emissions

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι κοντά στο να πετύχουν παράταση από την Κομισιόν ώστε να καθυστερήσει η εφαρμογή των νέων κανονισμών εκπομπών ρύπων στα diesel αυτοκίνητα. Έτσι, αντί αυτοί να τεθούν σε ισχύ από το 2017, τη χρονιά εκείνη θα ξεκινήσουν οι δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες, όχι σε εργαστήρια, από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ώστε οι νέοι κανονισμοί να τεθούν σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του 2020.

Ο νέος κύκλος δοκιμών, θα απαιτεί από τους κατασκευαστές να υποβάλλουν σε πραγματικές συνθήκες σε δημόσιους δρόμους τα νέα πετρελαιοκίνητα οχήματα που θα πωλούνται στην ΕΕ, μιας και οι εργαστηριακές δοκιμές έχουν αποτελέσει αντικείμενο κριτικής πως δεν αντικατοπτρίζουν την αλήθεια. Η ACEA ανακοίνωσε πως τα νέα τεστ απαιτούν από τη μεριά τους να κάνουν σημαντικές αλλαγές και πως αυτές απαιτούν χρόνο, μιας και ο κανονισμός δεν είναι πλήρης.

Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα είναι εξαιρετικά δημοφιλής στην Ευρώπη, μιας και οι πωλήσεις τους αντιπροσωπεύουν το ήμισυ των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων. Η καλύτερη οικονομία καυσίμου συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών CO2, η οποία συνδέεται με την κλιματική αλλαγή, αλλά τα πετρελαιοκίνητα οχήματα έχουν μεγαλύτερες εκπομπών σωματιδίων και οξειδίων του αζώτου (NOx) που έχουν συνδεθεί με το άσθμα, τον καρκίνο, την πνευμονοπάθεια και ασθένειες του αναπνευστικού συστήματος. Αρκετές Ευρωπαϊκές χώρες, ανάμεσα τους η Γαλλία και η Βρετανία θέλουν να απαγορεύσουν ή να περιορίσουν τη χρήση των diesel αυτοκινήτων τους σε μεγάλες πόλεις, όπως το Παρίσι και το Λονδίνο, με το Παρίσι να στοχεύει στην σταδιακή κατάργηση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων έως το 2020.

Ο νέος κύκλος δοκιμών θα βοηθήσει ώστε οι εργοστασιακές τιμές να είναι πιο κοντά στη πραγματικότητα, με έρευνες να δείχνουν πως το χάσμα ανάμεσα στις πραγματικές και στις εργαστηριακές εκπομπές να είναι 33% μεγαλύτερες. Ερευνητές λένε πως το κόστος ανάπτυξης του νέου προτύπου δοκιμών, θα μπορούσε να κοστίσει στις εταιρίες έως και 400 ευρώ ανά αυτοκίνητο.