mazda mx-5


Ένα από τα σημαντικά στοιχεία του νέου Mazda MX-5 είναι η κατανομή του βάρους. Αυτό το απόλυτο 50:50 βρίσκεται στο DNA του MX-5 και στο video αυτό η Mazda μας εξηγεί το πως πέτυχε την απόλυτη ισορροπία.

Να θυμίσω πως το νέο ΜΧ-5 όταν εξοπλίζεται με τον 2,0-λιτρο κινητήρα και συνδυάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο, ζυγίζει 1.058 κιλά, ενώ με το αυτόματο, το βάρος του αυξάνεται κατά 22 κιλά. Το βάρος είναι ούτως ή άλλως εξαιρετικά πολύ μικρό, αλλά η δεδομένη δίαιτα που έχει υποστεί το roadster δεν είναι τόσο εκτεταμένη όσο είχε αρχικά ανακοινωθεί, αφού η εταιρία είχε πει ότι θα είναι τουλάχιστον 100 κιλά σε σύγκριση με τον προκάτοχο του. Για σύγκριση αναφέρω το βάρος του ΜΧ-5 NC κυμαινόταν από 1.110 μέχρι 1.153 κιλά. Από την άλλη η ευρωπαϊκή έκδοση με τον 1.500αρη ατμοσφαιρικό ζυγίζει 1.000,1 κιλά.

Στην Ευρώπη θα είναι διαθέσιμο μόνο με τον 1.500αρη ατμοσφαιρικό κινητήρα απόδοσης 131 ίππων στις 7.000 σ.α.λ. και 150 Nm ροπή στις 4.800 σ.α.λ. Είναι εξολοκλήρου φτιαγμένος από αλουμίνιο, διαθέτει άμεσο ψεκασμό ενώ ανήκει στην οικογένεια τεχνολογίας SKYACTIV G. Ο συγκεκριμένος κινητήρας αποτελεί τον καλύτερο συμβιβασμό επιδόσεων και οικονομίας καυσίμου ενώ με δεδομένο το χαμηλό βάρος, αναμένεται να μην έχει ιδιαίτερα προβλήματα στην κίνηση του MX-5 με ικανοποιητικό ρυθμό. Συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, στέλνοντας τη κίνηση στο σωστό πίσω άξονα, και υπάρχει το ενδεχόμενο στο μέλλον να προσφερθεί και με ένα αυτόματο. Πατάει σε αλουμινένιες ζάντες 16 ιντσών και ελαστικά 195/50, ενώ το συνολικό του βάρος φτάνει ακριβώς τα 1.000 κιλά, έχοντας τέλεια κατανομή 50/50 ανάμεσα στους άξονες. Η μέση μικτή κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι 5,9 λίτρα/100 χλμ., ενώ εκπέμπει 139 γρ/χλμ.