GP ITALIA F1/2015

Το κακό με τους περιορισμούς των δοκιμών στην Formula 1, έχει παραγίνει. Η FIA επιμένει πως με αυτό τον τρόπο μειώνει το κόστος και κρατάει πιο κοντά τον ανταγωνισμό, όμως στην πραγματικότητα, τίποτα από τα δυο δεν συμβαίνει. Οι ομάδες που έχουν χρήματα συνεχίζουν να τα ξοδεύουν, απλά σε άλλους τομείς, ενώ και ο ανταγωνισμός, μετά από τόσο μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς, παραμένει σε χαοτικά επίπεδα.


Του χρόνου οι ομάδες και η Pirelli θα έχουν στην διάθεσή τους μόλις δυο τετραήμερα χειμερινά τεστ και καθόλου δοκιμές εντός της σεζόν. Αλλά αυτή τη φορά, η Pirelli δεν πρόκειται να κάτσει με σταυρωμένα τα χέρια και μπροστά στις σημαντικές αλλαγές που δρομολογούνται για το 2017 -με φαρδύτερα πίσω ελαστικά και πιο δυνατά μονοθέσια- απαιτεί να υπάρξουν περισσότερες δοκιμές, εάν είναι να παραμείνει στην F1.

Προχωρώντας μπροστά, υπάρχει μια σειρά από αλλαγές που πρέπει να συμβούν, και οι οποίες αποτελούν προϋπόθεση για να μείνουμε στην F1, και οι δοκιμές είναι σίγουρα μια από αυτές. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν το συνειδητοποιούν αυτό, αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε καμία δοκιμή, ακόμη και με αυτοκίνητο 10ετίας.

Αυτό είναι ανόητο αν είναι να πάμε μπροστά, ειδικά αν πρόκειται να αλλάξει το πλάτος στα εμπρός και τα πίσω ελαστικά. Πρέπει να έχουμε ένα σοβαρό πρόγραμμα δοκιμών και χρειαζόμαστε, επίσης, τους κορυφαίους οδηγούς να συμμετέχουν στις δοκιμές. Μας ζητούν να ακολουθήσουμε μια ορισμένη προσέγγιση και πρέπει (οι οδηγοί) να συμμετέχουν σε αυτή τη διαδικασία.

GP ITALIA F1/2015

Στην περίπτωση που συνεχίσουμε στην Formula 1 το 2017, το 2016 θα είναι ουσιαστικής σημασίας για την εξέλιξη των ελαστικών νέου μεγέθους. Θέλουν να πάνε σε φαρδύτερα ελαστικά το 2017, οπότε θα πρέπει να κάνουμε κάποιες εργασίες το ’16, για να βεβαιωθούμε ότι θα είμαστε έτοιμοι για αυτό. Σε αυτή την περίπτωση, δεν θέλουμε δοκιμές εντός της σεζόν, όπως τις έχουμε δει τα τελευταία δύο χρόνια, αλλά κατά παραγγελία δοκιμές ελαστικών, που θα μας επιτρέψουν να κάνουμε τη δουλειά μας.

Αυτό είναι κάτι που έχουμε ήδη προτείνει στη FIA, λέγοντας πως, αν πρόκειται να ανανεώσουμε (το συμβόλαιό μας) και να παραμείνουμε στην Formula 1, θα πρέπει να δούμε μια νέα διαδικασία για τις δοκιμές των ελαστικών για τη σεζόν 2017.

Αυτά ήταν τα λόγια του Paul Hembery, αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli, με την φίρμα να μην θέλει σε καμία περίπτωση να επαναληφθούν τα γεγονότα των τελευταίων ετών και στη νέα εποχή του σπορ. Από εκεί και πέρα, η Michelin έχει θέσει τους δικούς της όρους για την επιστροφή της, ενώ ο Bernie Ecclestone, που θα αποφασίσει για τον αποκλειστικό προμηθευτή ελαστικών, αναλώνεται στο να κάνει παρατηρήσεις σε όσους οδηγούς εκφράζουν ανοιχτά αρνητικά σχόλια για την Pirelli.

Ανάμεσα στα προβλήματα τον τελευταίο καιρό, αλλά και τις συζητήσεις για το μέλλον της στο σπορ, η Pirelli έδωσε στην δημοσιότητα και τις γόμες που θα χρησιμοποιηθούν σε Σιγκαπούρη, Ιαπωνία και Ρωσία.

Grand Prix Μαλακή επιλογή (χρώμα) Σκληρή επιλογή (χρώμα)
Σιγκαπούρη Πολύ μαλακή (κόκκινο) Μαλακή (κίτρινο)
Ιαπωνία Μέση (λευκό) Σκληρή (πορτοκαλί)
Ρωσία Πολύ μαλακή (κόκκινο) Μαλακή (κίτρινο)