Alonso

Τα καλά της για νέες μεγάλες αλλαγές ετοιμάζεται να βάλει -ξανά- η Formula 1. Την περασμένη εβδομάδα, συμφωνήθηκε, μεταξύ άλλων, η μετάβαση σε δυνατότερα μοτέρ -άγνωστης ακόμα ιπποδύναμης, παρά τα 1.000 άλογα που έχουμε διαβάσει-, με δυνατότερο ήχο, πιο φαρδιά ελαστικά κι επιστροφή των ανεφοδιασμών, κάτι που δείχνει πώς οι υπεύθυνοι βλέπουν για τα καλά τη γυρισμένη πλάτη των οπαδών, οι οποίοι πήραν μία γεύση χαράς από τη συμφωνία αυτή, ενώ κάτι σημαντικό θα είναι πως τα μονοθέσια θα είναι ταχύτερα κατά 5 με 6 δευτερόλεπτα σε σχέση με το παρόν.

Σε τέτοια θέματα, πάντα ζητείται η άποψη όσων εμπλέκονται στο άθλημα, πόσο μάλλον των οδηγών. Στα πλαίσια του Grand Prix στο Μονακό, ο Fernando Alonso δε δίστασε να πει πως οι αλλαγές αυτές δείχνουν ξεκάθαρα ότι η Formula 1 ακολουθεί λάθος κατεύθυνση τα τελευταία χρόνια, ενώ ταυτοχρόνως καλωσορίζει την επιστροφή των ανεφοδιασμών.

Αν επιστρέψουν οι δοκιμές, θα έχουμε παρόμοιους κανονισμούς με αυτούς που είχαμε πριν από 7 ή 8 χρόνια, κάτι που σημαίνει ότι, τα τελευταία 4 ή 5 χρόνια, έχουμε πάρει τη λάθος κατεύθυνση. Νομίζω ότι αυτό μας λένε οι κερκίδες (σ.σ. εννοώντας ότι η προσέλευση των θεατών έχει μειωθεί σημαντικά).

Οι ανεφοδιασμοί πιθανώς θ’ ανοίξουν κάποιου είδους στρατηγικής φαντασίας, που θα σε βοηθήσει σε κάποιους αγώνες, αν μπορείς να διαλέξεις τι καύσιμο θέλεις να έχεις στην εκκίνηση για το πρώτο stint. Τέτοια πράγματα βοήθησαν στο παρελθόν. Θυμάμαι, το 2003, έπαιρνα κάποιες pole positions έχοντας το μισό καύσιμο σε σχέση με τους άλλους, και μετά βλέπατε τι γινόταν στους αγώνες.

Τους πρώτους 10 γύρους, ήσουν στο group και μπορεί να έβρεχε ή να έβγαινε αυτοκίνητο ασφαλείας, πολλά μπορούν συμβούν που θ’ αλλάξουν το Σαββατοκύριακο. Αν όχι, τότε μπορώ να πω ποιο θα είναι το grid εδώ, στον Καναδά και την Αυστρία. Θα πέσω έξω σε 1-2 θέσεις, αλλά αυτό που έχουμε τώρα δεν αρέσει στους οπαδούς.

Jenson Button

Με τους τωρινούς κανονισμούς, οι οδηγοί μόνο σε λίγους γύρους μπορούν να πιέσουν πραγματικά τα μονοθέσιά τους, ενώ είναι σημαντικά πιο αργά σε σχέση με την εποχή που είχαμε τους V10 με τα 900 και βάλε άλογα. Ο Ισπανός φαίνεται πως αναπολεί εκείνες τις εποχές, διότι τότε ήταν σημαντικά πιο ελεύθερος να πιέζει το μονοθέσιό του, το οποίο μπορούσε να τον φέρει στα ψυχικά και σωματικά του όρια.

Νομίζω πως, το 2005 ερχόμουν στα όριά μου. Τότε τα μονοθέσια ήταν 8 δευτερόλεπτα ταχύτερα. Για φέτος, οι μηχανικοί υπολόγισαν πως ο νικητής στη Μαλαισία ήταν 6 γύρους πιο αργός απ’ ό,τι το 2006, έτσι θα είχε δεχθεί γύρο 6 φορές. Όταν είσαι 8 δευτερόλεπτα ταχύτερος στον γύρο σε σχέση με τώρα, αυτό είναι πολύ απαιτητικό σωματικά και ψυχικά, και όλα ήταν στο όριο. Αυτό συνέβαινε πριν από 10 χρόνια.

Σε κάτι ακόμα που -σωστά, κατά τη γνώμη μου- στέκεται ο «El Nano» είναι τα ελαστικά. Ο 33χρονος τονίζει πως καλό θα ήταν να έρθει στο άθλημα και μία δεύτερη εταιρεία, προκειμένου να υπάρξει ανταγωνισμός σε ακόμα ένα τμήμα του μονοθεσίου.

