F1 Austria 2015 Podium

Ένα εύκολο απόγευμα είχε ο Nico Rosberg στο Red Bull Ring, κατακτώντας με αρκετή άνεση την τρίτη φετινή του νίκη και την 11η στην καριέρα του. Ο Γερμανός βρέθηκε στην πρωτοπορία από την εκκίνηση και ο Lewis Hamilton περιορίστηκε στην 2η θέση, χωρίς να μπορεί να τον απειλήσει ιδιαίτερα, ενώ ο Πρωταθλητής ουσιαστικά τα παράτησε όταν πήρε ποινή 5 δευτερολέπτων μετά από το pit stop του, καθώς πάτησε τη λευκή γραμμή στην έξοδο του pit lane.

Το βάθρο συμπληρώνει ο Felipe Massa, ο οποίος εκμεταλλεύτηκε την ολιγωρία της Ferrari στο pit stop του Sebastian Vettel, όταν και ο Γερμανός έχασε μέσα από τα χέρια του την 3η θέση. Αυτό ήταν ο πρώτο βάθρο για τον Massa φέτος και τον 40ο στην καριέρα του. Ακολούθησαν οι Bottas, Hulkenberg, Maldonado, Verstappen, Perez και ο Ricciardo που πήρε τον βαθμό της 10ης θέση.

Καταστροφικός αγώνας για τη McLaren, που είδε και τα δύο της μονοθέσια να μην τερματίζουν. Ο Fernando Alonso είχε σύγκρουση με τον Kimi Raikkonen στον πρώτο γύρο -κάτι που έβγαλε εκτός αγώνα και τους δύο-, ενώ ο Jenson Button είχε για ακόμα μία φορά πρόβλημα με την MP4-30. Ας δούμε, όμως, καλύτερο τι συνέβη στους 71 γύρους του 8ο φετινού αγώνα:

Fernando Alonso on the grid.

Ο ουρανός δεν ήταν τόσο «βαρύς» όσο χθες, ωστόσο τα σύννεφα έκαναν αισθητή την παρουσία τους, με την πιθανότητα για βροχή να μην είναι μεγάλη και τις θερμοκρασίες να είναι στους 14°C και 27°C, σε αέρα και οδόστρωμα αντίστοιχα, κάτι που κάνει την άσφαλτο κατά 4-5°C πιο ζεστή σε σχέση με χθες.

Στις 10 πρώτες θέσεις του grid βρισκόταν οι Hamilton, Rosberg, Vettel, Massa, Hulkenberg, Bottas, Verstappen, Nasr, Grosjean και Maldonado. Ο Raikkonen έβαλε την SF15-T στην 14η θέση, ο Kvyat ξεκινούσε 15ος, ο Ricciardo 18ος, με τους Alonso και Button να είναι οι δύο τελευταίοι. Πέρα από αυτό, ο Alonso ήταν γνωστό ότι θα πάρει ποινή διέλευσης από το pit lane, ενώ ο Button ποινή stop&go 10 δευτερολέπτων.

sne14664

Όταν τα 5 κόκκινα φώτα έγιναν παρελθόν, ο Rosberg έφυγε καλύτερα από τον Hamilton, είχε την εσωτερική στην πρώτη στροφή και πέρασε στην πρώτη θέση. Οι Vettel, Massa και Hulkenberg διατήρησαν τις θέσεις του, ενώ ο Verstappen είχε βρεθεί μπροστά από τον Bottas, για την 6η θέση.

Πιο πίσω, όμως, τα πράγματα δεν ήταν τόσο καθαρά: ο Alonso, που είχε ξεκινήσει πάρα πολύ καλά, βρέθηκε πίσω από τον Raikkonen στην ευθεία ανάμεσα στις στροφές 2 και 3, υπήρξε μεταξύ τους επαφή, με αποτέλεσμα και οι δύο να είναι εκτός αγώνα, και την MP4-30 να έχει… καβαλήσει την SF15-T. Το τι ακριβώς έγινε, δεν μπορεί να γίνει σαφές, γιατί τα replays δεν βοηθούσαν σε αυτό.

