[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Honda Civic Sport 1.6 i-DTEC Test Drive (4)

Η Honda ανανέωσε την 9η γενιά Civic, παρουσιάζοντας το 10 μήνες πριν, στην έκθεση του Παρισιού, τον Οκτώβριο του 2014. Κύρια χαρακτηριστικά του η φρέσκια εμφάνιση, τα νέα διακοσμητικά στο εσωτερικό, η έκδοση Sport και ο βελτιωμένος 1.600αρης i-DTEC diesel κινητήρας, τόσο από πλευράς επιδόσεων, όσο και από πλευράς κατανάλωσης.

[one_half]

Στα συν

[custom_list]

  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Κινητήρας
  • Χώρος αποσκευών
  • Πρακτικότητα
  • Απαλλαγή τελών κυκλοφορίας

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Εμφάνιση
  • Τιμή
  • Ορατότητα πίσω
  • Σκληρά πλαστικά

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Εμφάνιση” ]

Honda Civic Sport 1.6 i-DTEC Test Drive (36)

Με την Honda να θέλει να ανανεώσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού, τοποθέτησε στο ανανεωμένο Civic νέο μπροστά προφυλακτήρα και νέα μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα με πιο αιχμηρή σχεδίαση, που ενσωματώνουν τα LED φώτα ημέρας, τα οποία μεταφέρθηκαν από τον προφυλακτήρα, όπου βρίσκονταν. Προς τα πίσω συναντάμε φιμέ παράθυρα, νέες πλαϊνές ποδιές, νέας σχεδίασης πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, αεροτομή και νέο πίσω προφυλακτήρα με ψεύτικο διαχύτη, που βελτιώνουν τη συνολική αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Τέλος, νέας σχεδίασης είναι και οι ζάντες 17” βαμμένες σε μαύρο γυαλιστερό σώμα, με το εργοστάσιο να επιλέγει ελαστικά της Michelin σε διαστάσεις 225/45.

Honda Civic Sport 1.6 i-DTEC Test Drive (28)

Προσωπικά δεν είμαι από εκείνους που βρίσκουν όμορφο τον σχεδιασμό του Ιαπωνικού hatchback. Μου μοιάζει διαστημικός, απότομος, ξένος, που ενώ προσπαθεί να βγάλει έναν σπορ χαρακτήρα, κάπου χάνεται στις έντονες γραμμές και στον τραβηγμένο σχεδιασμό κυρίως του μπροστά μέρους. Μπορεί να είμαι εγώ ένας άκρως συντηρητικός 30άρης που δεν μπορεί να διακρίνει την σχεδιαστική φιλοσοφία των Ιαπώνων. Ενδεχομένως. Το δέχομαι. Αλλά επειδή η εμφάνιση είναι κάτι το εντελώς υποκειμενικό, δεν μπορώ να πω πως ο σχεδιασμός του Civic είναι θελκτικός στα δικά μου μάτια.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Honda Civic Sport 1.6 i-DTEC Test Drive (48)

Με το που ανοίγεις την πόρτα του οδηγού το μάτι σου σου πέφτει πάνω στο τριάκτινο δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, καθώς και στις τρεις οθόνες που επέλεξε η Honda να τοποθετήσει στο εσωτερικό. Το ανανεωμένο Civic δεν έχει να δείξει μεγάλες αλλαγές στο διαστημικό εσωτερικό του σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, μιας όποιες αλλαγές εντοπίζονται στις νέες υφασμάτινες επενδύσεις, στις ραφές των προσκεφάλων, στα χρωμιομένα διακοσμητικά, στις χρωμιομένες χειρολαβές και στον μαύρο μεταλλικό χρωματισμό που έχουν οι τρεις δακτύλιοι του πίνακα οργάνων. Επίσης, η Sport έκδοση προσθέτει οροφή επενδυμένη με μαύρο ύφασμα, όπως και αλουμινένια πεντάλς.

