GP ITALIA F1/2015

Ο χθεσινός αγώνας έκρυβε δράμα μετά την λήξη του, όταν οι Mercedes των Hamilton και Rosberg πιάστηκαν να έχουν χαμηλότερες πιέσεις στα ελαστικά τους, από τις επιτρεπτές. Συγκεκριμένα, στα πίσω ελαστικά οι πιέσεις δεν πρέπει να είναι κάτω από 19.5 PSI, με ένα του πρωταθλητή να είναι 0.3 και του Rosberg 1.1 κάτω από το όριο. Μάλιστα, ο Hamilton δήλωσε για το συμβάν μετά τον αγώνα:

Θα ήταν πολύ, πολύ μικρό πλεονέκτημα, αν ήταν απλά ένα ελαστικό (κάτω από το όριο). Αυτό το τόσο μικρό ποσό, δεν κάνει τίποτα. Πρέπει να είναι ένα πολύ μεγαλύτερο ποσό -0.5 ή 1 PSI- για να κάνει διαφορά. Η Pirelli θα είναι σε θέση να αποδείξει ότι δεν κάνει καμία διαφορά, ιδιαίτερα σε ένα ελαστικό. Αν είναι όλα τα ελαστικά, ίσως μπορείτε να υποστηρίξετε ότι υπάρχει πλεονέκτημα.

Ο Toto Wolff, όπως ήταν φυσικό, υπεραμύνθηκε της ομάδας του και σίγουρα η Mercedes δεν θα έχανε, ακόμη κι αν είχε τις σωστές πιέσεις στο ελαστικό που βρέθηκε εκτός θεμιτών τιμών. Εδώ, όμως, μπαίνει ένα σημαντικό για την FIA ζήτημα, εκείνο της ασφάλειας οδηγών και θεατών. Με τον Damon Hill να αναρωτιέται γιατί οι αγωνοδίκες δεν έκαναν το λογικό, ζητώντας από την Mercedes να φέρει στα pits τα μονοθέσιά της για αλλαγή ελαστικών, αλλά ακόμη χειρότερα, η ομάδα ζήτησε από τον Hamilton να ρίξει τον ρυθμό του;

F1 Grand Prix of China - Qualifying

Αφού επιτρέπουν σε κάποιον να συνεχίζει να τρέχει με πίεση στα ελαστικά που ήξεραν πως ήταν κάτω από την πίεση που είπε η Pirelli ότι ήταν ασφαλής, τότε γιατί δεν του έβγαλαν την κόκκινη σημαία; Αν ήμουν εγώ ο οδηγός που αγωνίστηκε και στη συνέχεια μου έλεγαν ότι δεν βρισκόμουν σε ένα ασφαλές αυτοκίνητο, θα ήμουν πολύ ενοχλημένος και θα ήθελα να ξέρω γιατί δεν με έβαλαν στα pits.

Πατώντας στο θέμα ασφάλεια και πριν βγει η αθωωτική απόφαση για την Mercedes, οι άνθρωποι της Williams ζήτησαν τον αποκλεισμό από τα αποτελέσματα των ασημένιων βελών, με τους Symonds και Smedley να δηλώνουν:

Symonds: Απ’ ό,τι ακούω, η ομάδα έσπασε έναν κανονισμό για την ασφάλεια και δεν μπορώ να δω τίποτα άλλο, πέρα από τον πλήρη αποκλεισμό. Δεν είναι στα χέρια μου, αλλά δεν νομίζω ότι είναι μια δύσκολη απόφαση, αν οι μετρήσεις επαληθευτούν.

Smedley: Είναι ζήτημα ασφαλείας και απ’ όσο ξέρω, είναι αποκλεισμός.

Αυτό που εγώ θέλω να τονίσω, δεν είναι το εάν δίκαια ή άδικα παρέμεινε η νίκη στην Mercedes, που ούτως ή άλλως θεωρώ πως θα κέρδιζε εύκολα και με τα 0.3 PSI παραπάνω στο πίσω ελαστικό του Hamilton. Αλλά, το πως αλλάζουν οι απόψεις οδηγών και ομάδων για την ασφάλεια, όταν πρόκειται για το δικό τους καλό, για μια χαμένη νίκη ή για ένα βάθρο και μερικούς βαθμούς παραπάνω. Εκεί, οι ευαισθησίες για κλειστά κόκπιτ και επικίνδυνα κλαταρισμένα ελαστικά και θραύσματα, πάνε περίπατο… Ακολουθεί η ανακοίνωση με το σκεπτικό της FIA γύρω από το χθεσινό συμβάν.

[Πηγές: SkySports, SkySports via GMM, FIA]

Ανακοίνωση

Having heard from the technical delegate, the team representatives and the Pirelli team tyre engineer, the stewards have determined that the pressure in the tyres concerned were at the minimum start pressure recommended by Pirelli when they were fitted to the car.

In making this determination regarding the pressure, the stewards noted that the tyre warming blankets had been disconnected from their power source, as is normal procedure, and the tyres were significantly below the maximum permitted tyre blanket temperature at the time of the FIA’s measurement on the grid and at significantly different temperatures from other cars measured on the grid.

Further, the stewards are satisfied that the team followed the currently specified procedure, supervised by the tyre manufacturer for the safe operation of the tyres. Therefore, the stewards decide to take no further action.

Nevertheless, the stewards recommend that the tyre manufacture and the FIA hold further meetings to provide clear guidance to the teams on measurements protocols.