11DAB544-4D77-460B-823A-EDB256FD9E1D

Όλοι έχουν ακούσει για το Audi Quattro. Λίγο ή πολύ, όλοι ξέρουμε γι’ αυτό. Ήξερες όμως ότι η Audi ετοίμαζε ένα αγωνιστικό για να τα βάλει με το Peugeot 205 Turbo 16 και την Lancia Delta S4; Λέω ότι η Audi ετοίμαζε ένα αγωνιστικό, αλλά αν αληθεύουν οι θρύλοι, η επίσημη Audi ήταν αντίθετη στην κατασκευή του μοντέλου. Δεν ετοίμαζε η Audi το αγωνιστικό αλλά κάποιοι μηχανικοί υπό την ηγεσία του Roland Gumpert – ναι, εκείνου του Gumpert. Έπειτα, οι φήμες λένε ότι ούτε καν ο πολύς, Ferdinand Piech ήξερε για την ύπαρξη αυτού του αυτοκινήτου και όταν το έμαθε, έβαλε την ομάδα να το διαλύσει ενώ αυτός έβλεπε!


Audi-Group-S-Prototype-1000-hp

Ο Piech ήθελε από την ομάδα να συνεχίσει την εξέλιξη του αγωνιστικού που συνδεόταν με το πολιτικό αυτοκίνητο. Ολόκληρο το marketing της Audi στηριζόταν πάνω στην μπροστομήχανη, τετρακίνητο πλατφόρμα του Quattro. Αυτή η εμμονή του τότε Προέδρου της Audi, έφερε το Sport Quattro στις ειδικές όμως οι μηχανικοί στο Ingolstadt ήξεραν ότι η απάντηση στα προβλήματα τους δεν ήταν το Sport Quattro. Χρειάζονταν ένα κεντρομήχανο αγωνιστικό που θα τους δώσει την ευελιξία που έλειπε από το αγωνιστικό που είχανε στην διάθεση τους και ο Gumpert με την ομάδα του επέστρεψαν σε μυστικότητα επιπέδου Ψυχρού Πολέμου… Όχι, δεν κατάλαβες… κυριολεκτικά. Ο Gumpert χρησιμοποίησε τις εγκαταστάσεις της Desna στην τότε Τσεχοσλοβακία για να δημιουργήσει το κεντρομήχανο Sport Quattro.

101892_11mg

 

Τα κεντρομήχανα concepts που δοκίμαζε ο Gumpert στην Τσεχοσλοβακία δεν έμοιαζαν με άλλα αγωνιστικά του Group S. Δεν είχαν τεράστιες αεροτομές ή κτηνώδεις αεραγωγούς. Έμοιαζαν με απλά Sport Quattros – με εξαίρεση τον αεραγωγό στην οροφή για την ψύξη του κινητήρα. Όλα έπρεπε να μείνουν μυστικά και η εξέλιξη του concept προχωρούσε καλά με τις αναφορές να λένε ότι ήταν αμέσως καλύτερο από το τρέχον αγωνιστικό της Audi. Όταν εν τέλει το δοκίμασε ο Walter Rohrl, σημείωσε πως ένιωσε άμεσα ότι ήταν εξίσου καλό με το Quattro Sport E2 και ακόμα καλύτερο από αυτό στις στενές διαδρομές. Το πρόβλημα ήταν ότι παρά τα μέτρα ασφαλείας –και μία έκτακτη αλλαγή της τοποθεσίας των δοκιμών επειδή ο τύπος το έμαθε, ένας φωτογράφος βρισκόταν στον χώρο δοκιμών και οι φωτογραφίες που τράβηξε και φυσικά δημοσίευσε, εξόργισαν τόσο τον Piech όσο και τα μεγάλα κεφάλια στην VW – που σε εκείνο το σημείο προετοίμαζαν την έξοδο της Audi από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Κάπου εκεί “πέθανε” το κεντρομήχανο concept της Audi…

page4

Αρκετά χρόνια αργότερα όμως, ένα πρωτότυπο εμφανίστηκε από το πουθενά. Ο Gumpert ισχυρίζεται ότι “πάνω από ένα” πρωτότυπα κατασκευάστηκαν αλλά δεν ήταν όλα “επίσημα”. Τα “επίσημα” καταστράφηκαν υπό την εποπτεία του ίδιου του Piech όπως είπαμε! Υπήρχε όμως ένα ακόμα πρωτότυπο σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης που δεν ήταν επίσημο… κανείς δεν ήξερε ότι υπήρχε. Αυτό το όχημα, ζει τώρα στο μουσείο της φίρμας στο Ingolstadt. Το ξεχασμένο Group S πρωτότυπο της Audi. Ανώνυμο, επειδή επί της ουσίας, δεν υπήρχε επίσημα!

page7

Ο πεντακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας απέδιδε περί τα 1.000 άλογα αλλά δεν συνδυαζόταν με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που εμφανιζόταν περιστασιακά στο Quattro Sport E2. Εκείνο το κιβώτιο ήταν τόσο σπάνιο που αν έφευγε από το Ingolstadt ένα, θα το έπαιρναν  χαμπάρι και η ομάδα που σύμφωνα με τον Gumpert δούλευε στο Neckarsulm θα “ξεσκεπάζονταν”. Το πρωτότυπο “κάθεται” σε ασφάλτινη ανάρτηση αλλά τα pickup points για την υπερυψωμένη, χωμάτινη, είναι εμφανή. Από πλευράς εμφάνισης; Το αυτοκίνητο μοιάζει περισσότερο με καρικατούρα Group C αγωνιστικού παρά με rally car.