Honda Civic Sport 1.6 i-DTEC Test Drive (74)

Η κυριότερη αλλαγή ωστόσο βρίσκεται στο κέντρο της κονσόλας εκεί όπου η Honda τοποθέτησε ένα νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Το ονομάζει Honda Connect και διαθέτει μια οθόνη αφής 7” που από πίσω της τρέχει λειτουργικό Android 4.0.4, ενώ η καρδιά του είναι ο επεξεργαστής της NVIDIA, Tegra 3. Μεταξύ άλλων προσφέρει μεγάλη συνδεσιμότητα με smartphones και tablets, έχοντας 2 θύρες USB, HDMI, Internet Radio, Bluetooth, περιήγηση στο internet, Wi-Fi, δορυφορική πλοήγηση, φωνητικές εντολές, κάμερα οπισθοπορείας, ενδείξεις κατανάλωσης και άλλες γενικές πληροφορίες του αυτοκινήτου, ενώ μέσω του Honda App Centre μπορείς να προσθέσεις δεκάδες άλλες εφαρμογές. Ο τρόπος λειτουργίας του είναι εύχρηστος, αλλά η απουσία εργοστασιακού συστήματος πλοήγησης είναι σίγουρα ένα από τα μείον του (βρίσκεται στον πρόσθετο εξοπλισμό).

Honda Civic Sport 1.6 i-DTEC Test Drive (70)

Η εργονομία του είναι καλή και θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν αρκετές, αλλά θα περίμενες να συναντήσεις περισσότερα μαλακά πλαστικά σε μερικά σημεία. Τέτοια θα βρεις μόνο στο πάνω μέρος του ταμπλό και σε ένα σημείο στα πλαίσια των θυρών, με την Honda να επιλέγει να ντύσει το υπόλοιπο εσωτερικό με σκληρά πλαστικά, που όμως είναι άριστα σε συναρμογή και ποιότητα.

Honda Civic Sport 1.6 i-DTEC Test Drive (52)

Σε ότι αφορά τη θέση οδήγησης, αυτή είναι σχετικά καλή αν και θα μπορούσε να είναι ακόμη καλύτερη αν το κάθισμα του οδηγού τοποθετούνταν ακόμη χαμηλότερα και ανέβαινε πιο ψηλά το τιμόνι. Η επιλογή της Honda, όμως, να φέρει το ρεζερβουάρ του καυσίμου κάτω από τα μπροστά καθίσματα, έτσι ώστε να ελευθερωθεί ο αντίστοιχος χώρος για τα πίσω, δεν άφησε στους μηχανικούς της πολλές επιλογές. Τα καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη, με την πίσω ορατότητα, λόγω της θέσης της αεροτομής, να είναι περιορισμένη. Στο παρκάρισμα θα δυσκολευόσουν αρκετά αν η Honda δεν μεριμνούσε να τοποθετήσει μια άριστη σε λειτουργία κάμερα οπισθοπορείας.

Honda Civic Sport 1.6 i-DTEC Test Drive (79) Honda Civic Sport 1.6 i-DTEC Test Drive (80)

Στο πίσω μέρος της καμπίνας, το Civic μπορεί να μεταφέρει με άνεση 3 ενήλικες επιβάτες, χωρίς αυτοί να αντιμετωπίσουν το παραμικρό πρόβλημα, όσο και αν είναι το ανάστημα τους. Σε αυτό μάλιστα συμβάλει και το γεγονός της απουσίας του κεντρικού τούνελ. Κλείνοντας τα του εσωτερικού, ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στον μεγάλο χώρο του πορτ-μπαγκάζ που ανέρχεται στα 407 λίτρα, ενώ επιπλέον 70 λίτρα βρίσκονται κάτω από το δάπεδο του. Λόγω της απουσίας του ρεζερβουάρ κάτω από τα πίσω καθίσματα, η αναδίπλωση τους γίνεται με τέτοιο τρόπο που δημιουργείται ένας τεράστιος και απόλυτα επίπεδος χώρος φόρτωσης που φτάνει τα 1.308 λίτρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή-Εξ/σμός” ]

Honda Civic Sport 1.6 i-DTEC Test Drive (49)

Το ανανεωμένο Civic ξεκινά στην Ελλάδα από τις 16.640 ευρώ (με όφελος απόσυρσης) με τον 1.400αρη κινητήρα βενζίνης στη βασική έκδοση Comfort, με το αυτοκίνητο δοκιμής, που φορούσε τον 1.600αρη diesel κινητήρα στην έκδοση Sport να ξεκινά από τις 24.520 ευρώ (με όφελος απόσυρσης).

