[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Renault-Clio-Estate-Test-Drive-2

Θέλει τρέλα και τόλμη να προσφέρεις κάτι που ουσιαστικά κανείς άλλος από τους ανταγωνιστές σου ανάλογη έκδοση. Για station wagon έκδοση στη supermini κατηγορία εννοώ, καθώς μόνο η Renault με το Clio Sport Tourer (στην Γαλλία ονομάζεται Estate) και η Skoda με το Fabia Combi έχουν στη γκάμα τους πρακτική έκδοση.

Ο λόγος απλός, το επιπλέον μήκος τα κατατάσσει ακριβώς στο C-segment, με τους χώρους για τους επιβάτες να μην είναι τόσο καλοί όσο τα μεσαία hatchback, αλλά να επωφελούνται τα μέγιστα από το αρκετά μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Άρα απευθύνεται σε ένα κοινό που μπορεί να κάνει κάποιες υποχωρήσεις σε θέμα χώρων, αλλά θα απολαύσει μεγάλα ταξίδια χωρίς κανένα περιορισμό στις αποσκευές.

Και παρότι η αγορά των station wagon στην Ελλάδα έχει εξευτελιστικά μικρή απήχηση, που μετά βίας φτάνει το 1%, στην Ευρώπη τα station μοντέλα διεκδικούν πολύ μεγάλο μερίδιο αγοράς, φτάνοντας και ξεπερνώντας το 20%, ανάλογα τη χώρα.
[one_half]

Στα συν

[custom_list type=”check”]

  • Εξωτερικός και εσωτερικός σχεδιασμός
  • Εκπληκτικός κινητήρας
  • Κατανάλωση
  • Χώρος αποσκευών
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Πρακτικότητα
  • Ποιότητα κύλισης

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Τιμή
  • Μη απενεργοποιούμενο ESP

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Renault-Clio-Estate-Test-Drive-11

Η estate έκδοση του δημοφιλέστατου γαλλικού μοντέλου παρουσιάστηκε παράλληλα με την κανονική έκδοση πριν περίπου 3,5 χρόνια στην έκθεση της Γενεύης. Τη hatchback έκδοση την έχουμε δοκιμάσει ήδη δύο φορές, τόσο με τον βενζινοκινητήρα 0.9 TCe όσο και με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 dCi.

Σχεδιαστικά, και ενώ συμμερίζεται τον ίδιο δυναμικό χαρακτήρα, όπως το hatchback, το Clio Sport Tourer έχει τη δικιά του ταυτότητα. Μέχρι τη μεσαία κολόνα τα πάντα είναι ακριβώς ίδια με το 5-θυρο μοντέλο, αλλά από εκεί και πίσω αλλάζουν αρκετά. Η προσεκτικά διαμορφωμένη σιλουέτα του αυτοκινήτου “σβήνει” με το τελείωμα του πίσω μέρους, που εμπνέεται από shooting brake μοντέλα.

Renault-Clio-Estate-Test-Drive-5

Παραμένει εξαιρετικά μοντέρνο και έντονα εκφραστικό, με τις δυναμικές καμπύλες στα πίσω πλευρικά φτερά να παραμένουν και δημιουργούν ένα όμορφο αποτέλεσμα. Σύνηθες “πρόβλημα” των station εκδόσεων είναι, ότι τα πάντα μαρτυρούν την προσθήκη ενός τρίτου όγκου στο πίσω μέρος, κάτι που εδώ δεν ισχύει, καθώς αυτό έχει απαλές και αρμονικές γραμμές. Η οροφή του μοιάζει να αιωρείται, αφού οι γυάλινες επιφάνειες εκτείνονται περιμετρικά και δεν διακόπτονται από την τρίτη κολόνα.

Renault-Clio-Estate-Test-Drive-22

Οι χειρολαβές για τις πίσω πόρτες εξακολουθούν να είναι “κρυμμένες” στο τελείωμα του παραθύρου, με την πίσω πόρτα να είναι αρκετά καμπυλωτή και να συμπληρώνεται από μια διακριτική αεροτομή στο πάνω μέρος, “τεντώνοντας τη γραμμή της οροφής. Επίσης, το Clio Sport Tourer εξοπλίζεται με μπάρες οροφής, ενώ υπάρχουν εντελώς νέα και πιο μεγάλα φωτιστικά σώματα, τα οποία όμως δεν έχουν την κομψότητα της hatchback έκδοσης.