Φυσικά, ο ανταγωνισμός στα ελαστικά θα βοηθήσει τη Formula 1, επειδή όλοι θα πιέζουν στο όριο. Έχω την εμπειρία από τον ανταγωνισμό των ελαστικών για μερικά χρόνια, με τη Michelin και την Bridgestone, αλλά και με μοναδικό ελαστικό, αυτό της Bridgestone, έτσι η αλλαγή ήταν αρκετά μεγάλη από το 2006 στο 2007. Το 2006, τα ελαστικά ήταν εκπληκτικά και για τις δύο εταιρείες, επειδή πίεζαν στο όριο η μία την άλλη, μ’ ένα πάρα πολύ γρήγορο ελαστικό που μπορούσες να βγάλεις και όλο τον αγώνα το 2005. Μετά, το 2007, με τη Bridgestone να μένει μόνη, τα πράγματα ήταν τελείως διαφορετικά.

Σίγουρα η Bridgestone έκανε ένα βήμα πίσω και χαλάρωσε λίγο. Μπορείς ακόμα να πιέσεις, επειδή έχουν κάποια εμπειρία και τεχνολογία από τον ανταγωνισμό, έτσι νομίζω ότι θα ήταν καλό για τη Formula 1. Επίσης, με τη στρατηγική, μπορείς να έχεις ένα ελαστικό που να είναι καλό στις κατατακτήριες και κακό στον αγώνα, ή το αντίθετο. Κάποιες πίστες είναι καλύτερα για κάποιες εταιρείες, επομένως μπορείς ν’ ανακατέψεις λίγο τ’ αποτελέσματα, και ο κόσμος θα το καλωσορίσει αυτό.

Felipe Massa

Αν και όλοι θυμόμαστε τι συνέβη στο Grand Prix της Σιγκαπούρης το 2008, ο Felipe Massa είναι ένας ακόμα που συμφωνεί με την επαναφορά των ανεφοδιασμών κατά τη διάρκεια του αγώνα, λέγοντας πως θα μειωθεί το βάρος των μονοθεσίων, ενώ παράλληλα δεν πιστεύει ότι θα υπάρξουν προβλήματα ασφαλείας.

Δε νομίζω ότι θα υπάρξει κάποιο πρόβλημα για την ασφάλεια. Είχαμε πολλά χρόνια ανεφοδιασμούς στη Formula 1 και είχαμε λίγα προβλήματα, αλλά όχι πραγματικά επικίνδυνα. Νομίζω πως είναι καλό ν’ αλλάζει εντελώς ο αγώνας. Το πρόβλημα τώρα είναι ότι τρέχουμε με πολύ βαριά μονοθέσια, και υπάρχει μεγάλη διαφορά αν δείτε τις κατατακτήριες και τον αγώνα. Οι χρόνοι είναι πολύ πιο αργοί σε σχέση με την εποχή που είχαμε ανεφοδιασμούς. Είμαι σίγουρος ότι ο αγώνας θα είναι πιο είναι πιο ενδιαφέρων και καλύτερος στην οδήγηση, καθώς θα πιέζουμε για περισσότερη ώρα. Έτσι, μ’ αρέσουν οι ανεφοδιασμοί.

Η γνώμη των οδηγών συχνά δεν ενδιαφέρει τους υπεύθυνους της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας, και ο Βραζιλιάνος λέει τώρα πως αυτό είναι κάτι που θα πρέπει ν’ αλλάξει, διότι η βαρύτητα της άποψής τους είναι μεγάλη.

Είναι σημαντικό (να έχουμε γνώμη). Ο οδηγός πρέπει να είναι μέσα στις αποφάσεις. Θυμάμαι ότι μιλούσα με τον Jean Todt (Πρόεδρος της FIA) τον χειμώνα και με ρώτησε γιατί οι αγώνες είναι τόσο πιο αργοί σε σχέση με το παρελθόν. Είπα, επειδή έχουμε γεμάτα τα ρεζερβουάρ. Το αυτοκίνητο είναι ήδη πιο βαρύ στον αγώνα, πολύ πιο αργό και πιο τεχνικό σε σχέση με πριν.

Νομίζω ότι είναι σημαντικό οι οδηγοί να συμμετέχουν στις τεχνικές και αθλητικές συναντήσεις, προκειμένου ν’ αποφασίζουν το μέλλον της Formula 1 και για ν’ αλλάζουν τα πράγματα, έτσι θα έχει περισσότερο ενδιαφέρον για τους αγώνες και τους οπαδούς. Πρέπει να καταλάβουμε τι είναι καλύτερο να βλέπουμε σ’ έναν αγώνα και οι οπαδοί ν’ απολαμβάνουν περισσότερο τη Formula 1. Πιέζουμε για να έχουμε οδηγούς στις συναντήσεις, κάτι που είναι σημαντικό.