Honda Civic Sport 1.6 i-DTEC Test Drive (46)

Αρκετά τσιμπημένη τιμή, παρότι διαθέτει αρκετά πλούσιο βασικό εξοπλισμό (αναλυτικά μπορείς να τον βρεις σε αυτό το PDF), όπου μεταξύ των συστημάτων βρίσκεται και το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος CTBA (City-Brake Active), το οποίο μπορεί να φρενάρει αυτόματα και να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο με ταχύτητες κάτω των 32 χλμ/ώρα, ενώ σε μεγαλύτερες ταχύτητες, ειδοποιεί τον οδηγό, τόσο οπτικά όσο και ηχητικά, ώστε να βοηθήσει στην αποφυγή ή στον μετριασμό ενός ατυχήματος.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Honda Civic Sport 1.6 i-DTEC Test Drive (81)

Το αυτοκίνητο δοκιμής εξοπλιζόταν με τον αναβαθμισμένο αλουμινένιο 1.600αρη i-DTEC diesel Euro 6b κινητήρα απόδοσης 120 ίππων στις 4.000 σ.α.λ με 300 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ.. Σε αυτόν, οι μηχανικοί της Honda τοποθέτησαν νέο καταλύτη και νέο φίλτρο μικροσωματιδίων πετρελαίου που έχουν ως στόχο την μείωση των εκπομπών και των ρύπων. Επίσης μειώθηκαν περαιτέρω οι εσωτερικές τριβές, με την επεξεργασία της επιφάνειας της κυλινδροκεφαλής και του μπλοκ να έχει βελτιωθεί, ενώ έχουν χρησιμοποιηθεί νέας σχεδίασης έμβολα με νέα επικάλυψη.

Honda Civic Sport 1.6 i-DTEC Test Drive (85)

Η τουρμπίνα είναι της Garrett, έχει μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης 1.5 bar, διαθέτει μεταβλητής γεωμετρίας πτερύγια, με την ταχύτητα περιστροφής τους να ελέγχεται με ακρίβεια από τα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου. Έτσι, ελαχιστοποιείται η υστέρηση τούρμπο (turbo lag) και επιτυγχάνεται ένας βέλτιστος συνδυασμός απόδοσης στις χαμηλομεσαίες στροφές και επιδόσεων στις υψηλές ταχύτητες.

Honda Civic Sport 1.6 i-DTEC Test Drive (86)

Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι 3,7 λίτρα/100 χλμ, με την πραγματική, μετά από σχεδόν 3.000 χλμ που διανύσαμε κατά την 15-νθήμερη δοκιμή μας να ήταν στο εντυπωσιακό 4,7 λίτρα/100 χλμ σε μικτές συνθήκες οδήγησης, τόσο εντός πόλης, όσο και σε αυτοκινητόδρομο και σε επαρχιακές διαδρομές. Σε ότι αφορά τις εκπομπές CO2, αυτές ανέρχονται σε 98 γρ/χλμ, απαλλάσσοντας έτσι το μοντέλο από την καταβολή των ετήσιων τελών κυκλοφορίας. Στις τόσο χαμηλές εκπομπές CO2 αλλά και στην εξαιρετική κατανάλωση, συμβάλουν τα συστήματα ECO Assist και Idle Stop (Start/Stop) με το τελευταίο να έχει άμεση απόκριση και λειτουργία.

Honda Civic Sport 1.6 i-DTEC Test Drive (73) Honda Civic Sport 1.6 i-DTEC Test Drive (72) Honda Civic Sport 1.6 i-DTEC Test Drive (71)

Το ECO Assist χρησιμοποιεί το ταχύμετρο του αυτοκινήτου και αλλάζοντας την χρωματική απόχρωση LED ενδείξεων προτρέπει τον οδηγό να αλλάξει το οδηγικό στυλ του ώστε να οδηγεί έως και 15% πιο οικονομικά. Το σύστημα έχει και την επιλογή ECOΝ, που η ενεργοποίησή του μεταβάλλει τη χαρτογράφηση του ηλεκτρονικού συστήματος γκαζιού ώστε να διασφαλίσει μία ομαλή αύξηση της ροπής για πιο ξεκούραστη οδήγηση και μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.

