GP UNGHERIA F1/2015

Το συμβόλαιο του αποκλειστικού προμηθευτή ελαστικών της Formula 1, δεν του αποφέρει χρηματικά κέρδη από τα ελαστικά που χρησιμοποιούν οι ομάδες στα Grands Prix, αλλά από την διαφήμιση και την προβολή που έχει μέσα από το σπορ. Μόλις η Michelin αιτήθηκε για να γίνει ο αποκλειστικός προμηθευτής, μάθαμε πως την απόφαση για το ποια από τις δυο εταιρείες θα βρεθεί στην F1 από το 2017 και μετά, θα την λάβει ο Bernie Ecclestone. Και όπου εμπλέκεται ο Bernie, πρωταρχικό ρόλο παίζει το χρήμα.

Τόσο η Michelin, όσο και η Pirelli, τονίζουν πως δεν θα εισέλθουν σε πλειοδοτικό διαγωνισμό για το ποια θα επικρατήσει. Ειδικά όταν δεν έχει ξεδιαλύνει το τοπίο των κανονισμών, με τις 2 εταιρείες να ακολουθούν διαφορετική στρατηγική. Πόσα είναι, όμως, τα χρήματα που χρειάζεται η Pirelli για μια σεζόν; Σύμφωνα με τον Paul Hembery, αρκετά για να συντηρηθεί μια ομάδα.

Είναι πολύ ακριβή. Θα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας πως είμαστε χορηγός, καθώς και τεχνικός προμηθευτής, και το συνολικό κόστος μας είναι πολύ μεγαλύτερο από εκείνο ενός κανονικού χορηγού.

Θα ήταν πολύ καλύτερα (χρηματικά) για εμάς να φύγουμε και να κάνουμε κάποια διαφήμιση στις πίστες, πίνοντας ένα μπουκάλι σαμπάνια κάθε Σαββατοκύριακο. Αυτό θα κοστίσει πιθανότατα το ένα τρίτο από αυτό που κοστίζει σήμερα. Κι αυτό είναι το πρόβλημα, αφού οι άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν ποιο είναι το καθαρό κόστος του να είμαστε παρόντες.

Εμείς δεν παίρνουμε τίποτα από τον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων, έτσι, το καθαρό κόστος είναι μεγαλύτερο από όλων, εκτός από τους κατασκευαστές κινητήρων. Θα μπορούσε σίγουρα να τρέξει μια ομάδα F1 με τον προϋπολογισμό μας.

Σύμφωνα με την εκτίμηση για τους προϋπολογισμούς των ομάδων για το 2015, τα χρήματα που ξοδεύει η Pirelli βρίσκονται κάπου ανάμεσα σε εκείνα των Sauber και Force India. Ο Hembery ζητάει περισσότερη βοήθεια από το σπορ, κυρίως στις αγορές της Ασίας και της Βορείου Αμερικής, όπου η F1 δεν έχει τόσο δυνατή παρουσία. Όσο για τις πιθανότητες να έχουμε ξανά πόλεμο ελαστικών, βλέπουμε την Monisha Kaltenborn να είναι υπέρ της ιδέας, αφού αυτό θα μπορούσε να εξασφαλίσει δωρεάν ελαστικά στις ομάδες.

Νομίζω ότι πρέπει να θέσουμε στον εαυτό μας το ερώτημα: Γιατί να μην έχουμε και πάλι δύο προμηθευτές; Ο κόσμος συνεχώς μιλά αρνητικά για τον πόλεμο των ελαστικών, αλλά είναι κάτι που μπορεί να μετριαστεί με τους κατάλληλους κανόνες. Για τις ομάδες ήταν μια καλή στιγμή, γιατί παίρναμε τα ελαστικά δωρεάν, ενώ πληρωνόταν μέχρι και το μάρκετινγκ.