65nb

Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε, φυσικά, στην πίστα και ο Kvyat μπήκε στα pits, έχοντας πληγωμένη την εμπρός του αεροτομή. Στα pits και ο Button, τη στιγμή που ο Stevens πάρκαρε την MR03B, έχοντας κάποιο μηχανικό πρόβλημα. Πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, η 10άδα ήταν: Rosberg, Hamilton, Vettel, Massa, Hulkenberg, Verstappen, Bottas, Nasr, Sainz και Grosjean.

Η δράση ξεκίνησε ξανά στον 7ο γύρο, και ο Rosberg παρέμεινε με άνεση στην πρωτοπορία. Ο Perez προσπέρασε τον Grosjean για την 10η θέση, με τον Ricciardo να κάνει το ίδιο στον Merhi, για την 13η θέση. Ο Rosberg διατηρούσε τη διαφορά του από τον team-mate του κοντά στο 1,5 δευτερόλεπτο, όσο οι αγωνοδίκες εξέταζαν τον Ericsson για jump start.

Jenson Button on track.

Το δράμα για τη McLaren συνεχιζόταν: το μονοθέσιο του Button πήγαινε αργά, έχοντας κάποιο πρόβλημα, προφανώς, και η βρετανική ομάδα του έδωσε εντολή να επιστρέψει στα pits, κάτι που σημαίνει πως οι μηχανικοί δε θα πάρουν τα δεδομένα που θα ήθελαν για το νέο πακέτο που έφεραν στο Spielberg.

Μπροστά, ο Rosberg είχε καλύτερο ρυθμό από τον Hamilton, ανεβάζοντας τη διαφορά στα 2,4 δευτερόλεπτα, στον 11ο γύρο. Οι αγωνοδίκες διαπίστωσαν πως όντως τελικά ο Ericsson είχε «κλέψει» στην εκκίνηση, έτσι αποφάσισαν να του δώσουν ποινή διέλευσης, όσο μαθαίναμε ότι το περιστατικό ανάμεσα στους Alonso και Raikkonen θα εξεταστεί μετά από το τέλος του αγώνα.

WR6T2274

Μάχη για την 6η θέση είχαν οι Bottas και Verstappen. Ο οδηγός της Williams ήταν πιο γρήγορος και δε δυσκολεύτηκε να προσπεράσει τον μικρό στα φρένα για τη δεύτερη στροφή, στον 16ο γύρο. Σ’ εκείνο το σημείο, ο Hamilton άρχισε να κινείται πιο γρήγορα από τον team-mate του, με αποτέλεσμα να μειώσει τη διαφορά στα 1,7 δευτερόλεπτα. Τη δική τους μάχη για την τελευταία θέση της 10άδας είχαν οι Grosjean και Perez, αλλά ο Γάλλος δεν μπορούσε να προσπεράσει τουλάχιστον αρχικά τον Μεξικανό.

Ο Rosberg ανέβασε ρυθμό και στον 21ο γύρο, η 10άδα και οι ενδιάμεσες διαφορές ήταν: Rosberg, (2,4)Hamilton, (6,5)Vettel, (3,4)Massa, (4,6)Hulkenberg, (1,9)Bottas, (3,2)Verstappen, (2,5)Nasr, (1,4)Sainz και (2,3)Perez. Πρόβλημα και στην C34 του Ericsson, ο οποίος σχεδόν σταμάτησε στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού, ωστόσο κατάφερε να συνεχίσει δευτερόλεπτα αργότερα.

GP AUSTRIA F1/2015

Τα pits επισκέφθηκε ο Grosjean στο τέλος του 22ου γύρο, όσο ο Rosberg είχε φτάσει τη διαφορά στα 4 δευτερόλεπτα, εν αντιθέσει με τον Bottas που πλησίασε τον Hulkenberg και μάλιστα δε δυσκολεύτηκε να τον προσπεράσει στη στροφή 3, ανεβαίνοντας στην 5η θέση, πίσω από τον Massa, αλλά απείχε 7.6 δευτερόλεπτα.