Honda Civic Sport 1.6 i-DTEC Test Drive (60)

Ο κινητήρας μπορεί να χαρακτηριστεί ένας από τους πιο πολιτισμένους πετρελαιοκινητήρες, καθώς παράγει ελάχιστους κραδασμούς, με την αυξημένη ηχομόνωση στον χώρο του κινητήρα, να μειώνει αισθητά τον παραγόμενο ήχο που περνά στο εσωτερικό της καμπίνας. Είναι ο ελαφρύτερος στη κατηγορία του, είναι αρκετά ροπάτος και ελαστικός στις χαμηλές μέχρι και τις μεσαίες στροφές –στα ψηλά κρεμάει όπως οι περισσότεροι diesel- και σε συνεργασία με το άριστο 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, με πολύ καλή κλιμάκωση και αίσθηση, προσφέρει καλές επιδόσεις στο πεντάπορτο Civic βάρους 1.378 κιλών, μήκους 4.370 χλσ, πλάτους 1.770 χλσ, ύψους 1.470 χλσ, και μεταξονίου 2.595 χλσ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Honda Civic Sport 1.6 i-DTEC Test Drive (24)

Στον δρόμο το αναβαθμισμένο MY2015 Civic διεκδικεί το βάθρο της κορυφής της κατηγορίας με την πολύ καλή οδική συμπεριφορά του και την άριστη ποιότητας κύλισης. Στημένο όπως ακριβώς πρέπει, συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο την άνεση και τα κρατήματα, με την επαναρυθμισμένη ανάρτηση να είναι μεν σφικτή, αλλά να απορροφά με περίσσεια ευκολία τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων, παρά τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά. Και ενώ περιμένεις η άνεση αυτή να μεταφράζεται σε έντονες κλίσεις και τάσεις πλεύσεις, αυτές λάμπουν διά τις απουσίας τους, ακόμη και όταν πιέσεις το αυτοκίνητο σε μια στριφτερή διαδρομή.

Το πλαίσιο; Διαμάντι. Οι αναρτήσεις; Υποδειγματικές. Κάπως έτσι γεννάται μια σπορτίφ οδική συμπεριφορά, με το σύστημα διεύθυνσης με νέες ρυθμίσεις στην ηλεκτρική υποβοήθηση, να είναι ακριβές και με καλή αίσθηση, ενώ τα φρένα ακινητοποιούν το αυτοκίνητο με ασφάλεια. Χαρακτηριστικά, το V-Box μας, έδειξε ακινητοποίηση από τα 100 χλμ/ώρα σε 2,99 δευτερόλεπτα, μέσα σε απόσταση 38,87 μέτρων. Στην πολύ καλή οδική συμπεριφορά συμβάλει επίσης το σύστημα υποβοήθησης ευκινησίας (AHA) και το σύστημα EPS.

Honda Civic Sport 1.6 i-DTEC Test Drive (35)

Το πρώτο λειτουργεί όπως περίπου το torque vectoring και όταν εντοπίζονται απότομες κινήσεις του τιμονιού, χρησιμοποιεί προσαρμοσμένες ενεργοποιήσεις των φρένων για να διασφαλίσει με μεγαλύτερη ακρίβεια την προβλεπόμενη κατεύθυνση του αυτοκινήτου μέσα στη στροφή. Το σύστημα EPS παρακολουθεί την ταχύτητα που στρίβει ο οδηγός το τιμόνι, ελέγχοντας διαρκώς την υποβοήθηση ώστε η αίσθηση του τιμονιού να παραμένει σταθερή.

