89P6383

Το Strategy Group άνοιξε το δρόμο και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού άναψε το πράσινο φως για μερικές ακόμη αλλαγές στην Formula 1. Αρχικά, επιβεβαιώθηκε πως από τον ερχόμενο αγώνα στην Ουγγαρία, αλλάζουν οι ποινές για τα power units, ενώ οι νέοι κατασκευαστές -η Honda για φέτος- θα έχουν έναν έξτρα κινητήρα σε σχέση με τους παλαιότερους κατασκευαστές.

  •  Η απλούστευση των ποινών για τη μονάδα ισχύος, εξασφαλίζει ότι το περισσότερο που μπορεί να τιμωρηθεί ένας οδηγός, είναι με τον υποβιβασμό του στο πίσω μέρος του grid. Αυτό θα εξαλείψει τις ποινές κατά τη διάρκεια του αγώνα, για παραβιάσεις του power unit.
  •  Οι νέοι κατασκευαστές κινητήρων στην F1 θα λάβουν μια επιπλέον μονάδα για κάθε οδηγό, για να την χρησιμοποιήσουν κατά τη σεζόν, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό σε 5, δηλαδή 1 περισσότερο από τους υπάρχοντες προμηθευτές μονάδων ισχύος. Αυτό θα πρέπει να εφαρμοστεί αναδρομικά και για την Honda.

Συνεχίζοντας με τις αλλαγές, δεν ξέρω αν θυμάσαι το περσινό μπέρδεμα με τον περιορισμό στην ενδοεπικοινωνία, που πέρασε από χίλια κύματα, εφαρμόστηκε κατά το ήμισυ και μας μπέρδεψε ακόμη περισσότερο. Από το Grand Prix του Σπα θα έχουμε νέους περιορισμούς, μέσω της Τεχνικής οδηγίας TD/017-15, η οποία φέρει τον τίτλο “Δοκιμαστικές εκκινήσεις και διαδικασίες εκκίνησης”. Θέλοντας να αφήσει τις εκκινήσεις περισσότερο στα χέρια των οδηγών, η FIA επιβάλει τους εξής περιορισμούς:

00954

  • Το σημείο εμπλοκής του συμπλέκτη δεν μπορεί να αλλάξει από τη στιγμή που το αυτοκίνητο εγκαταλείπει το γκαράζ, όταν για πρώτη φορά πριν τον αγώνα ανοίξουν τα pits. Αυτό θα είναι αναγκαστικό μέχρι και μετά την περίοδο κλειδώματος της εκκίνησης, που αρχίζει μετά την έναρξη του Grand Prix.
  • Από το Σπα, η FIA προσθέτει πως η ειδική επιλογή για εύρεση του βέλτιστου σημείου εμπλοκής του συμπλέκτη (bite point finder) θα πρέπει να είναι απενεργοποιημένη, ορίζοντας την επιλογή BBitePointFinderUsed στο μηδέν.
  • Όλες οι επικοινωνίες μεταξύ αυτοκινήτου και pits, κατά τη διάρκεια οποιουδήποτε αναγνωριστικού γύρου ή γύρου σχηματισμού, θα πρέπει να περιορίζονται στην ασφάλεια και την αγωνιστική ενημέρωση, έτσι ώστε να μην μπορεί να υπάρξει συζήτηση για τις διαδικασίες εκκίνησης. Συγκεκριμένα, θα επιτρέπονται μηνύματα που θα αφορούν κρίσιμο πρόβλημα με το αυτοκίνητο, προειδοποίηση για κλατάρισμα ή ζημία, ένδειξη προβλήματος στο αυτοκίνητο ενός ανταγωνιστή, οδηγίες για είσοδο στα pits προκειμένου να επισκευαστεί ή να αποσυρθεί το αυτοκίνητο, για τις σημαίες των κριτών και πληροφορίες σχετικά με βρεγμένη πίστα, λάδια ή συντρίμμια σε στροφές ή την ανάγκη να αλλάξει η θέση με κάποιον οδηγό.

Υπέρ των συγκεκριμένων αλλαγών τάχθηκε ο πρωταθλητής του 2014 και επικεφαλής της βαθμολογίας του φετινού πρωταθλήματος, Lewis Hamilton, δηλώνοντας πως ένας κανονικός συμπλέκτης θα ήταν η καλύτερη δυνατή επιλογή.

f1silverstone2015_jki1748433

Υποθέτω ότι εξαρτάται από το πώς θα το κάνουν αυτό αυτό. Εγώ είμαι χαρούμενος όταν παίρνουμε περισσότερο έλεγχο. Αυτή τη στιγμή αφήνουμε τον συμπλέκτη, αλλά η απόδοση υπαγορεύεται από την ομάδα. Εκείνοι θα σου πουν αν θα πας προς τα πάνω ή προς τα κάτω όσον αφορά τους χάρτες ροπής και όλα αυτά τα πράγματα.

Για μένα οι καλύτερες εκκινήσεις ήταν όταν ήμουν στη Formula 3, όπου είχαμε κανονικό συμπλέκτη. Ήταν πιο διασκεδαστικό, επειδή είχα τον έλεγχο. Οπότε, αν το κάνουν σωστά (στην F1) θα μπορούσε να είναι θετικό.

Έπειτα από πολλές αντιδράσεις πάνω στο νέο σύστημα βαθμολόγησης της Super Licence, αφού η FIA θέλησε απροκάλυπτα να προωθήσει τα δικά της πρωταθλήματα, προέκυψε νέος πίνακας κατάταξης και βαθμολόγησης.

Πρωτάθλημα

1ος 2ος 3ος 4ος 5ος 6ος 7ος 8ος 9ος 10ος
Μελλοντικό πρωτάθλημα F2 40 40 40 30 20 10 8 6 4 3
GP2 40 40 30 20 10 8 6 4 3 2
Πρωτάθλημα Ευρωπαϊκής F3 40 30 20 10 8 6 4 3 2 1
WEC-LMP1 40 30 20 10 8 6 4 3 2 1
IndyCar 40 30 20 10 8 6 4 3 2 1
FR3.5 by Renault 35 25 20 15 10 7 5 3 2 1
GP3 30 20 15 10 7 5 3 2 1 0
Ιαπωνική Super Formula 25 20 15 10 7 5 3 2 1 0
WTCC 15 12 10 7 5 3 2 1 0 0
DTM 15 12 10 7 5 3 2 1 0 0
Indy Lights 15 12 10 7 5 3 2 1 0 0
Τοπικά Πρωταθλήματα Formula 4 12 10 7 5 3 2 1 0 0 0
Τοπικά Πρωταθλήματα F3 10 7 5 3 1 0 0 0 0 0
Formula Renault (EuroCup, ALPS ή NEC) 10 7 5 3 1 0 0 0 0 0
Παγκόσμια Πρωταθλήματα καρτ CIK-FIA 5 3 2 1 0 0 0 0 0 0

formula e

Επίσης, θα υπάρξει παράταση για τους τωρινούς δοκιμαστές της F1, όπως ο Pascal Wehrlein και η Susie Wolff, οι οποίοι διαθέτουν Super Licence αυτή τη στιγμή, αλλά κινδυνεύουν να την χάσουν του χρόνου, επειδή δεν έχουν αγωνιστεί αρκετά στην F1. Έτσι, η FIA ανακοίνωσε πως οι κάτοχοι Super Licence θα κρατήσουν το δικαίωμά τους για τρία χρόνια. Τέλος, στο νικητή του πρωταθλήματος της Formula E, θα παραδίδεται αυτόματα Super Licence.

[Πηγές: GMM, Motorsport.com, Autosport]