GP AUSTRIA F1/2015

Για δεύτερο συνεχόμενο Grand Prix, η Ferrari δε γεύτηκε τη χαρά του βάθρου, καθώς το pit stop του Sebastian Vettel ήταν αρκετό για να δώσει τη τρίτη θέση ξανά στη Williams, αν και αυτή τη φορά ήταν ο Felipe Massa που πλαισίωσε τους οδηγούς της Mercedes. Αυτό, όμως, δε σημαίνει πως η βρετανική ομάδα είναι μπροστά από την ιταλική σε ανταγωνιστικότητα, όσο κι αν στο Grove θέλουν να φτάσουν τη Scuderia.

Βέβαια, και το γεγονός ότι η Ferrari είναι ο πλησιέστερος αντίπαλος της Mercedes, δεν είναι από μόνο του αρκετό ώστε η γερμανική ομάδα να χάσει την πρώτη θέση στις βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών. Πράγματι, η ομάδα του Maranello έχει δημιουργηθεί για να βρίσκεται στην κορυφή, ωστόσο οι τεχνικοί της δεν παίρνουν το πόδι από το γκάζι όσον αφορά το τωρινό μονοθέσιο, ώστε να επικεντρωθούν στον διάδοχο της SF15-T.

Ο επί κεφαλής της Scuderia, Maurizio Arrivabene, επισημαίνει πως είναι πολύ νωρίς ακόμα για να σταματήσει η εξέλιξη του τωρινού μονοθεσίου, λέγοντας πως στόχος για φέτος είναι οι 3 νίκες. Παράλληλα, δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς για το 2016 δε θα είναι σπουδαίες, συνεπώς τα νέα μονοθέσια δε θα παρουσιάζουν σημαντικές διαφορές από τα τωρινά.

Δε θέλω να ξεκινήσω όπως οι προκάτοχοί μου στο παρελθόν, να λέω, δηλαδή, ότι είμαστε συγκεντρωμένοι στη σεζόν που διανύουμε. Έχουμε μια σημαντική ομάδα που δουλεύει για την επόμενη σεζόν, αλλά η ομάδα εργάζεται για το μονοθέσιο του 2015. Δε θα κάνουμε ταξίδια για ν’ αγωνιζόμαστε και να κάνουμε διακοπές. Πρέπει πάντα να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε και πρέπει, αργά ή γρήγορα, να φτάσουμε τη Mercedes, όχι το 2020, αλλά φέτος. Θέλουμε να κερδίσουμε τρεις αγώνες, και το πιστεύω: θέλουμε να κερδίσουμε τρεις αγώνες.

GP BAHRAIN F1/2015

Στο Αυστριακό Grand Prix, τα ελεύθερα δοκιμαστικά έδειξαν ότι η Ferrari μπορεί ν’ αποτελέσει σημαντικό αντίπαλο για τη Mercedes, ωστόσο η W06 ήταν φανερά ανώτερη από την SF15-T, τόσο στις κατατακτήριες όσο και στον αγώνα. Ο Ιταλός λέει τώρα πως, προκειμένου να μην υπάρξουν ξανά λάθος εντυπώσεις για τη διαφορά ανταγωνιστικότητάς, θα πρέπει τα μονοθέσιά τους να τρέχουν με γεμάτα ρεζερβουάρ.

Η ανάλυσή μου λέει ότι εξαρτάται από το πόσο καύσιμο χρησιμοποιεί η Mercedes σε σχέση μ’ εμάς. Είπα στους μηχανικούς ότι είναι καλύτερο να έχουμε την Παρασκευή γεμάτο το ρεζερβουάρ, ώστε να δούμε μια σωστή και όχι μια λάθος σύγκριση.

Την Κυριακή, η τελική κατάταξη έδειξε ότι διαφορά 18 δευτερολέπτων από την κορυφή και 15 δευτερολέπτων από τη δεύτερη θέση. Παρ’ όλα αυτά, ο Arrivabene υποστηρίζει πως η πραγματική διαφορά τους από τη Mercedes ήταν μικρότερη, όμως ξέρει ότι θα πρέπει να βελτιωθεί το μονοθέσιό τους σε καθοριστικούς τομείς, αν θέλουν ν’ αποτελούν πραγματική απειλή για τους Πρωταθλητές.

Από τη στιγμή που τα ελαστικά έφτασαν σε θερμοκρασία λειτουργίας, ήμασταν πάνω-κάτω δύο δέκατα από τον Hamilton. Η διαφορά από τον Rosberg ήταν μεγαλύτερη, αλλά εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Δεν ήμασταν τόσο μακριά στον αγώνα. Είναι η κάθετη δύναμη, το κράτημα, είναι όλα προβλήματα πάνω στα οποία εργαζόμαστε για να λύσουμε. Είναι μια πρόκληση για εμάς να δουλεύουμε καλύτερα πάνω στην κάθετη δύναμη και το κράτημα του μονοθεσίου, ώστε να είμαστε πάρα πολύ καλοί με όλους τους τύπους των ελαστικών.