Όπως έδειξε το V-Box, τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 10,43 δευτ. (10,5 δευτ. η εργοστασιακή τιμή), με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 207 χλμ/ώρα. Οι επιδόσεις δεν είναι οι κορυφαίες της κατηγορίας, αλλά κινείται πάνω από τον μέσο όρο.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κλείνοντας” ]

Honda Civic Sport 1.6 i-DTEC Test Drive (11)

Η Honda ανανέωσε οπτικά το Civic, με τον 1.600αρη κινητήρα να συνεργάζεται άψογα με το πλαίσιο του αυτοκινήτου, δημιουργώντας ένα από τα καλύτερα σε ποιότητα κύλισης και οδική συμπεριφορά αυτοκίνητα της κατηγορίας. Εξοπλίζεται με πλούσιο βασικό εξοπλισμό, είναι εξαιρετικά οικονομικό, άνετο, πρακτικό, αλλά η εμφάνιση (υποκειμενικό κριτήριο) και η υψηλή τιμή του (αντικειμενικό κριτήριο), είναι τα δύο σημεία που θα κάνουν τον επίδοξο αγοραστή, να κοιτάξει στα ίδια χρήματα προτάσεις premium κατασκευαστών.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Μετρήσεις” ]

Honda Civic Sport MY2015 1.6 i-DTEC Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 10,43 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 6,34 δευτ. (3η ταχύτητα)
60-100 χλμ/ώρα 7,98 δευτ. (4η ταχύτητα)
80-130 χλμ/ώρα 11,45 δευτ. (5η ταχύτητα)
Τελική ταχύτητα 207 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 38,87 μέτρα σε 2,99 δευτ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχ/κά Χαρ/κά” ]

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
4 κύλινδροι, 16 βαλβίδες i-DTEC
Κυβισμός (cc) 1597
Μέγιστη ισχύς PS(KW)rpm 120(88)4000
Μέγιστη ροπή Nm/rpm 300/2000
Σύστημα ελέγχου εκπομπών ρύπων EURO 5 / 6 *
Τύπος καυσίμου Πετρέλαιο
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη ταχύτητα (km/h) 207
Επιτάχυνση 0-100km/h (σε seconds) 10.5
Επίπεδο εσωτερικού θορύβου (dB) 72
ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
Μηχανικό: Κίνηση εμπρός, κιβώτιο 6 συγχρονισμένων ταχυτήτων και 1 όπισθεν S
Σχέσεις ταχυτήτων μηχανικού κιβωτίου
3.642
1.884
1.179
0.869
0.705
0.592
Όπισθεν 3.673
Τελική σχέση μετάδοσης 3.571
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Στροφές τιμονιού από τέρμα σε τέρμα 2.49
Κύκλος στροφής αμαξώματος (m) 11.86
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός αεριζόμενοι δίσκοι 15″
Εμπρός αεριζόμενοι δίσκοι 16″ S
Πίσω συμπαγείς δίσκοι 15″ S
ΤΡΟΧΟΙ ΚΑΙ ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Ζάντες Αλουμινίου 17″
Ελαστικά 225/45 R17
Ρεζέρβα T135/80 D16 101M S
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΒΑΡΗ, ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΕΣ
Συνολικό μήκος (mm) 4370
Ολικό πλάτος (mm) χωρίς/με τους καθρέπτες 1770/2065
Ολικό ύψος (mm) χωρίς φορτίο, με την κεραία Shark Fin 1470
Μεταξόνιο (mm) 2595
Εμπρόσθιο μετατρόχιο (mm) 1540
Οπίσθιο μετατρόχιο (mm) 1540
Απόσταση από το έδαφος (mm) με τον οδηγό 145
Απόβαρο (kg) (με γεμάτο ρεζερβουάρ) 1307-1425
Μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος (kg) 1870
Ωφέλιμο φορτίο (κιλά) 445
Μέγιστο βάρος ρυμούλκησης με/χωρίς φρένα (kg) 1500/500
Μέγιστη φόρτωση οροφής (kg)** 75
Χώρος αποσκευών κατά VDA (σε λίτρα) πίσω καθίσματα όρθια 407
Χώρος αποσκευών κατά VDA (σε λίτρα) με πεσμένα τα πίσω καθίσματα (φόρτωση μέχρι το παράθυρο) 1140
Μέγιστος χώρος αποσκευών κατά VDA (σε λίτρα) με πεσμένα τα πίσω καθίσματα (φόρτωση μέχρι την οροφή) 1308
Δεξαμενή καυσίμου (σε λίτρα) 50
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ Lt/100Km
Αστική (Lt/100 km) 3.9
Υπεραστική (Lt/100 km) 3.6
Συνδυασμένη (Lt/100 km) 3.7
Συνδυασμένοι CO2 ρύποι (σε gr/km) 98

[/nextpage]