Porsche-GT1-straatversie-1998-wit-03

Την ιστορία πίσω από την Porsche 911 GT1 Strassenversion είμαι σίγουρος πως την γνωρίζεις. Δημιουργήθηκε για να μπορέσει να αγωνιστεί η Porsche στο GT1 πρωτάθλημα και με εξαίρεση το εσωτερικό, δεν διαφέρει πολύ από την αγωνιστική “αδερφή” της. Οι βασικές διαφορές, εντοπίζονται στο ελαφρώς αυξημένο ύψος, την κλιμάκωση του κιβωτίου, τα ατσάλινα φρένα που αντικαθιστούσαν τα αγωνιστικά carbon και το ελαφρύ detune που υπέστη ο twin-turbo, επίπεδος εξακύλινδρος κινητήρας που ήταν τοποθετημένος όχι πίσω, όπως στις φυσιολογικές 911, αλλά στο κέντρο του αμαξώματος.

Porsche-GT1-straatversie-1998-wit-09

Όπως και να έχει, εξωτερικά, η 911 GT1 Strassenversion παρήχθη σε 25 αντίτυπα το 1997… 25 αυτοκίνητα που αυτή τη στιγμή είναι άκρως συλλεκτικά. Υπάρχει ένα όμως που δεν κατασκευάστηκε το 1997 αλλά έναν χρόνο αργότερα και δεν μπορεί να το αποκτήσει κανείς γιατί απλούστατα το κράτησε η Porsche για τον εαυτό της. Και αυτή η μία και μοναδική 911 GT1 Strassenversion, είναι ακόμη πιο ακραία…

Ξέχνα τις προηγούμενες 911 GT1. Το μοντέλο του 1998 ήταν εξ ολοκλήρου καινούριο και σχεδιασμένο σε CAD ώστε να κατασκευαστεί από ανθρακονήματα. Το συμβατικό 6-τάχυτο, χειροκίνητο κιβώτιο, αντικαταστάθηκε από ένα 6-τάχυτο σειριακό αλλά ο κινητήρας παρέμεινε ίδιος. Ένας 3.2 λίτρων, επίπεδος εξακύλινδρος με 2 turbos και απόδοση που έφτανε τα 544 άλογα στις 7.200 σ.α.λ. και 630 Nm ροπής στις 5.000 σ.α.λ. Το σύστημα πέδησης ήταν ακόμα πιο κοντά στην αγωνιστική, αφού οι δίσκοι ήταν carbon και όχι ατσάλινοι. Τέλος, το βάρος μειώθηκε κατά 80 περίπου κιλά. Καταλαβαίνεις λοιπόν γιατί λέμε ότι είναι σαφώς πιο ακραία από τα μοντέλα που κατασκευάστηκαν έναν χρόνο νωρίτερα…

Porsche-GT1-straatversie-1998-wit-07

Δυστυχώς, δεν υπάρχει περίπτωση να δεις την συγκεκριμένη 911 GT1 Strassenversion να κυκλοφορεί. Όπως είπαμε, είναι μοναδική και είναι ασφαλής σε κάποιο γκαράζ της Porsche, η οποία την βγάζει μόνο για ειδικές περιπτώσεις…