Mercedes-Benz PU106B Hybrid

Ο Bernie Ecclestone δεν είναι το πιο αγαπητό πρόσωπο για τους οπαδούς της Formula 1. Ο 84χρονος έχει κατηγορηθεί για πολλά, ωστόσο ακόμα και οι πιο αυστηροί επικριτές του δεν μπορούν να μην αναγνωρίσουν πως ο κάτοχος των εμπορικών  δικαιωμάτων έχει δίκιο -σύμφωνα με τους περισσότερους- πάνω σ’ ένα βασικό θέμα που αφορά το άθλημα: τους κινητήρες.

Από την πρώτη στιγμή, ο Bernie ήταν αρνητικός στην επιστροφή του turbo στη Formula 1, κάτι που βοήθησε στην αναβολή των turbo κινητήρων για το 2014, όπως πρώτοι στον κόσμο είχαμε γράψει. Παρόλο που διανύουμε το δεύτερο έτος με αυτούς τους κινητήρες, ο Ecclestone συνεχίζει να υποστηρίζει πως δεν πρέπει να βρίσκονται στο άθλημα, ενώ, σύμφωνα με ειδικευμένο φίλο του, δεν βοηθούν τους κινητήρες για τ’ αυτοκίνητα παραγωγής.

Bernie Ecclestone

Θέλω ν’ αλλάξω πολλά πράγματα. Οι κινητήρες είναι το πιο σημαντικό πράγμα σήμερα στη Formula 1. Δε νομίζω ότι η Formula 1 πρέπει να έχει τόσο πολύπλοκους κινητήρες. Ένας φίλος μου που δε θα πω το όνομά του, αλλά δουλεύει σ’ έναν μεγάλο κατασκευαστή, μου είπε ότι οι τεχνικές λύσεις που υπάρχουν τώρα στα υβριδικά συστήματα της Formula 1, δε θα χρησιμοποιηθούν ποτέ στα αυτοκίνητα δρόμου.

Αυτοί οι κινητήρες δε βοηθούν με κανέναν τρόπο τη Formula 1. Δε βοηθούν το θέαμα, δε βοηθούν τις ομάδες να βρουν χορηγούς κι επενδύσεις. Οι ομάδες θα πρέπει να πληρώνουν πολύ περισσότερα απ’ ό,τι πριν. Φυσικά και είναι πιθανό να χρησιμοποιήσουμε διαφορετικούς κινητήρες, οι οποίοι να είναι φθηνότεροι, αλλά με την ίδια απόδοση. Ωστόσο, οι κατασκευαστές δε το θέλουν.

Andy Cowell

Νομίζω ότι οι περισσότεροι από εμάς συμφωνούμε με τον Bernie, αλλά σίγουρα όχι η Mercedes AMG, η οποία οφείλει την κυριαρχία της στους τωρινούς κινητήρες. Η γερμανική ομάδα, απαντά μέσω του Andy Cowell, επί κεφαλής κινητήρων, που βλέπει ως μονόδρομο το downsizing.

Ο κόσμος προσπαθεί να κάνει τους κινητήρες για τ’ αυτοκίνητα δρόμου πιο θερμικά αποδοτικούς, έτσι η οικονομία καυσίμου υπάρχει για να φτάσει στα επίπεδα των ευρωπαϊκών και των διεθνών κανονισμών. Ο τρόπος για να κάνεις ένα πιο αποτελεσματικό κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι να μειώσεις το μέγεθός του.

Έτσι, έχεις μικρότερη χωρητικότητα, λιγότερους κυλίνδρους και λιγότερες σ.α.λ.. Ναι, αλλά μετά δεν έχεις τόση δύναμη. Άρα, βάζεις ένα turbo για να έχεις περισσότερο οξυγόνο, να μπορείς να κάψεις το ίδιο ποσό καυσίμου, όμως έχεις την πίσω τη δύναμη. Καθώς συνεχίζεις την ανάπτυξη, καταλήγεις με πολύ μικρούς κινητήρες και με μεγάλα turbo. Και στο τέλος, έχεις πολύ lag.

Προκειμένου να να μειωθεί αυτό, είτε βάζεις ένα υβριδικό σύστημα, ώστε ένα ηλεκτρικό μοτέρ να βοηθήσει προτού γυρίσει το turbo, είτε μπορείς να βάλεις ένα ηλεκτρικό μοτέρ στο turbo, έτσι αυτό γυρνά τον συμπιεστή, άρα έχεις τη δύναμη. Γι’ αυτό οι κινητήρες της Formula 1 είναι σημαντικοί για τ’ αυτοκίνητα δρόμου.

Επιπλέον, ο Cowell διαφωνεί με τον Ecclestone ως προς τη χρησιμότητα των μονάδων αυτών για τους κινητήρες που χρησιμοποιούνται ή θα χρησιμοποιηθούν στα αυτοκίνητα παραγωγής, επισημαίνοντας ότι σίγουρα στο μέλλον όλα τα οχήματα θα καταλήξουν να έχουν μονάδες ισχύος στα πρότυπα της Formula 1.

Στον δρόμο, δε χρειάζεσαι όλη αυτή τη ενέργεια που έχουμε στη Formula 1. Οπότε, το επίπεδο δύναμης θα είναι μικρότερο, αλλά, σχηματικά, το power unit θα είναι το ίδιο. Θα καταλήξουμε όλοι να οδηγούμε αυτοκίνητα όπου, όταν θα φρενάρουμε, θα υπάρχει ένα ηλεκτρικό μοτέρ που θα φρενάρει για εμάς: τα φρένα είναι εκεί για έκτακτη ανάγκη. Όλη η ενέργεια τότε θα πηγαίνει σε ηλεκτρικούς κινητήρες, και στους δύο άξονες, και θ’ αποθηκεύεται στις μπαταρίες.

Θα έχουμε μικρότερες χωρητικότητες, με χαμηλές σ.α.λ., με μεγάλη ώθηση κινητήρες, που θα έχουν έναν ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο θα συνδέεται με τον συμπιεστή. Όταν θα κινούμαστε, θα μπορούμε ν’ ανακτούμε την ενέργεια αυτή από την τουρμπίνα σ’ αυτόν τον ηλεκτροκινητήρα. Έτσι, όταν θα είμαστε στον αυτοκινητόδρομο, θα μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε. Ακριβώς αυτό κάνουμε και στη Formula 1.