maserati-tipo-v4-08

Πρώτα απ’ όλα, να τονίσω κάτι για να καταλάβεις για τι μιλάμε. Η Tipo V4 ήταν το αγωνιστικό της Maserati για το 1929. Ότι διαβάσεις από εδώ και κάτω, έγινε πριν από το 1929, για το 1929! Εκείνη την χρονιά, η Maserati αποφάσισε να κατεβάσει ένα αυτοκίνητο που υπό νορμάλ συνθήκες θα προοριζόταν για κατάρριψη κάποιου ρεκόρ ταχύτητας, στα Grand Prix και ήταν ένα κτήνος και μισό.

maserati-tipo-v4-04

Η Maserati Tipo V4, έγινε το 1929 το πρώτο αγωνιστικό που εφοδιαζόταν με V16 κινητήρα. Ο Alfieri Maserati, έβαλε τον Piero Visentini επικεφαλής του σχεδιασμού της Tipo V4 και αυτό πήρε 2 Alfa Romeo 26B V8 κινητήρες, τους ένωσε στον στροφαλοφόρο και δημιούργησε τον σχεδόν 4-λιτρο V16. Και σαν να μην έφτανε αυτό, τοποθέτησε δύο superchargers τύπου Roots! Και σαν να μην έφτανε ούτε αυτό, ο ίδιος ο Edoardo Weber από τα πασίγνωστα καρμπιρατέρ Weber, έβαλε δύο πρωτότυπες μονάδες και ισορρόπησε τον κινητήρα! Το αποτέλεσμα; 305 άλογα στις 5.500 σ.α.λ. Να σημειώσουμε ότι η Tipo V4 ζύγιζε περίπου 1.050 κιλά. 305 άλογα σε ένα αυτοκίνητο που ζύγιζε 1.050 κιλά το 1929. Για την ακρίβεια, 305 άλογα σε ένα αυτοκίνητο 1.050 κιλών με ταμπούρα και τελική της τάξης των 260 km/h το 1929!

maserati-tipo-v4-06

Κάτι ακόμα που είναι άξιο αναφοράς, είναι η κατανάλωση: 52 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα έκαιγε η Maserati Tipo V4… οικονομική δεν την λες, αλλά αυτό ήταν το μικρότερο πρόβλημα γι’ αυτό το αυτοκίνητο, εκείνη την εποχή. Η Maserati ετοίμασε δύο V4 για το Grand Prix της Monza το 1929. Όμως τα προβλήματα, ήταν αναμενόμενα. Αυξημένη φθορά στα ελαστικά και φρενάρισμα που σχεδόν έλαμπε διά της απουσίας του. Ωστόσο η V4 είχε και τις επιτυχίες της. Κέρδισε το Gran Premio di Tripoli και τερμάτισε 3η στο Grand Prix της Monza και το Coppa Acerbo το 1930. Επίσης, σημείωσε το πρώτο παγκόσμιο ρεκόρ της Maserati όταν ολοκλήρωσε 10 χιλιόμετρα με μέση ωραία ταχύτητα τα 246 km/h!

maserati-tipo-v4-03