11665630_10153455327991151_5343930302932480413_n


Ενώ λοιπόν στα τέλη Μαΐου αποφασίστηκε μετάξύ εκπροσώπων του DTM, Super Gt και IMSA,  ότι από το 2017, τα αυτοκίνητα της Class 1 θα κινούνται από νέους, δίλιτρους, turbo κινητήρες, απόδοσης περίπου 650 ίππων, 200 ίππους περισσότερους από τους φετινούς, φαίνεται τώρα ότι οι Γερμανοί κάνουν πίσω στον τομέα αυτόν. Το 2016 θα ήταν η τελευταία χρονιά των ατμοσφαιρικών V8 κινητήρων των 4000κ.εκ στο DTM και το 2017, Ιάπωνες και Γερμανοί, σε ένα από κοινού event, μάλλον στον τελευταίο αγώνα του ιαπωνικού πρωταθλήματος στην πίστα του Fuji θα αγωνίζονταν με τους νέους κανονισμούς της Class 1 και την αμέσως επόμενη χρονιά, θα ήταν η σειρά των Γερμανών να “φιλοξενούσαν” τα αγωνιστικά από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Όλα καλά μέχρι εδώ, αλλά φαίνεται ότι βαδίζουμε σε αναβολή, από πλευράς DTM, στην εισαγωγή των δίλιτρων, turbo κινητήρων, άρα με τη σειρά της, η αναβίωση της Class 1 είναι ένα μεγάλο ερωτηματικό πλέον.

Οι οργανωτές του DTM είναι ικανοποιημένοι με την παρουσία και απόδοση των V8 κινητήρων, κάτι το οποίο αποδείχθηκε στον τελευταίο γύρο του πρωταθλήματος στο Nürburgring, με τους 24 οδηγούς να βρίσκονται εντός δευτερολέπτου στις δοκιμές, γεγονός το οποίο δείχνει το κορυφαίο επίπεδο του θεσμού. Ωστόσο, σε συζητήσεις μεταξύ των τριών εταιρειών (Audi, Mercedes, BMW) και της ITR, της οργάνωσης που ελέγχει το DTM, πριν την έναρξη, κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος, αλλά και στην πρόσφατη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, συζητήθηκε, πιο πολύ παρασκηνιακά, αλλά δεν πάρθηκε, όπως είναι αναμενόμενο, κάποια επίσημη απόφαση, η περαιτέρω χρήση των V8 κινητήρων μέχρι και το 2018, αναβάλλοντας έτσι την εισαγωγή των νέων κινητήριων συνόλων για το 2019. Ο λόγος; Προφανώς το κόστος κατασκευής.

1435490385

 

Οι κατασκευαστές σκέφτονται σοβαρά το θέμα αυτό, δεδομένου ότι η εξέλιξη των νέων κινητήρων είναι δαπανηρή υπόθεση και θέλουν πάση θυσία να κρατήσουν όσο το δυνατόν σε σταθερά επίπεδα το κόστος συμμετοχής. Μια ενδεχόμενη αναβολή και όχι η άμεση εισαγωγή θα μπορούσε να το κάνει αυτό, ενώ ψάχνονται άλλοι τρόποι στο πώς θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί το κόστος πιο αποτελεσματικά στην παρούσα φάση.

Ο ρόλος της Mercedes

Πολλοί έχουν συνδέσει τη Mercedes όχι άδικα με το DTM, καθώς είναι η πιο πετυχημένη εταιρεία στο θεσμό. Σύμφωνα, όμως, με πηγές του έγκριτου Auto Motor und Sport, ήταν η εταιρεία απ΄τη Στουτγάρδη που άσκησε “βέτο” στην εισαγωγή των νέων κινητήρων από το 2017, μετά από μια συνάντηση με εκπροσώπους της Audi και της BMW, συμφωνώντας πρακτικά και οι τρεις εταιρείες για αναβολή στα νέα σχέδια. Ο Toto Wolff, o ισχυρός άνδρας της Mercedes, φέρεται να δικαιολόγησε την απόφαση αυτή:

Πιστεύουμε ότι το θέαμα στο DTM δε θα αλλάξει σημαντικά με τους νέους κινητήρες, αλλά θα αυξηθεί το κόστος και για αυτό προσπαθούμε, μαζί με τους άλλους κατασκευαστές, να βρούμε εναλλακτικά σενάρια.

Κάποιοι, ωστόσο, θεώρησαν τις παραπάνω δηλώσεις ως “προάγγελο” αποχώρησης της Mercedes από το DTM, αλλά ο Wolff ήταν κατηγορηματικός:

Η Mercedes θέλει να παραμείνει στο πρωτάθλημα και όλοι μαζί να οραματιστούμε μια νέα πορεία για το θεσμό.

“Εναλλακτικά σενάρια”… Τι εννοούσε με αυτή τη φράση ο Wolff; Ένα από τα επικρατέστερα σενάρια είναι η απελευθέρωση του παγώματος της εξέλιξης των φετινών κινητήρων που θα οδηγήσει σε μια ιπποδύναμη των 550+ίππων, περίπου 100 περισσότερα από φέτος, κάνοντας προφανώς τα αυτοκίνητα πιο γρήγορα και αντίστοιχα, θα υπάρχει πιο πολύ ενδιαφέρον και θέαμα για τους οπαδούς. Βεβαίως, και εδώ πρέπει να υπολογιστεί το ενδεχόμενο κόστος, αλλά είναι σίγουρο ότι θα λιγότερο από την εξέλιξη και παραγωγή από λευκό χαρτί ενός νέου κινητήρα.

Όποια απόφαση παρθεί από πλευράς Γερμανών θα πρέπει να γίνει με γνώμονα το συμφέρον του θεσμού, αλλά και των οπαδών, οι οποίοι, μετά το νέο format του πρωταθλήματος, είναι ευχαριστημένοι με τους διπλούς αγώνες και το θέαμα. Μένει να δούμε όμως αν θα τεθεί υπό αμφισβήτηση η συνεργασία για την Class 1 Γερμανών-Ιαπώνων, αφού η νέα σειρά αγώνων προϋποθέτει κοινή βάση και κοινούς κανονισμούς.