Renault-Clio-Estate-Test-Drive-20

Το μεταξόνιο παραμένει ίδιο με το hatchback (στα 2.589 χλστ), αλλά με 825 χιλιοστά πίσω πρόβολο, ο οποίος είναι μεγαλύτερος κατά 204 χλστ., το μήκος του ανέρχεται στα 4.267 χλστ. Για να καταλάβεις το μέγεθος του, το υπάρχον Megane έχει μήκος 4.295 χλστ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

test-drive-renault-clio-dci-90-56

Μηχανικά δεν υπάρχει καμία έκπληξη και το αυτοκίνητο φοράει τον γνωστό 1.500άρη 8-βάλβιδο Energy dCi πετρελαιοκινητήρα, που διέθετε και η hatchback έκδοση, ενώ τον έχουμε δοκιμάσει πάνω από 10 φορές. Έχει χωρητικότητα χωρητικότητα 1461 κ.εκ. και αποδίδει 90 ίππους στις 4000 σ.α.λ. και 220 Nm ροπής, με τη μάξιμουμ τιμή να εμφανίζεται μόλις στις 1750 σ.α.λ. Διαθέτει φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων, με το τούρμπο του να είναι μεταβλητής γεωμετρίας, που του εξασφαλίζει αρκετά γραμμική λειτουργία, χωρίς σοβαρή υστέρηση απόκρισης χαμηλά.

Συνδυάζεται με ένα χειροκινήτο 5-τάχυτο κιβώτιο και διαθέτει σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση και start/stop. Το γαλλικό εργοστάσιο ανακοινώνει μέση κατανάλωση 3,5 λίτρα/100 χλμ, με τη πραγματικότητα να βρίσκεται λίγο πιο πάνω, καθώς στα 800 χλμ. που είχα το αυτοκίνητο δεν ξεπέρασε τα 4,6 λίτρα/100 χλμ. και ενώ κινήθηκα σε κάθε είδους δρόμο (αυτοκινητόδρομο, επαρχιακό δρόμο, πόλη) και με τις περισσότερες των περιπτώσεων με το αυτόματο κλιματισμό στη θέση on.

Η αύξηση των 50 κιλών σε σχέση με τη 5-θυρη έκδοση (1.121 kg το tourer) δεν είναι ικανή να επηρεάσει τη συνολική κατανάλωση του αυτοκινήτου και με τη μέση τιμή του πετρελαίου στο 1,1 €/λίτρο σχεδόν 5€ τα 100 χλμ. και με το 45άρι ρεζερβουάρ του, η αυτονομία του φτάνει με ευκολία τα 1000 χλμ.

Οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 90 γρ/χλμ, κάτι που σημαίνει ότι απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ όσον αφορά τις επιδόσεις του, τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 11,7 δευτ, ενώ η τελική του ταχύτητα ξεπερνάει τα 178 χλμ/ώρα που ανακοινώνουν οι Γάλλοι.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Renault-Clio-Estate-Test-Drive-26

Περνώντας προς τα μέσα, προφανώς και δεν υπάρχει καμία έκπληξη σε σχέση με τα δύο προηγούμενα Clio που έχουμε δοκιμάσει, με την εσωτερική καμπίνα να είναι σύγχρονη, άνετη και ευχάριστη. Στην κονσόλα κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη του Media Nav και η απουσία πολλών κουμπιών και διακοπτών. Κάτω από την 7-ιντση οθόνη της LG, που είναι επενδυμένη με γυαλιστερό πλαστικό χρώματος piano black και μια χρωμιωμένη λωρίδα να το περιτριγυρίζει, υπάρχουν οι αεραγωγοί του αυτόματου κλιματισμού και πιο κάτω οι διακόπτες του τελευταίου.

