P-20150424-01362_News

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Toro Rosso, Franz Tost, η ελευθερία στην εξέλιξη των κινητήρων θα έκανε καλό στην Formula 1. Ο Αυστριακός ξέρει πολύ καλά πως οι νέοι κινητήρες, αλλά και ο κανονισμός με τα “κλειδιά”, δεν κατάφεραν να μειώσουν το κόστος για τις ομάδες, ενώ οι διαφορές άνοιξαν πολύ ανάμεσα στα power units. Επίσης, νέοι κατασκευαστές (βλέπε Honda) δεν μπορούν υπό τις παρούσες συνθήκες να κλείσουν την ψαλίδα, πράγμα που πληγώνει το σπορ. Έτσι, ο Tost προτείνει πλήρη ελευθερία στην εξέλιξη των κινητήρων.

Τι θέλουν οι άνθρωποι θέλουν να δουν; Θέλουν να δουν μάχες, προσπεράσεις, να δουν διαφορετικές ομάδες να παλεύουν για το πρωτάθλημα. Πώς μπορεί να επιτευχθεί αυτό; Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο αν υπάρχει ισότητα στις μονάδες ισχύος.

Επί του παρόντος, υπάρχει μία μονάδα πολύ μπροστά από τις υπόλοιπες, και με τους τωρινούς κανονισμούς με τις μάρκες, οι υπόλοιποι κατασκευαστές κινητήρων δεν επιτρέπεται να εξελίξουν τους κινητήρες τους όπως ίσως θα ήθελαν. Αν κάποιος είναι τόσο πολύ μπροστά και οι άλλοι δεν έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν τη διαφορά και εξελίσσονται με ένα ορισμένο τρόπο, τότε δεν θα μπορέσει ποτέ να υπάρξει ισότητα.

Σήμερα οι άνθρωποι δεν ενδιαφέρονται, γιατί γνωρίζουν εκ των προτέρων το αποτέλεσμα, οπότε για μένα, η εξέλιξη των κινητήρων θα πρέπει απλά να είναι ελεύθερη. Αν είσαι μπροστά, τότε έχεις ήδη επενδύσει τα χρήματα, αλλά αν δεν είσαι μπροστά θα πρέπει να επενδύσεις αυτά τα χρήματα αργότερα, κάτι που είναι πολύ πιο δύσκολο λόγω των κανονισμών.

Πραγματικά, κάποια από τα καλύτερα πρωταθλήματα στην ιστορία της F1 (2010, 2012), είχαν σαν βασικό συστατικό την ισότητα μεταξύ των κινητήρων. Το πως επετεύχθη αυτή το γνωρίζουμε όλοι, με την έξτρα εξέλιξη για την Renault, αλλά σε ένα καθεστώς πλήρους ελευθερίας, οι κατασκευαστές θα μπορούσαν να βελτιώσουν πολύ ταχύτερα τα power units, πλησιάζοντας σε απόδοση ο ένας τον άλλο.

P-20150726-00450_News

Αυτή τη στιγμή, η Toro Rosso δίνει μάχη για την πέμπτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, κι όπως είναι φυσικό, την απασχολούν κι εσωτερικά ζητήματα, πέρα από το μέλλον της Formula 1. Η STR10 θεωρείται πως διαθέτει εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση, με τον Carlos Sainz Jr να μας λέει πως, από εδώ και πέρα, η ομάδα θα πρέπει να εστιάσει στη μηχανική πρόσφυση.

Από πλευράς σασί, υπάρχουν δύο πράγματα: Η αεροδυναμική και η μηχανική πρόσφυση. Πιστεύω πως από πλευράς αεροδυναμικής είμαστε σε πολύ καλή κατάσταση. Είμαστε στις στροφές από την πέμπτη, στην έκτη, έβδομη, όγδοη ταχύτητα και σίγουρα είμαστε ένα από τα καλύτερα (μονοθέσια) στο grid, όσον αφορά την κάθετη δύναμη.

Όμως, στη μηχανική πρόσφυση, πιστεύω ότι δεν είμαστε τόσο καλοί και πως έχουμε ακόμα περιθώρια βελτίωσης. Αισθάνομαι, για παράδειγμα, ομάδες όπως η Williams και η Ferrari -που είναι πραγματικά καλές στις γρήγορες στροφές- μπορούμε να είμαστε καλύτεροι από αυτούς. Όμως, σε χαμηλή ταχύτητα είμαστε το ίδιο ή και λίγο πιο κάτω.

Ναι, έχουμε πολύ καλή κάθετη δύναμη, αλλά από την πλευρά του σασί έχουμε ακόμα περιθώρια για βελτίωση.

[Πηγές: Autosport (1), (2)]