Μετά από το προσπέρασμα, ο Hulkenberg μπήκε στα pits, μαζί με τον Sainz, βάζοντας και οι δύο τη μαλακή γόμα, όπως είχε κάνει και ο Grosjean νωρίτερα. Ακολούθησαν οι Bottas και Verstappen -μαλακά και για τους δύο-, ωστόσο ο Φινλανδός είδε τον οδηγό της Force India να και πάλι μπροστά του. Οι αγωνοδίκες εξέταζαν τον Sainz για μεγαλύτερη από το όριο (80 χλμ/ώρα) ταχύτητα στο pit lane και τελικά του έδωσαν ποινή 5 δευτερολέπτων.

GP AUSTRIA F1/2015

Ο Verstappen προσπέρασε τον Kvyat για την 10η θέση και ο οδηγός της Red Bull είδε τον Grosjean να του κάνει το ίδιο. Ο Hamilton είχε μειώσει τη διαφορά από την κορυφή στα 2,7 δευτερόλεπτα, στον 31ο γύρο, και στα 2,2 δευτερόλεπτα, στον 32ο γύρο, τη στιγμή που ο Sainz έλεγε πως δεν είχε δύναμη στον κινητήρα του.

Η ώρα για το pit stop των πρώτων έφτασε στο τέλος του 33ου γύρου. Πρώτος που μπήκε ήταν ο Rosberg, βάζοντας φυσικά τη μαλακή γόμα, σε 2,7 δευτερόλεπτα. Ο Massa ακολούθησε στον επόμενο γύρο, ενώ ο Hamilton παρέμενε στην πίστα, όπως και ο Vettel. Η αλλαγή ελαστικών για τον Πρωταθλητή ήρθε στο τέλος του 35ου γύρου, με τους μηχανικούς της Mercedes να είναι κατά 4 δέκατα πιο αργοί σε σχέση με το pit stop του Rosberg, έτσι ο Γερμανός έμεινε με άνεση μπροστά.

GP AUSTRIA F1/2015

Προβλήματα στο κιβώτιο για τον Grosjean, με τον Vettel να μπαίνει για τη δική του αλλαγή ελαστικών στον 36ο γύρο. Το pit stop διήρκησε 13 δευτερόλεπτα, καθώς οι μηχανικοί είχαν πρόβλημα με την αλλαγή στο πίσω δεξί ελαστικό, συνεπώς ο Seb έχασε την τρίτη θέση από τον Massa. Στα pits και ο Maldonado, κάτι που έκανε και ο Sainz, αλλά ο Ισπανός για να εγκαταλείψει τον αγώνα. Ακριβώς το ίδιο έπραξε και ο Grosjean, λόγω προβλήματος στο κιβώτιο.

Η δουλειά των αγωνοδικών συνεχιζόταν, αυτή τη φορά για τον Hamilton, καθώς ο Βρετανός πάτησε τη γραμμή στην έξοδο του pit lane μετά από την αλλαγή. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να πάρει ποινή 5 δευτερολέπτων στον τελικό του χρόνο. Maldonado, Nasr και Kvyat είχαν μία πολύ όμορφη μάχη, με τον Βενεζουελάνο να περνά τον Nasr για την 9η θέση και τον Kvyat να μένει 11ος, όμως, στον 44ο γύρο, ο Ρώσος δέχθηκε το προσπέρασμα και από τον Perez, ο οποίος πλησίαζε τον Nasr.

GP AUSTRIA F1/2015

Το προσπέρασμα πραγματοποιήθηκε στον 46ο γύρο, όταν ο Kvyat ολοκλήρωνε το pit stop του. Μπροστά, ο Hamilton είχε ουσιαστικά παρατήσει τον αγώνα, καθώς η διαφορά του από τον Rosberg είχε «ανοίξει» στα 7 δευτερόλεπτα. Ο Maldonado προσπέρασε τον Ricciardo για την 8η θέση με σχετική άνεση, καθώς ο οδηγός της Red Bull δεν είχε αλλάξει ακόμα ελαστικά, κάτι που έκανε αμέσως μετά, με την αλλαγή να διαρκεί συνολικά 9 λεπτά, καθώς υπήρχε η ποινή 5 δευτερολέπτων stop&go λόγω αλλαγής του κινητήρα του.

