kinisi

Μέσα στις επόμενες δυο ή τρεις εβδομάδες πρόκειται να οριστικοποιηθούν οι αλλαγές στη φορολογία του αυτοκινήτου. Αυτό έκανε γνωστό στους εκπροσώπους των εμπόρων αυτοκινήτων ο υπουργός Οικονομικών κ. Γιάνης Βαρουφάκης κατά τη συνάντηση που είχε μαζί τους στο υπουργείο. Ο κ. Βαρουφάκης ζήτησε από τους εκπροσώπους του κλάδου να υποβάλλουν το συντομότερο δυνατόν στο υπουργείο τις προτάσεις τους για τις αλλαγές στη φορολόγηση.


Σημειώνεται ότι το ΥΠΟΙΚ έχει ανακοινώσει την πρόθεσή του για αλλαγή του τρόπου φορολόγησης των ΙΧ με στόχο την καθιέρωση ενός πιο δίκαιου συστήματος που θα βασίζεται στην εμπορική αξία των οχημάτων και όχι στον κυβισμό, όπως ισχύει σήμερα. Ανοικτό είναι το ενδεχόμενο οι αλλαγές να επηρεάσουν και τα τέλη κυκλοφορίας ενώ δεδομένο θεωρείται ότι θα επανασχεδιαστούν τα τεκμήρια διαβίωσης.

Σύμφωνα με αυτά που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τη νέα φορολογία αυτοκινήτων, φέρνει ανατροπές σε φόρους, τέλη και τεκμήρια για τα αυτοκίνητα, με στόχο τον εξορθολογισμό της αγοράς αλλά και την αύξηση των φορολογικών εσόδων. Σύμφωνα με τους βασικούς άξονες των αλλαγών, το τέλος ταξινόμησης για την αγορά αυτοκινήτου θα υπολογίζεται πλέον με βάση τη λιανική τιμή πώλησης και όχι τον κυβισμό, όπως και τα τεκμήρια διαβίωσης και ο φόρος πολυτελείας, ο οποίος θα αυξηθεί από το 10% στο 13% για αυτοκίνητα άνω των 2.500 κ.εκ.

Παράλληλα θα επιβληθεί «τέλος περιβάλλοντος» στα παλαιά αυτοκίνητα άνω των 15 ή 20 ετών και θα δοθούν κίνητρα για την αντικατάστασή τους από νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Το μέτρο της απόσυρσης θα καταργηθεί και θα αντικατασταθεί από επιδότηση για την αγορά αυτοκινήτων, χαμηλής όμως τιμής αγοράς. Αυστηρότεροι γίνονται οι έλεγχοι για την καταβολή του ΦΠΑ σε εισαγόμενα αυτοκίνητα καθώς και για τα ανασφάλιστα και ανέλεγκτα από το ΚΤΕΟ οχήματα.

Με το σχέδιο που θα τεθεί άμεσα σε διαβούλευση με τους εκπροσώπους της αγοράς του αυτοκινήτου, τα φορολογικά βάρη αναμένεται να μεταφερθούν από τα χαμηλά και μεσαίου κυβισμού αυτοκίνητα στα ΙΧ μεγάλης εμπορικής αξίας, για τα οποία θα εφαρμόζονται υψηλότερα τεκμήρια διαβίωσης, ενώ στην «τσιμπίδα» του φόρου πολυτελούς διαβίωσης θα πιαστούν ακριβά αυτοκίνητα μεσαίου κυβισμού που σήμερα απαλλάσσονται από τον φόρο. Τέλη κυκλοφορίας δεν αποκλείεται να καταβάλλουν και τα «καθαρά» ΙΧ που σήμερα απαλλάσσονται. Ειδικότερα, οι έξι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών περιλαμβάνουν τα εξής: