Φορολογία Αυτοκινήτων: Σε 2-3 εβδομάδες οι αλλαγές

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Άρθρο” ]

kinisi

Μέσα στις επόμενες δυο ή τρεις εβδομάδες πρόκειται να οριστικοποιηθούν οι αλλαγές στη φορολογία του αυτοκινήτου. Αυτό έκανε γνωστό στους εκπροσώπους των εμπόρων αυτοκινήτων ο υπουργός Οικονομικών κ. Γιάνης Βαρουφάκης κατά τη συνάντηση που είχε μαζί τους στο υπουργείο. Ο κ. Βαρουφάκης ζήτησε από τους εκπροσώπους του κλάδου να υποβάλλουν το συντομότερο δυνατόν στο υπουργείο τις προτάσεις τους για τις αλλαγές στη φορολόγηση.

Σημειώνεται ότι το ΥΠΟΙΚ έχει ανακοινώσει την πρόθεσή του για αλλαγή του τρόπου φορολόγησης των ΙΧ με στόχο την καθιέρωση ενός πιο δίκαιου συστήματος που θα βασίζεται στην εμπορική αξία των οχημάτων και όχι στον κυβισμό, όπως ισχύει σήμερα. Ανοικτό είναι το ενδεχόμενο οι αλλαγές να επηρεάσουν και τα τέλη κυκλοφορίας ενώ δεδομένο θεωρείται ότι θα επανασχεδιαστούν τα τεκμήρια διαβίωσης.

Σύμφωνα με αυτά που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τη νέα φορολογία αυτοκινήτων, φέρνει ανατροπές σε φόρους, τέλη και τεκμήρια για τα αυτοκίνητα, με στόχο τον εξορθολογισμό της αγοράς αλλά και την αύξηση των φορολογικών εσόδων. Σύμφωνα με τους βασικούς άξονες των αλλαγών, το τέλος ταξινόμησης για την αγορά αυτοκινήτου θα υπολογίζεται πλέον με βάση τη λιανική τιμή πώλησης και όχι τον κυβισμό, όπως και τα τεκμήρια διαβίωσης και ο φόρος πολυτελείας, ο οποίος θα αυξηθεί από το 10% στο 13% για αυτοκίνητα άνω των 2.500 κ.εκ.

Παράλληλα θα επιβληθεί «τέλος περιβάλλοντος» στα παλαιά αυτοκίνητα άνω των 15 ή 20 ετών και θα δοθούν κίνητρα για την αντικατάστασή τους από νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Το μέτρο της απόσυρσης θα καταργηθεί και θα αντικατασταθεί από επιδότηση για την αγορά αυτοκινήτων, χαμηλής όμως τιμής αγοράς. Αυστηρότεροι γίνονται οι έλεγχοι για την καταβολή του ΦΠΑ σε εισαγόμενα αυτοκίνητα καθώς και για τα ανασφάλιστα και ανέλεγκτα από το ΚΤΕΟ οχήματα.

Με το σχέδιο που θα τεθεί άμεσα σε διαβούλευση με τους εκπροσώπους της αγοράς του αυτοκινήτου, τα φορολογικά βάρη αναμένεται να μεταφερθούν από τα χαμηλά και μεσαίου κυβισμού αυτοκίνητα στα ΙΧ μεγάλης εμπορικής αξίας, για τα οποία θα εφαρμόζονται υψηλότερα τεκμήρια διαβίωσης, ενώ στην «τσιμπίδα» του φόρου πολυτελούς διαβίωσης θα πιαστούν ακριβά αυτοκίνητα μεσαίου κυβισμού που σήμερα απαλλάσσονται από τον φόρο. Τέλη κυκλοφορίας δεν αποκλείεται να καταβάλλουν και τα «καθαρά» ΙΧ που σήμερα απαλλάσσονται. Ειδικότερα, οι έξι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών περιλαμβάνουν τα εξής:

[/nextpage]

[nextpage title=”Τέλος Ταξ/σης” ]

Τέλος Ταξινόμησης

Καταργείται το κριτήριο του κυβισμού των οχημάτων ως βάση για τη φορολόγησή τους. Ο υπολογισμός του τέλους ταξινόμησης θα γίνεται με βάση τη λιανική τιμή (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης. Δηλαδή η φορολόγηση των καινούργιων αλλά και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα απορρέει από την αξία λιανικής του κάθε μοντέλου που θα δηλώνει ο κάθε εισαγωγέας στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου. Σήμερα τα καινούργια αυτοκίνητα κατά την εισαγωγή τους φορολογούνται βάσει της εργοστασιακής τους αξίας αλλά και του κυβισμού του κινητήρα με συντελεστές 5% έως 50% και επιπλέον τον ΦΠΑ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεκμήρια” ]

