Η τελευταία, χρονικά, συνεδρίαση του περίφημου strategy group, έλαβε χώρα στο πλαίσιο του Grand Prix Καναδά και οι ομάδες αποφάσισαν εκεί, να μην προχωρήσουν με τους επαναφορά των ανεφοδιασμών στην Formula 1. Όμως, από τη συγκεκριμένη συνεδρίαση προέκυψε ένα νέο μείζον θέμα, αφού οι 4 κατασκευαστές (Mercedes, Ferrari, McLaren-Honda, Red Bull-Renault) συζήτησαν και αποφάσισαν από μόνοι τους, χωρίς να είναι παρόντα και τα 6 μέλη της ομάδας. Συγκεκριμένα, ο Maurizio Arrivabene δήλωσε πως οι Williams και Force India έδωσαν εντολή στην Mercedes για να τις εκπροσωπήσει στη συνεδρίαση, κάτι που οι υπεύθυνοι των δυο ομάδων αρνούνται! Ο Ιταλός είπε για το γεγονός:


Αν τους κοιτάξετε (όσους συμμετείχαν στη συνεδρίαση), είναι οι κατασκευαστές εκτός από την Williams, αλλά η Williams έδωσε εντολή στην Mercedes. (Η Force India) Ενημερώθηκε από την Mercedes, ακριβώς όπως και η Williams.

Μιλούσαμε (στη συνεδρίαση) για την εντολή της ομάδας στρατηγικής, λίγο-πολύ για τα πάντα, για να βεβαιωθούμε ότι θα βρούμε έναν τρόπο για να επιταχυνθεί η διαδικασία και να λυθούν τα ζητήματα το συντομότερο δυνατό.

Όταν τα παραπάνω έφτασαν στα αυτιά των ανθρώπων των δυο ομάδων που έμειναν εκτός, τόσο η Claire Williams, όσο και ο Bob Fernley, αρνήθηκαν τους ισχυρισμούς Arrivabene περί εντολής εκπροσώπησής τους από την Mercedes.

Claire Williams: Δεν ήμασταν μέρος της (συνεδρίασης) και η Mercedes δεν είχε λάβει εντολή για να μας εκπροσωπήσει.

Bob Fernley: Αυτό δεν είναι σωστό. Δεν είχε δοθεί καμία εντολή από εμάς προς την Mercedes. Αυτό που κάναμε κατά τη συνεδρίαση της ομάδας στρατηγικής του περασμένου μήνα, ήταν να πούμε ανοιχτά ότι ουσιαστικά δεν είμαστε υπέρ των πελατειακών αυτοκινήτων.

Ωστόσο, αν οι τέσσερις κατασκευαστές, συν την Williams, θέλουν να προχωρήσουν με αυτή τη διαδικασία και να την διερευνήσουν, τότε θα είμαστε ευτυχείς να μας την παρουσιάσουν όταν θα έχουν τελειώσει.

Bernie-Ecclestone

Την ίδια στιγμή, ο Bernie Ecclestone προσπαθεί μόνος του να κρατήσει τα προσχήματα, δηλώνοντας πως οι κατασκευαστές δεν έχουν πάρει, ή δεν προσπαθούν να πάρουν, στα χέρια τους τον έλεγχο της Formula 1. Πράγμα δύσκολο να το πιστέψει κανείς, όταν μπορούν να ασκήσουν βέτο σε ιδέες που δεν τις συμφέρουν (budget cap) και να περάσουν με πλειοψηφία εκείνες που θέλουν (πελατειακά μονοθέσια), την ίδια στιγμή που η FIA κοιμάται όρθια.

Αυτό έχει συμβεί ξανά στο παρελθόν και δεν είναι κάτι καινούργιο, αν και είναι για αυτούς, επειδή είναι νέα παιδιά. Για εμένα, όμως, δεν είναι νέο. Μέχρι στιγμής, κανείς δεν έχει απειλήσει να κάνει τίποτα, αλλά το χειρότερο πράγμα που μπορεί κανείς να πραγματοποιήσει, είναι να απειλήσει εμένα.

Νομίζουν ότι τα θέλουν (τα πελατειακά αυτοκίνητα), αλλά μέχρι να φτάσει η ιδέα στο πώς και το μετά, αυτό γίνεται πρόβλημα. Πώς πρόκειται να το κάνουν; Εάν έχουν ένα σχέδιο, τότε θα πρέπει να το προχωρήσουν και να το κάνουν, αλλά δεν πρόκειται να συμβεί, γι ‘αυτό δεν χρειάζεται καν να το σκεφτώ τώρα.

Υπάρχουν πολλά πράγματα που θέλω να κάνω στη ζωή μου, αλλά δεν μπορώ να κάνω, και (οι κατασκευαστές) θα πρέπει να μάθουν ότι έχουν το ίδιο ακριβώς πρόβλημα. Αλλά υποθέτω ότι είναι καλό για αυτούς να έχουν όνειρα και συναντήσεις.

Κλείνοντας, να σημειώσουμε πως νέες διαρροές από τη συνάντηση στον Καναδά, αποκαλύπτουν πως η ιδέα για τροχούς 18 ιντσών δεν χαίρει υποστήριξης και το πιθανότερο είναι να παραμείνει το σημερινό καθεστώς 13ων ιντσών. Ο λόγος για αυτό, είναι πως τα νέα ελαστικά θα έχουν μικρότερη πρόσφυση και το βάρος θα ανεβεί σημαντικά, κι επομένως, αυτό δεν συνάδει με τη νέα κατεύθυνση που θέλει ταχύτερα μονοθέσια κατά 5-6 δευτερόλεπτα.

[Πηγές: Autosport (1), (2), (3), GMM]