Renault-Clio-Estate-Test-Drive-37

Η ποιότητα του εσωτερικού της καμπίνας είναι ίσως ο μοναδικός τομέας που υστερεί ελάχιστα σε σχέση με τον ανταγωνισμό, καθώς τα περίμενε κανείς ο πήχης να έχει πάει ακόμα ψηλότερα σε σχέση με παλιότερα. Αυτό δε σημαίνει ότι είναι κακής ποιότητας ή δευτεροκλασάτα, με μαλακής και καλής υφής πλαστικό να είναι μόνο το το ταμπλό, καθώς οι υπόλοιπες επενδύσεις δείχνουν σημάδια προσπάθειας περιορισμού του κόστους. Το δέσιμο των υλικών είναι όμως αψεγάδιαστο και τριγμοί ή οτιδήποτε άλλοι θόρυβοι λάμπουν δια της απουσίας τους.

Renault-Clio-Estate-Test-Drive-41 Renault-Clio-Estate-Test-Drive-38

Τέλος, από θέμα χώρων υπάρχουν άφθονοι για μικροαντικείμενα, με τον χώρο αποσκευών να φτάνει τα 443 λίτρα, μια αύξηση 143 λίτρων σε σχέση με το hatchback, με τον αντίστοιχο του 5-θυρου Megane να είναι 372 λίτρα. Αυτός είναι απολύτως ορθογώνιος και πλήρως εκμεταλλεύσιμος, με τα καθίσματα να διαιρούνται σε αναλογία 60/40 και όταν πέσουν θα δημιουργήσουν ένα χώρο 1.380 λίτρων (+233), όχι όμως πλήρως επίπεδο, καθώς οι βάσεις των καθισμάτων δημιουργεί ένα σκαλοπάτι. Αυτό φυσικά δεν εμποδίζει να χωρέσει άνετα ακόμα και σανίδα του surf, καθώς χωράει αντικείμενα μήκους σχεδόν μέχρι 2,5 μέτρα. Το ύψος του κατωφλιού είναι χαμηλό και στα 604 χλστ. ενώ τέλος, εξαιτίας της σχεδίασης της οροφής ο αέρας για τα κεφάλια των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά 15 χλστ., δίνοντας την δυνατότητα σε άτομα μέχρι και 1.90 εκ. να βολευτούν άνετα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή-Εξ/σμός” ]

Renault-Clio-Estate-Test-Drive-14

Η αύξηση της τιμής κυμαίνεται από 1.195 μέχρι 1.330 ευρώ ανάλογα το επίπεδο εξοπλισμού. Έτσι, το Clio Sport Tourer με τον 0.9 τρικύλινδρο TCe turbo κινητήρα με τα 90 άλογα ξεκινά από τις 14.050 ευρώ, ενώ οι εκδόσεις με τον 1.500αρη πετρελαιοκινητήρα, ξεκινούν από τα 15.440 ευρώ στην έκδοση με τα 75 άλογα και το πακέτο εξοπλισμού Authentique, και από τις 16.285 ευρώ στην έκδοση με τα 90 άλογα και το πακέτο εξοπλισμού Expression. To αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν στην πλουσιότερη Dynamic, και το κόστος του φτάνει τα 17.310 ευρώ, που μπαίνει τα “νερά” του Captur.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Renault-Clio-Estate-Test-Drive-10

Παρότι συνήθως οι station εκδόσεις έχουν κάποιες μικρές διαφορές στη ρύθμιση της ανάρτησης του πίσω άξονα, στη προκειμένη περίπτωση η μικρή αύξηση του βάρους δεν κρίθηκε ότι είναι απαραίτητο. Έτσι, στον εμπρός άξονα έχει τοποθετηθεί κλασικά η λύση των αναρτήσεων τύπου MacPherson με τριγωνικά χαμηλά ψαλίδια και αντιστρεπτική δοκό, ενώ πίσω διαθέτει ημιάκαμπτο άξονα προγραμματιζόμενης γεωμετρίας με ελικοειδή ελατήρια.

