TEST F1/2013

Ένα από τα θύματα των σαρωτικών αλλαγών που έλαβαν χώρα στην Scuderia το 2014, ήταν και ο Έλληνας σχεδιαστής Νικόλας Τομπάζης. Ο Τομπάζης ακολούθησε στην έξοδο από το Maranello τους Stefano Domenicali, Marco Mattiacci, Luca Marmorini, Pat Fry, Hirohide Hamashima και, φυσικά, τον Luca di Montezemolo. Η αναδιοργάνωση αυτή φαίνεται να έχει κάνει καλό στην Ferrari, η οποία φέτος έχει ήδη πετύχει δυο νίκες και αποτελεί τον πιο κοντινό ανταγωνιστή της Mercedes.

Σίγουρα, οι κόκκινοι δεν βρίσκονται ακόμα σε θέση για να παλέψουν για το πρωτάθλημα, που είναι ο απώτερος στόχος τους, όμως έχουν κάνει σαφή βήματα προόδου και ο Τομπάζης θεωρεί πως για αυτό, πρέπει να καρπωθούν μερίδιο από την επιτυχία και τα στελέχη που αποχώρησαν από την Ferrari. Όσο για την απόλυσή του από την ομάδα, ανέφερε:

Δεν περίμενα να απολυθώ. Πρώτα απ ‘όλα, δεν αρνούμαι τις ευθύνες μου, αλλά εργάστηκα λιγότερο στο αυτοκίνητο του 2014, σε σχέση με τα άλλα αυτοκίνητα νωρίτερα. Δεύτερον, το αυτοκίνητο του 2015 ήταν το πρώτο, μετά από εκείνο του 2008, στο οποίο ήμουν σε θέση να εργαστώ με πολύ χρόνο στα χέρια μου.

Ήταν επίσης το πρώτο που μπορούσε να εκμεταλλευτεί την αναβαθμισμένη αεροδυναμική σήραγγα. Εμείς δεν θα πιάναμε την Mercedes φέτος, αλλά θα βελτιωνόμασταν. Αλλά αυτή η άποψή μου δεν έγινε δεκτή από αυτούς που ήρθαν στο Maranello.

GP AUSTRALIA F1/2013

Η Ferrari θα μπορούσε να με διώξει σε άλλες περιπτώσεις, αλλά το να το κάνει τώρα ήταν παράλογο και θα περίμενα διαφορετική μεταχείριση. Επίσης, λυπήθηκα για τον Domenicali και τον di Montezemolo. Πάντα μου έδιναν μεγάλη αυτοπεποίθηση και η έξοδό τους από την Ferrari ήταν ένα σοκ. Όλοι έχουν κάνει λάθη, αλλά η αναγέννηση του 2015 ξεκίνησε με το παλιό προσωπικό.

Όσο για τα προβλήματα που οδήγησαν την Ferrari σε κακές χρονιές, χωρίς τίτλους, αλλά και στην απομάκρυνση όλων αυτών των ονομάτων, ο Τομπάζης εντοπίζει κυρίως τα ζητήματα με την αεροδυναμική σήραγγα, αλλά και το πιο ήρεμο κλίμα στο οποίο δουλεύουν οι μηχανικοί των Αγγλικών ομάδων.

Από το 2010, η Red Bull ήταν πάντα μπροστά, αλλά ο Fernando ήταν κοντά στο να τους κερδίσει. Αν θα μας βοηθούσε ένας τίτλος; Ψυχολογικά, ναι. Ωστόσο, από το 2009 και μετά, δεν είχαμε ποτέ το καλύτερο μονοθέσιο στο grid.

Ο Newey είναι μια ιδιοφυΐα, αλλά η Red Bull δεν έχει την ίδια πίεση που είχαμε εμείς στην Ferrari. Το περιβάλλον στην ομάδα ήταν κακό. Ήταν σαν να έχεις ένα όπλο πίσω από την πλάτη σου. Ενώ, η εισαγωγή των μακρύτερων εμπρός φτερών, από το 2009, έκανε ακόμη μεγαλύτερο το ρόλο της αεροδυναμικής σήραγγας και η δική μας είχε προβλήματα…

Fernando-Alonso-and-Nicholas-Tombazis_2437893

Κλείνοντας, ο πρώην αεροδυναμιστής της Ferrari αναφέρθηκε και στον Fernando Alonso, τονίζοντας πως η ομάδα έπρεπε να τον διατηρήσει στις τάξεις της, όπως και τον ίδιο βέβαια.

Δεν είχαμε ποτέ για τον Fernando ένα αυτοκίνητο που θα κέρδισε, το οποίο είναι κακό. Ήταν ο καλύτερος οδηγός εκεί έξω και ίσως να είναι και πάλι στο μέλλον. Η Ferrari θα έπρεπε να τον κρατήσει… όπως κι εμένα.