οι Mercedes, Ferrari, Red Bull, McLaren, Williams και Force India (αυτές βρίσκονται στο Strategy Group), ο Πρόεδρος της FIA, Jean Todt, και ο κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων, Bernie Ecclestone. Μία από τις αποφάσεις που προκαλούν έκπληξη είναι η επιστροφή των ανεφοδιασμών από το 2017. Η τελευταία φορά που είδες κάποιο μονοθέσιο ν’ ανεφοδιάζεται εντός ενός αγώνα ήταν το 2009, ωστόσο οι ανεφοδιασμοί επιστρέφουν από την μεθεπόμενη σεζόν, κάτι που προσωπικά με βρίσκει σύμφωνο, αν και διατηρείται κάποιο ανώτατο όριο στην ποσότητα του καυσίμου.

Πέρα από αυτό, στόχος των υπεύθυνων είναι να κάνουν τα μονοθέσια ταχύτερα και υπολογίζεται ότι αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω φαρδύτερων ελαστικών, σημαντικής μείωσης στο βάρος και νέων κανονισμών για την αεροδυναμική. Ο συνδυασμός αυτός, μαζί με την αυξημένη δύναμη των power units, αναμένεται να κάνει τα μονοθέσια κατά 5 ή 6 δευτερόλεπτα ταχύτερα στον γύρο σε σχέση με σήμερα.

Μένοντας στο 2017, οι κινητήρες θα μπορούν να στροφάρουν πιο ψηλά -αυτό συνεπάγεται αύξηση στην ιπποδύναμη, χωρίς να διευκρινίζεται κάτι για την ώρα, παρά τη συμφωνία για περίπου 1.000 άλογα εν μέσω ανησυχιών-, κάτι που θα έχει άμεση επίπτωση και στον ήχο, για τον οποίο υπάρχουν πάρα πολλά παράπονα από τους διοργανωτές των αγώνων, τους θεατές και τους τηλεθεατές. Επιπλέον, τα μονοθέσια θα πετάξουν από πάνω τους οποιονδήποτε μανδύα συντηρητισμού, μιας και οι σχεδιαστές θα πρέπει να σχεδιάσουν πιο επιθετικά και ακραία αυτοκίνητα.

Πριν αφήσουμε το 2017, να σου πω ότι υπάρχουν σκέψεις για ένα πλάνο παγκόσμια προβολής του αγωνιστικού 3ημέρου, αλλά και να καταργηθεί η εξωτερική βοήθεια κατά τη διάρκεια των εκκινήσεων των οδηγών. Συνοπτικά όσα συμφωνήθηκαν για το 2017:

  • Ταχύτερα μονοθέσια: 5 με 6 δευτερόλεπτα στον γύρο, μέσα από εξέλιξη στους αεροδυναμικούς κανονισμούς, φαρδύτερα ελαστικά και μείωση στο βάρος ενός μονοθεσίου.
  • Επαναφορά των ανεφοδιασμών (διατηρείται η μέγιστη ποσότητα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σ’ έναν αγώνα).
  • Πιο υψηλόστροφοι κινητήρες και αύξηση της έντασης του ήχου.
  • Πιο επιθετική εμφάνιση.

Μέτρα που πρέπει να συζητηθούν περισσότερο:

  • Ένα πλάνο για παγκόσμια προβολή του αγωνιστικού 3ημέρου.
  • Μέτρα ώστε να κάνουν οι οδηγοί μόνοι τους τις εκκινήσεις, χωρίς καμία εξωτερική βοήθεια.

Όσον αφορά το 2016, οι ομάδες θα είναι πλέον ελεύθερες να διαλέξουν τις δύο από τις 4 γόμες που θα χρησιμοποιήσουν για το 3ήμερο, παρόλο που η Pirelli είναι αντίθετη με αυτό.

  • Ελεύθερη επιλογή δύο στεγνών γομών (από τις 4) που μπορεί να χρησιμοποιήσει κάθε ομάδα κατά τη διάρκεια ενός αγωνιστικού 3ημέρου.

Επιπλέον: Απορρίφθηκε η συμφωνία για τη χρησιμοποίηση 5ου κινητήρα για φέτος, όπως είχε προειδοποιήσει η Mercedes. Όσον αφορά τη μείωση του κόστους, υπήρξε συμφωνία για ολοκληρωμένη  πρόταση για την διασφάλιση της βιωσιμότητας του αθλήματος, αλλά θα πρέπει να ενημερωθούν και οι υπόλοιπες ομάδες γι’ αυτό, ενώ εμείς θα πρέπει να είμαστε υπομονετικοί για λεπτομέρειες.

Όλα τα παραπάνω είναι αποτελούν μέρος συμφωνίας. Προκειμένου να πάρουν σάρκα και οστά, θα πρέπει να εγκριθούν από τη επιτροπή της Formula 1 και από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, κάτι που αναμένεται να συμβεί εντός της φετινής χρονιάς.

Δελτίο Τύπου

The Formula One Strategy Group met yesterday in Biggin Hill to exchange views on the current challenges that F1 faces. Besides the statuary members of the Group, representatives of the engine manufacturers were also invited.

The Strategy Group members have debated a number of levers aimed at improving the show. An initial series of measures has been voted:

For 2016:

– Free choice of the two dry tyre compounds (out of four) that each team can use during the race weekend

For 2017:

– Faster cars: 5 to 6 seconds drop in laptimes through aerodynamic rules evolution, wider tyres and reduction of car weight

– Reintroduction of refuelling (maintaining a maximum race fuel allowance)

– Higher revving engines and increased noise

– More aggressive looks

A few other measures have also been discussed but require further investigation before they can be implemented:

– A global reflection on race weekend format

– Measures to make starts only activated by the driver without any outside assistance

Furthermore, in light of the various scenarios presented by the independent consulting company mandated by the F1 Strategy Group, at the initiative of the FIA, to work on the reduction of costs and following a constructive exchange, a comprehensive proposal to ensure the sustainability of the sport has emerged. The Strategy Group member Teams have committed to refine it in the next few weeks, in consultation with the other teams involved in the championship. On the engine side, it has been decided that stability of the rules should prevail in consideration of the investments of the manufacturers involved in the sport and to give visibility to potential new entrants. The allowance for a 5th engine to be used during the 2015 season has been rejected.

This constructive meeting between the FIA, FOM and the Teams has allowed paving the way for the future of the championship. All parties agreed to work together with an intention to firm up these proposals and submit them to the approval of the F1 Commission and the World Motor Sport Council of the FIA as soon as possible for implementation.

FIA President, Jean Todt

Formula One Group CEO, Bernie Ecclestone