Renault-Clio-Estate-Test-Drive-9

Σε καθημερινή χρήση η οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου δεν θα παρατηρήσεις την παραμικρή διαφορά. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ ψηλά, με την σφιχτή ρύθμιση της ανάρτηση να προσφέρει πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Οι αντιδράσεις στις εντολές του τιμονιού είναι άμεσες, εμφανίζοντας περιορισμένες κλίσεις στις στροφές, κάτι που όμως χάνει λίγο σε θέμα άνεσης. Στα παραπάνω ευθύνεται η εξαιρετικά στιβαρή πλατφόρμα (που βασίζεται σε αυτή του προηγούμενου μοντέλου) και τα μεγαλύτερα μετατρόχια/μεταξόνιο δίνουν εξαρχής την αίσθηση ότι πατάει σε γερά πόδια. Το τιμόνι έχει πολύ καλή αίσθηση, με ακριβής πληροφόρηση, που θα σου προσφέρει σιγουριά και αυτοπεποίθηση για το τι συμβαίνει στον εμπρός άξονα.

Renault-Clio-Estate-Test-Drive-6

Εκ των πραγμάτων το αυτοκίνητο δεν προσφέρεται για αγνή οδηγική απόλαυση, αλλά άνετη μετακίνηση και αν το πιέσεις αρκετά θα νιώσεις ότι το πίσω μέρος ελαφρώνει πιο εύκολα. Εκεί επεμβαίνει το μη απενεργοποιούμενο ESP και φροντίζει ώστε να εκμηδενίζονται άμεσα οι όποιες τάσεις ενώ και το τιμόνι διαθέτει καλή αίσθηση και σωστό βάρος.

Στη χρήση, το κινητήριο σύνολο είναι ζωντανό από πολύ χαμηλά, με το ξέσπασμα του turbo να θεωρείται σχεδόν αμελητέο, ειδικά όταν βρίσκεται στο πρόγραμμα Eco, δεν το παρατηρείς καθόλου. Έχει γραμμική απόδοση και μόνο πάνω από τις 4.000 σ.α.λ. “σκάει”. Αν το πιέσεις δεν έχει τη σπιρτάδα και την πληθωρικότητα στις υψηλές στροφές του βενζινοκινήτρα, αλλά σε αποζημιώνει με την εξαιρετική ροπή του και την οικονομία του.

Renault-Clio-Estate-Test-Drive-16

Σε κρύα εκκίνηση, κραδασμοί αναπόφευκτα υπάρχουν αλλά δεν είναι ενοχλητικοί, εξαιτίας της καλής ηχομόνωσης. Σε άλλες περιπτώσεις και όταν ζεσταθεί, ενεργοποιείται το start/stop άρα δεν υπάρχει πρόβλημα. Μόνο σε υψηλές ταχύτητες και στροφές πάνω από 3.000 θα ακουστεί ένα αχνό βουητό κάτω από το καπό και ένα μακρινό θρόισμα του αέρα γύρω από τους καθρέπτες.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Renault-Clio-Estate-Test-Drive-19

Το Renault Clio Sport Tourer είναι πρακτικά μια κατηγορία μόνο του, και πρέπει να ζυγίσεις τις προτεραιότητες για να το επιλέξεις. Δεν θα σε απογοητεύει σε κανένα τομέα, αν και η “τσιμπημένη” τιμή ίσως αποτελέσει αποτρεπτικό παράγοντα για την αγορά του. Θα ικανοποιήσει κάθε γονιό μιας μιας οικογένειας με παιδιά γυμνασίου, καθώς είναι ευρύχωρο, οικονομικό και ευχάριστο στο δρόμο, και η μόνη παραχώρηση είναι ο λίγο μικρότερος χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών, αλλά στο τομέα των αποσκευών και της πρακτικότητα παίρνει τον μέγιστο βαθμό. Επίσης, είναι εξαιρετικά όμορφο και στιλάτο, που δύσκολα θα βρεις τόσο αρμονικό station wagon.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχνικά Χαρ/κά” ]

