addc01a170

Δύο χρόνια πριν, μία ομάδα ερευνητών ανακάλυψε το πόσο εύκολο ήταν να χακάρουν τα κλειδιά του VW Group – από την “ταπεινή” Seat μέχρι την exclusive Lamborghini. Όμως ποτέ δεν είδαμε το πώς, γιατί ο Γερμανικός κολοσσός κατάφερε δικαστικά να αποτρέψει την ομάδα από το να δημοσιεύσει τα ευρήματα της. Επικαλέστηκε λόγους ασφαλείας και το Ανώτατο Δικαστήριο της Αγγλίας, έκανε το αίτημα της Volkswagen δεκτό με αποτέλεσμα η έρευνα να μην δημοσιευθεί ποτέ.

Δύο χρόνια μετά όμως, φαίνεται πως κάτι άλλαξε, οι ερευνητές συμβιβάστηκαν και η έρευνα δημοσιεύεται. Οι ερευνητές βρήκαν το Group VAG ενσωματώνει ανεπαρκώς το Megamos Crypto chip. Αυτό, έχει αξιοπρεπέστατη ασφάλεια αλλά για κάποιον λόγο, η Volkswagen επέλεξε να χρησιμοποιήσει μονάχα ένα μικρό κομμάτι του κώδικα για την κρυπτογράφηση του immobilizer. Αυτό σημαίνει ότι με έναν καλό υπολογιστή, δεν χρειάζονται περισσότερα από 10 λεπτά για να παρακαμφθεί το immobilizer του αυτοκινήτου από κάποιον που ξέρει τι κάνει. Αν η VW χρησιμοποιούσε ολόκληρο τον κώδικα, θα χρειάζονταν χρόνια για να αποκρυπτογραφηθεί ο κωδικός.

Η απάντηση της Volkswagen είναι:

Ακόμα και σε παλαιότερα μοντέλα της γκάμας μας που χρησιμοποιούν το immobilizer που μελέτησαν οι ερευνητές, ο κλέφτης έχει ένα μόνο “κλειδί” και χρειάζεται δύο για να ξεκινήσει το αυτοκίνητο. Γι’ αυτόν τον λόγο, ακόμα και τα παλαιότερα οχήματα μας είναι κατ’ αρχήν προστατευμένα.

Επίσης, να σημειώσουμε ότι από την στιγμή που το Group άρχισε να χρησιμοποιεί την MQB πλατφόρμα, η ασφάλεια έχει αναβαθμιστεί. Η έρευνα των επιστημόνων αφορά μόνο προ-MQB μοντέλα του Group.