Hamilton

Δυνατά ξεκίνησε το 6ο Grand Prix της φετινής σεζόν ο Lewis Hamilton, ο οποίος θα προσπαθήσει να σπάσει φέτος το σερί του Nico Rosberg στο Monte Carlo. Ο Πρωταθλητής, που έχει νέο συμβόλαιο με τη γερμανική ομάδα, ήταν με διαφορά (από τους άμεσους ανταγωνιστές του) ταχύτερος στην πρωινή περίοδο, και μάλιστα δεν είχε πίσω του τον team-mate του, χωρίς αυτό να σημαίνει κάτι ουσιαστικό βέβαια, διότι μιλάμε για ελεύθερα δοκιμαστικά.


Πίσω από τον οδηγό της Mercedes, ο Max Verstappen, μ’ έναν πολύ γρήγορο γύρο στο τέλος, μπροστά από τους Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel, Carlos Sainz, Pastor Maldonado, Daniil Kvyat, Kimi Raikkonen, Nico Rosberg και Felipe Massa, με τους χρόνους να βελτιώνονται πολύ στο τέλος, αν και ο Hamilton -και οι άλλοι μεγάλοι- δε θέλησε να το εκμεταλλευτεί αυτό. Πάμε να δούμε τα κυριότερα από το FP1:

Οι καιρικές συνθήκες ήταν αρκετά καλές στο ξεκίνημα: στον ουρανό υπήρχαν κάποια σύννεφα και οι θερμοκρασίες ήταν χαμηλές: 14°C στον αέρα και 16°C στο οδόστρωμα, το οποίο ήταν λίγο υγρό, αλλά τα slick ελαστικά δε θ’ αργούσαν. Και οι 20 επίσημοι οδηγοί βρισκόταν κανονικά στα μονοθέσιά τους, ενώ ο Romain Grosjean είχε νέο κιβώτιο στην E23, κάτι που σημαίνει πως θα λάβει ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση της Κυριακής. Όσο για τη Marussia, όλοι στην ομάδα φορούσαν ειδικά βραχιολάκια προς τιμήν του Jules Bianchi, διότι πέρυσι ο Γάλλος πήρε εδώ τους πρώτους βαθμούς στην ιστορία της ομάδας.

Αν και οι περισσότεροι οδηγοί επέστρεψαν στα pits μετά από το installation lap, οι Hamilton και Rosberg ολοκλήρωσαν έναν γύρο, αλλά οι χρόνοι τους ήταν εξαιρετικά αργοί. Για ακόμα ένα Grand Prix, η δράση δεν ξεκίνησε ομαλά για τον Jenson Button, καθώς η MP4-30 του Βρετανού βρισκόταν στο γκαράζ της McLaren, προφανώς με κάποιο μηχανικό πρόβλημα.

Πριν το πρώτο τέταρτο, όλο και περισσότεροι οδηγοί έβγαιναν στην πίστα, με τη μαλακή γόμα, και οι χρόνοι κατέβαιναν διαρκώς, ωστόσο ήταν όλοι πάνω από το 1:22, ακόμα και ο Hamilton που βρισκόταν στην κορυφή, κάτι που μπορεί να εξηγηθεί από το γεγονός ότι οι συνθήκες στην πίστα δεν επέτρεπαν ακόμα στους οδηγούς να πιέσουν όσο θα ήθελαν, ενώ ο Rosberg είχε και μία μικρή επαφή με τις μπαριέρες, αλλά χωρίς συνέπειες.

Με 10 λεπτά για να συμπληρωθεί το πρώτο μισάωρο, σχεδόν όλοι οι οδηγοί βρισκόταν στην πίστα, με τον Raikkonen να επισημαίνει πως δεν μπορεί να θερμάνει σωστά τα εμπρός ελαστικά, και τη Ferrari να του λέει πως είναι πράγματι κατά 10°C πιο κρύα σε σχέση με τα πίσω ελαστικά. Ο Hamilton κατάφερε να βελτιώσει τον ταχύτερο χρόνο (1:21.622), αλλά ακόμα είχαμε δρόμο μέχρι να δούμε την πραγματική ταχύτητα των μονοθεσίων στο Πριγκιπάτο.

