mechanic fixing car

Τα αυτοκίνητα χαλάνε. Όσο και αν τα φροντίζεις, όσο καλά και αν τους συμπεριφέρεσαι, όλο και κάποιο πρόβλημα θα παρουσιαστεί και τότε θα πρέπει να τα πας στο συνεργείο. Υπάρχουν άριστοι μηχανικοί, επαγγελματίες με Ε κεφαλαίο, αλλά υπάρχουν και κάποιοι μηχανικοί εκεί έξω, που βλέπουν τον πελάτη σαν την κότα με τα χρυσά αυγά, θέλοντας να του απομυζήσουν όσο περισσότερα χρήματα μπορούν. Τι κάνουν για να αυξήσουν τον τελικό λογαριασμό;

Χρεώνουν για περιττές επισκευές

Ο μηχανικός βρίσκει το πρόβλημα, αλλά μετά την επισκευή του, το πρόβλημα είναι ακόμη εκεί. Έτσι συνεχίζει το ψάξιμο και εντοπίζει “ένα νέο”, διαφορετικό πρόβλημα και το επιδιορθώνει, και πολλές φορές μπορεί να υπάρξει και 3ο και 4ο πρόβλημα μέχρι τελικά το πρόβλημα να λυθεί. Κάπως έτσι αυξάνεται το ποσό που χρεώνεται ο πελάτης. Για να το ξεκαθαρίσουμε. Δεν αναφέρομαι σε εκείνους τους μηχανικούς που όντως δεν γνωρίζουν το πρόβλημα και αλλάζουν 2,3 ανταλλακτικά μέχρι να το εντοπίσουν, αλλά σε εκείνους που γνωρίζουν εξ’αρχής το προβληματικό ανταλλακτικό, αλλά αλλάζουν επιπλέον ανταλλακτικά ώστε να αυξήσουν το κόστος.

Αλλάζει κάτι που δεν χρίζει αλλαγής

Πόσες φορές έχεις ακούσει για περιπτώσεις που ένας μηχανικός πρόσθεσε στη λίστα των ανταλλακτικών που αντικατέστησε, ανταλλακτικά που δεν έχριζαν αντικατάστασης; Οι περιττές επισκευές είναι μια συνήθης τακτική από τους μη επαγγελματίες του χώρου.

Υπερχρέωση

Υπερχρέωση στα ανταλλακτικά, στην εργασία ή και στα δύο. Ακόμη μια πληγή των κακών επαγγελματιών, οι οποίοι χρεώνουν με το παραπάνω τόσο το κόστος του ανταλλακτικού, όσο και το κόστος των εργασιών. Στην εποχή του διαδικτύου που με μια απλή αναζήτηση μπορείς να δεις πόσο κοστίζει ένα ανταλλακτικό, είναι καθαρή κοροϊδία από κάποιους να χρεώνουν για χρυσό μια αντλία νερού, έναν πολλαπλασιαστή ή τέσσερα μπουζοκαλώδια.

Διάβασε επίσης:

Spotmechanic. Για να γνωρίζεις την ιστορία κάθε μεταχειρισμένου

Το οδηγεί δίχως αύριο

Καταλαβαίνω πως ο μηχανικός πρέπει να οδηγήσει για κάποια χιλιόμετρα το αυτοκίνητο για να καταλάβει ή για να ελέγξει αν το πρόβλημα λύθηκε, αλλά μερικοί είναι κάφροι. Μπαίνουν μέσα στο αυτοκίνητό σου και το πηγαίνουν μαλιοκούβαρα. Δίχως αύριο. Με την ταυτότητα στο στόμα, κάνοντας αλλαγές στον κόφτη. Ε όχι… Δεν είναι λίγα τα παραδείγματα εκείνα που κάποιος μηχανικός είτε τράκαρε το αυτοκίνητο του πελάτη, είτε δημιούργησε μεγαλύτερα προβλήματα λόγο της σκληρής χρήσης που του έκανε.

Ζημιές εντός συνεργείου

Μικρά χτυπήματα στο σώμα του αυτοκινήτου, λάδια και γράσα στις επενδύσεις του εσωτερικού κτλ. Πράγματα που δεν πρέπει να βρίσκεις στο αυτοκίνητό σου όταν το παραλάβεις από το συνεργείο, αλλά δυστυχώς, κάποιοι “επαγγελματίες” δεν δίνουν σημασία σε αυτά. Αυτό μεταφράζεται σε επιπλέον κόστος, τόσο για τον καθαρισμό του εσωτερικού όσο και για τις επιδιορθώσεις στο σώμα.

Bonus! Κλοπή

Πας το αυτοκίνητό σου στο συνεργείο και όταν το παίρνεις πίσω, διαπιστώνεις πως όλο και κάτι λείπει από μέσα του. Τα κέρματα που είχες στο τασάκι; Η ξεχασμένη compact φωτογραφική μηχανή που είχες στο ντουλαπάκι του συνοδηγού; Κάποιο άλλο αντικείμενο μικρής ή μεγάλης χρηματικής αξίας. Το αναφέρεις στον μηχανικό, αλλά αυτός σφυρίζει αδιάφορα κάνοντας τους Ασιάτες να έχουν λιγότερο σχιστά μάτια από αυτόν. Άντε να βρεις το δίκιο σου μετά.

Κλείνοντας, το συμπέρασμα είναι πως αν κάποιος πιστεύει πως έχει εξαπατηθεί από έναν μηχανικό, τότε το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να συμβουλευτεί έναν δικηγόρο. Εσύ, έχεις σχετικές εμπειρίες από μη επαγγελματίες του χώρου;