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Περιβαλλοντικό προφίλ ECO2
Καύσιμο Diesel
Προδιαγραφές ρύπων EURO5
Τύπος κινητήρα Υπερτροφοδοτούμενος / Σύστημα άμεσου ψεκασμού common rail
Κυβισμός (cm3) 1461
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) 76 x 80,5
Σχέση συμπίεσης
Αριθμός κυλίνδρων/ βαλβίδων 4 / 8
Μέγιστη ισχύς kW CEE (ch) / σ.α.λ 66 (90) / 4000
Μέγιστη ροπή Nm CEE / σ.α.λ. 220 / 1750
Φίλτρο σωματιδίων FAP
Stop & start και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση στάνταρ
ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
Τύπος – αρ. σχέσεων Μηχανικό- 5 ταχυτήτων
Ταχύτητα με 1000 σ.α.λ με 1η : 8,56
Με 2η 16,30
Με 3η 25,86
Με 4η 35,77
Με 5η 48,36
Με 6η
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διεύθυνση Ηλεκτρική μεταβαλλόμενη υποβοήθηση
Διάμετρος στροφής μεταξύ πεζοδρομίων / μεταξύ τοίχων (m) 10,6 / 11
Αρ.στροφών τιμονιού (από άκρη – σε άκρη , με ελαστικά αναφοράς ) 2,71
ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ
Ανάρτηση εμπρός Τύπου Mac-Pherson με τριγωνικά χαμηλά ψαλίδια και αντιστρεπτική δοκό
Ανάρτηση πίσω Ημιάκαμπτος άξονος προγραμματιζόμενης γεωμετρίας με ελικοειδή ελατήρια
Διάμετρος αντιστρεπτικής δοκού, εμπρός /πίσω(mm) Εμπρός 22,5mm / πίσω : ενσωματωμένη στον άξονα
ΤΡΟΧΟΙ & ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Ελαστικά αναφοράς 15″ : 185/65 R15 88T>br>16″ : 195/55 R16 87H>br>17″ : 205/45 R17 88V (θα διατεθεί αργότερα)
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΕΔΗΣΗΣ
A.B.S. στάνταρ
Ηλεκτρονικός κατανεμητής πέδησης στάνταρ
Υποβοήθηση σε απότομο φρενάρισμα (AFU) στάνταρ
Hill Start Assist – υποβοήθηση εκκίνησης σε οδόστρωμα με κλίση (HSA) στάνταρ
Ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας (ESC) στάνταρ
Εμπρός : αεριζόμενοι δίσκοι, διάμετρος (mm) / πάχος (mm) 258 / 22
Πίσω : ταμπούρα (ίντσες) ή συμπαγείς δίσκοι – διάμετρος (mm) / πάχος (mm) Ταμπούρα 8″ για τροχούς 15″ και 16″ >br>
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Συντελεστής αεροδυναμικής SCx 0,670
Μέγιστη ταχύτητα (km/h) 178
0 – 100 km/h (s) 11,7
400 m από στάση (s) 18
1 000 m από στάση (s) 33,5
Ρεπρίζ : 80km/h – 120km/h (s) με 4η/ 5η 10,1 / 13,5
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ & ΕΚΠΟΜΠΕΣ (Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή οδηγία 80/1268 στην τελευταία της αναθεώρηση)
CO2 (g/km) 90
Κύκλος πόλης (l/100km) 4
Κύκλος εκτός πόλης (l/100km) 3,2
Μικτός κύκλος (l/100km) 3,5
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
Ρεζερβουάρ καυσίμου (lt) 45
ΒΑΡΗ (Kg)
Απόβαρο (χωρίς προαιρετικό εξοπλισμό) (M.V.O.D.M.) 1121
Μέγιστο μικτό βάρος (M.M.A.C.) 1711
Μέγιστο βάρος ρυμουλκούμενου (M.T.R.) 1200
Μέγιστο βάρος ρυμουλκούμενου χωρίς φρένα 595
Τιμές
Βασική Τιμή (Renault Clio dCi 90hp Expression) €16.285
Τιμή Αυτοκινήτου δοκιμής (Renault Clio dCi 90hp Dynamic) €17.310

[/nextpage]