Τα πρώτα 30 λεπτά ήταν παρελθόν, συνεπώς οι οδηγοί μπήκαν στα pits, κάτι που δεν έκανε ο Rosberg, καθώς ο Γερμανός είχε βάλει λίγο πιο νωρίς το δεύτερο σετ μαλακών ελαστικών και ξεκίνησε τον πρώτο του γρήγορο γύρο με αυτή μόλις πέρασε το μισάωρο, με αποτέλεσμα να έχει άδεια πίστα μπροστά του. Και νόμιμο και έξυπνο!

Έχοντας ελεύθερη πίστα μπροστά του, ο Rosberg προσπαθούσε να περάσει μπροστά από τον Hamilton, χωρίς επιτυχία αρχικά. Μάλιστα, η βελτίωση του ταχύτερου χρόνου από τον Hamilton έκανε πιο δύσκολο το έργο του Γερμανού, αλλά τελικά κατάφερε να περάσει από τον Βρετανό, για μόλις 2 χιλιοστά, μέχρι που ο Πρωταθλητής να γράψει 1:19.1 και ν’ απομακρυνθεί κατά 6 δέκατα από τον team-mate του.

Στα μισά της διαδικασίας, όλο και περισσότεροι έβγαιναν στην πίστα, η θερμοκρασία της η οποία παρέμενε κάτω από τους 20°C. Τα προβλήματα στην MP4-30 του Button λύθηκαν και ο Πρωταθλητής του 2009 έκανε την πρώτη ου έξοδο στην πίστα, μα μπήκε γρήγορα στα pits. Ακόμα πιο γρήγορα κινήθηκε ο Hamilton, σπάζοντας το 1:19, και πλέον ήταν 1 δευτερόλεπτο ταχύτερος από τον δεύτερο Rosberg.

Η Ferrari ανέβασε ρυθμό και οι Vettel και Raikkonen μπήκαν ανάμεσα στις δύο Mercedes, ενώ ο Seb πλησίασε τον Hamilton στα 3,5 δέκατα, προτού να έχει μία παρ’ ολίγον επαφή στην Casino, λίγο πριν μπούμε στο τελευταίο μισάωρο, κι ενώ οι μηχανικοί της McLaren ετοίμαζαν τον Button.

Ο Βρετανός βγήκε -μαζί με τον Hamilton-, αλλά και πάλι ο χρόνος του στην πίστα δεν ήταν πολύς, όσο ο Alonso συνέχιζε να γράφει περάσματα, με τη δράση στην πίστα να έχει μειωθεί όσο είχαμε φτάσει στα τελευταία 20 λεπτά της περιόδου, τη στιγμή που ο Bottas γινόταν ο τελευταίος οδηγός που έβγαινε εκτός στην πρώτη στροφή, χωρίς καμία επαφή.

Σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν στην πίστα για τα τελευταία 15 λεπτά, εκτός από τον Alonso. Μπορεί κάποια μονοθέσια να είχαν αρκετό καύσιμο και η πίστα να ήταν γεμάτη, μα ο Verstappen έκανε έναν πολύ καλό γύρο, που τον ανέβασε στην τρίτη θέση, ανάμεσα στις δύο Ferrari.

Αυτό δεν άρεσε στον Ricciardo, που θέλησε να δείξει την ταχύτητα του, περνώντας τον μικρό για μόλις 40 χιλιοστά, ενώ δεν δίστασε να πάρει και τη δεύτερη θέση από τον Vettel. Οι πρώτες θέσεις άλλαξαν χέρια στα τελευταία δευτερόλεπτα, καθώς ο Verstappen πέρασε δεύτερος στο τέλος, ενώ γρήγορα κινήθηκαν και οι Maldonado, Sainz και Kvyat, μέχρι να πέσει η καρώ σημαία. Σε όλο αυτό το σκηνικό, οι μεγάλοι συνδυασμοί επέλεξαν να μην πάρουν μέρος.