Το 1981 η Porsche ξεκίνησε τον σχεδιασμό της 959 “Gruppe B” με σκοπό τη συμμετοχή της στο παγκόσμιο πρωτάθλημα σπορ πρωτοτύπων. Ωστόσο, την επόμενη χρονιά οι κανονισμοί τροποποιήθηκαν, ώστε το Group B να προσανατολίζεται στα ράλι και το Group C στους αγώνες αντοχής. Το project ήταν ήδη σε προχωρημένο στάδιο για να εγκαταλειφθεί, οπότε οι Γερμανοί αποφάσισαν να μετατρέψουν την 959 στο τεχνολογικό υπερθέαμα που άφησε ιστορία.

Οι αγωνιστικές εκδόσεις όμως δεν συνέφερε να πάνε χαμένες. Για αυτό και το 1985 η Porsche πήγε στην έρημο της Μαυριτανίας με τρεις 959, εκ των οποίων καμία δεν κατάφερε να τερματίσει. Την επόμενη χρονιά οι Γερμανοί ήταν αποφασισμένοι να μην αφήσουν περιθώρια αμφισβήτησης, όπερ και εγένετο με τους Rene Metge και Jacky Ixx να κάνουν ένα άνετο “1-2”.

Η απόλυτη επικράτηση στο Dakar δημιούργησε προσδοκίες για τη συμμετοχή της 959 στο Group B, ωστόσο το κόστος μιας πλήρους εμπλοκής απέτρεψε την Porsche. Την ίδια χρονιά ήρθε ο θάνατος του Henri Toivonen στον αγώνα της Κορσικής να βάλει τέλος στην πιο ακραία μορφή rallying που είδε ο πλανήτης.

Η γερμανική εταιρία κατασκεύασε συνολικά έξι αγωνιστικές 959, με τις τρεις να βρίσκονται σήμερα σε χέρια ιδιωτών, ενώ η Porsche διατηρεί μια στο μουσείο της στη Στουτγάρδη. Στο παραπάνω video της σειράς Top 5 η Porsche μας δείχνει τα πέντε highlights της 959 Paris-Dakar που διαθέτει έναν ατμοσφαιρικό 3,2-λίτρων επίπεδο εξακύλινδρο κινητήρα προερχόμενο από μια 911 Carrera, απόδοσης 450 ίππων με 500 Nm ροπής.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, που παρείχε εντυπωσιακές επιδόσεις στο αυτοκίνητο.

1

Comments are closed.