Τεκμήρια Διαβίωσης

Τα τεκμήρια διαβίωσης όχι μόνο δεν καταργούνται αλλά σχεδιάζονται ξανά σε νέα βάση. Σήμερα τα τεκμήρια υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και τα έτη παλαιότητας. Αυτό σημαίνει ότι ένα ΙΧ 1.800 κ.ε. εμπορικής αξίας 20.000 ευρώ έχει το ίδιο τεκμήριο (7.600 ευρώ) με ένα ΙΧ ίδιου κυβισμού και εμπορικής αξίας 35.000 ευρώ. Το σύστημα αυτό θα αλλάξει και τα τεκμήρια θα υπολογίζονται με βάση τις λιανικές τιμές και συντελεστές που θα οδηγούν σε απομείωση της αξίας τους. Η αλλαγή στα τεκμήρια φέρνει ανατροπές και στον φόρο πολυτελούς διαβίωσης ο οποίος σήμερα επιβάλλεται για τα ΙΧ 1.929 κυβικών εκατοστών και άνω ανεξαρτήτως αξίας. Σε περίπτωση που ο φόρος αυτός θα υπολογίζεται με βάση την αξία λιανικής, τότε θα αλλάξει ριζικά το τοπίο στην αγορά. Εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενοι που κατέχουν αυτοκίνητα λιανικής αξίας ενδεχομένως άνω των 20.000 ευρώ, θα επιβαρυνθούν με φόρο πολυτελούς διαβίωσης ανεξάρτητα από τον κυβισμό των ΙΧ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εισαγόμενα” ]

Εισαγόμενα

Αλλαγές εξετάζονται και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα όσον αφορά στην καταβολή του ΦΠΑ, ενώ έμφαση θα δοθεί και στον έλεγχο των στοιχείων. Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς πολλοί προχωρούν στην αγορά μεταχειρισμένων ΙΧ από άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ χωρίς να καταβάλλεται ο ΦΠΑ ούτε στο κράτος που πρωτοκυκλοφόρησε αλλά ούτε στη χώρα μας. Το κόλπο είναι γνωστό. Τα αυτοκίνητα ανήκουν σε στόλους εταιρειών ενοικιάσεων ή χρονομίσθωσης που απαλλάσσονται από τον ΦΠΑ. Οταν κάποιο από τα αυτοκίνητα αυτά έρχεται στην Ελλάδα ως εισαγόμενο μεταχειρισμένο, θα πρέπει να καταβάλλεται ο ΦΠΑ στη χώρα μας. Ομως κάποιοι έχουν βρει τον τρόπο να γλιτώνουν τον ΦΠΑ. Πριν την εισαγωγή των αυτοκινήτων πραγματοποιούν «εικονικές» μεταβιβάσεις σε ιδιώτες στο κράτος-μέλος που κυκλοφορεί το όχημα, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο τελικά να εισάγεται στην Ελλάδα με εξαιρετικά χαμηλό τιμολόγιο και το κράτος να χάνει σημαντικά έσοδα από τον ΦΠΑ και το Τέλος Ταξινόμησης. Το υπουργείο Οικονομικών επιχειρεί να βάλει «φρένο» στις εικονικές μεταβιβάσεις με έλεγχο των στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τέλη Κυκλοφ/ας” ]

Τέλη Κυκλοφορίας

Αναπροσαρμογές θα υπάρξουν στα τέλη κυκλοφορίας. Αν ισχύσει το κριτήριο της λιανικής τιμής και όχι τα κυβικά εκατοστά, τότε τα τέλη κυκλοφορίας θα επαναπροσδιοριστούν με αποτέλεσμα να καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας και για ΙΧ με χαμηλούς ρύπους τα οποία σήμερα απαλλάσσονται.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τέλος Περ/ντος” ]

Τέλος περιβάλλοντος

Θεσπίζονται αντικίνητρα στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω των 15 ή 20 ετών) με την επιβολή ενός «τέλους περιβάλλοντος». Το τέλος αυτό δεν αποκλείεται να επεκταθεί και στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Το «τέλος περιβάλλοντος» θα επιβληθεί στα παλαιά αυτοκίνητα άνω των 15 ή 20 ετών και θα δοθούν κίνητρα για την αντικατάστασή τους από νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Απόσυρση” ]

Απόσυρση

Καταργείται το σύστημα απόσυρσης των ΙΧ. Θα αντικατασταθεί με ένα επίδομα, το οποίο θα χορηγείται για την απόκτηση αυτοκινήτων κυρίως χαμηλής τιμής.

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

To νέο Suzuki Swift ήρθε στην Ελλάδα [Τιμές]

Η τέταρτη γενιά του ιαπωνικού μοντέλου βρίσκεται στη χώρα μας και είναι ήδη διαθέσιμο, με την εισαγωγική εταιρία να ανακοινώνει σήμερα τις τιμές του...

H Renault πούλησε 99.132.100 μετοχές της στη Nissan, αξίας €358 εκατ.

Μετά την πρώτη πώληση μετοχών της Nissan στις 13 Δεκεμβρίου 2023, ο όμιλος της Renault ολοκλήρωσε σήμερα μια δεύτερη συναλλαγή, και πούλησε στη Nissan...

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...

Εγνατία Οδός: Ακριβαίνουν τα διόδια έως και 120%. Στις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis η παραχώρηση της για 35 χρόνια

Οι υπουργοί Υποδομών και Οικονομίας υπέγραψαν σήμερα την Κοινή Υπουργική Απόφαση για τις αυξήσεις στα διόδια της Εγνατίας Οδού και αναμένεται η δημοσίευσή της...
Autoblog.gr