F1 Cars

Δεν είναι μόνο τα αποτελέσματα της έρευνας που μπορούν να δείξουν την απογοήτευση του κόσμο για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Formula 1 τα τελευταία χρόνια και ειδικότερα από την περσινή σεζόν. Η πορεία του αθλήματος ακολουθεί φθίνουσα πορεία στα μάτια των οπαδών, κάτι που φαίνεται καθαρά στα νούμερα, επομένως οι υπεύθυνοι κατάλαβαν ότι έπρεπε να προβούν σε αλλαγές, αν και ο κόσμος είναι αλήθεια πως θέλει κάτι πιο «κραυγαλέο» και πιο ουσιαστικό.

Στο πιο πρόσφατο Strategy Group που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη στο Biggin Hill του Λονδίνου, οι Ferrari, McLaren, Williams, Mercedes, Red Bull, Force India, FIA (μέσω του Jean Todt) και FOM (μέσω του Bernie Ecclestone), συμφώνησαν νέες αλλαγές, κάποιες εκ των οποίων θα ισχύσουν ήδη από τη φετινή σεζόν. Μία από αυτές που ξεχωρίζουν είναι οι αλλαγές στις ποινές για τα επιπλέον εξαρτήματα των power units, καθώς τα παράπονα για το ηλίθιο αυτό μέτρο ήταν πάρα πολλά. Ας τις δούμε, όμως, αναλυτικά:

  • Αυξάνονται οι περιορισμοί στην καθοδήγηση των οδηγών από τους μηχανικούς τους πριν από την εκκίνηση του αγώνα. Ουσιαστικά, μιλάμε για μία απαγόρευση, ειδικότερα από το 2016, αλλά το μέτρο θα ισχύσει από το φετινό Βελγικό Grand Prix. Έτσι ο οδηγός θα είναι μόνος του με το μονοθέσιο πριν από την εκκίνηση.
  • Αναδιοργάνωση στις ποινές για τα power units, οι οποίες θα εγκριθούν με ψηφοφορία στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού την ερχόμενη εβδομάδα, στην Πόλη του Μεξικού.
  • Αλλαγές στο σύστημα της εξάτμισης, προκειμένου να υπάρξει βελτίωση στον ήχο των μονοθεσίων, από το 2016.
  • Κατά την είσοδο ενός νέου κατασκευαστή κινητήρων στο άθλημα, οι οδηγοί της ομάδας ή των ομάδων θα έχουν από ένα power unit για την πρώτη χρονιά. Το μέτρο αυτό θα ισχύσει αναδρομικά φέτος για την Honda.
  • Η FIA και η FOM θα πρέπει να βρουν ολοκληρωμένα μέτρα για την εξέλιξη του power unit, το κόστος προμήθειας, μαζί μ’ ένα νέο σύστημα για τις «μάρκες» (γνωστά και ως tokens), την αύξηση στη χρήση καύσιμου κατά τον αγώνα, τους περιορισμούς στη χρήση των δυναμόμετρων κ.λπ..
  • Επιβεβαιώθηκε πως οι ομάδες θα έχουν μεγαλύτερη ελευθερία στην επιλογή ελαστικών, και οι λεπτομέρειες οριστικοποιούνται με την Pirelli για το 2016.
  • Υπήρξε μια πρώτη γεύση για τους κανονισμούς που θα κάνουν το 2017 τα μονοθέσια πιο γρήγορα, θα είναι σχεδιαστικά πιο επιθετικά, με φαρδύτερα ελαστικά και τροχούς, νέες πτέρυγες, νέο πάτωμα και μεγάλη αύξηση στην κάθετη δύναμη.
  • Συζητήθηκαν συναρπαστικές και καινοτόμες αλλαγές για τις κατατακτήριες και το 3ήμερο του Grand Prix από το 2016, και πλέον βρίσκονται υπό την αξιολόγηση της FIA και της FOM.

Από τα παραπάνω, είναι σαφές ότι το μέτρο που θα ισχύσει άμεσα είναι η αλλαγή στις ποινές για τα power units, τις οποίες χλεύασε η πλειοψηφία του κόσμου, αλλά και γνωστά ονόματα. Παράλληλα, δημιουργούνται ασάφειες, διότι κάποιες από τις αλλαγές που αφορούν το 2016 δεν αναφέρονται ξεκάθαρα, στο πόσο ελεύθερες θα είναι οι ομάδες για την επιλογή ελαστικών (δεν γίνεται λόγος για πλήρη ελευθερία), στις αλλαγές γύρω από την εξέλιξη των power units, στις αλλαγές του αγωνιστικού 3ημέρου (αν όντως έχουμε κάτι νέο), όπως και στις τροποποιήσεις της εξάτμισης (βέβαια, εδώ μας ενδιαφέρει το αποτέλεσμα).

Κάτι ακόμα που φαίνεται είναι πως οι υπεύθυνοι έχουν από τώρα σοβαρά στο μυαλό τους το 2017, μια χρονιά μεγάλων αλλαγών. Ούτε εδώ έχουμε λεπτομέρειες, ενώ δεν υπάρχει καμία δήλωση για το τι απ’ όσα διαβάσαμε θα ισχύσει ή δε θα ισχύσει, πιθανότατα επειδή τίποτα δεν έχει οριστικοποιηθεί και όλα βρίσκονται σε φάση συζητήσεων.