Ο Vettel προσπαθούσε να φτάσει τον τρίτο Massa για να του ασκήσει πίεση, αλλά η μεταξύ τους διαφορά ήταν σχεδόν σταθερή, κοντά στα 2 δευτερόλεπτα. Στον 55ο γύρο, καμία ουσιαστικά μάχη δεν υπήρχε στην πίστα, και ο Hamilton είχε ελαφρώς ταχύτερο ρυθμό από τον Rosberg, έτσι τους χώριζαν 6 δευτερόλεπτα.

P-20150621-00565_News

Οι Ricciardo και Maldonado είχαν ανεβάσει ρυθμό, πλησιάζοντας απειλητικά τους Nasr και Verstappen, αντίστοιχα. Ο οδηγός της Red Bull, έχοντας πιο φρέσκα ελαστικά, προσπέρασε τον Nasr για την 10η θέση, αλλά το πιο ενδιαφέρον ήταν το γεγονός πως ο Vettel είχε φτάσει τον Massa στο δευτερόλεπτο, στον 62ο γύρο.

Ο αγώνας απέκτησε ενδιαφέρον στους τελευταίους γύρους, καθώς δύο μάχες βρισκόταν σ’ εξέλιξη: των Vettel και Massa, και Maldonado και Verstappen. Ο Vettel βρισκόταν όλο και πιο κοντά στον Massa, άνοιγε την πίσω πτέρυγα, αλλά η αντίσταση του Βραζιλιάνου ήταν σκληρή, όπως και αυτή του Verstappen, που παρέμενε στην 7η θέση. Εν τω μεταξύ, ο Rosberg έκανε συνεχή παράπονα για δονήσεις στο εμπρός μέρος, αλλά η διαφορά του από τον Hamilton δεν μειωνόταν σημαντικά.

651

Ο μικρός οδηγός της Toro Rosso έκανε λάθος και βγήκε εκτός στην πρώτη στροφή, με αποτέλεσμα να χάσει την 7η θέση από τον Maldonado, αλλά ο Ολλανδός δεν τα παρατούσε και πίεζε τον Βενεζουελάνο. Παρ’ όλα αυτά, τίποτε δεν άλλαξε μέχρι την καρώ σημαία, έτσι ο Rosberg πανηγύρισε τη δίκαιη νίκη του, με τον Massa ν’ ανεβαίνει στο βάθρο, για πρώτη φορά φέτος.

SNE24599

Στις βαθμολογίες, ο Hamilton παράμεινε, φυσικά, στην πρώτη θέση, αλλά η διαφορά από τον δεύτερο Rosberg μειώθηκε στους 10 βαθμούς. Ο Vettel δεν απειλεί και δεν απειλείται στην τρίτη θέση, έχοντας 120 βαθμούς, 39 λιγότερους από τον Rosberg. Ο πέμπτος Bottas έχει πλέον 67 βαθμούς και είναι μόλις 5 πίσω από τον Raikkonen, ωστόσο το ενδιαφέρον στο συγκεκριμένο σημείο του βαθμολογικού πίνακα ανεβαίνει από το γεγονός ότι οι βαθμοί του Massa είναι 62.

Στους κατασκευαστές, η Mercedes είδε και πάλι τη διαφορά ν’ ανοίγει, φτάνοντας τους 328 βαθμούς, δηλαδή 136 περισσότεροι από αυτούς της Ferrari που νιώθει μόνη στην δεύτερη θέση. Οι 25 σημερινοί βαθμοί της Williams κάνουν τη βρετανική ομάδα να έχει συνολικά 129 πόντους, ωστόσο πιο κερδισμένη από τον σημερινό αγώνα ήταν η Force India, καθώς η ινδική ομάδα ανέβηκε στην 5η θέση, από την 7η που ήταν πριν από τον αγώνα. Η Sauber μετακινήθηκε στην 7η θέση και πλέον νιώθει καυτή την ανάσα της Toro Rosso, μιας και η ιταλική ομάδα είναι μόλις 2 βαθμούς πίσω.

_q0r2674

Το επόμενο Grand Prix είναι προγραμματισμένο για τις 3-5 Ιουλίου, στη θρυλική πίστα του Silvestone.

Ανανέωση: Ο Ericsson πήρε 2 βαθμούς ποινής στη super licence για το jump start που έκανε σήμερα. Ο Σουηδός έχει έτσι συμπληρώσει τους 5 βαθμούς ποινής τους τελευταίους 12 μήνες.