Όπως θα θυμάσαι, αρχές Οκτωβρίου του περασμένου έτους, οι εκπρόσωποι των DTM, Super GT και της IMSA, συναντήθηκαν στο Τόκιο με σκοπό να συζητήσουν και να καταλήξουν σε συμφωνίες για το κοινό μέλλον των κορυφαίων πρωταθλημάτων Τουρισμού στον κόσμο.
Μια μέρα μετά, λοιπόν, από τον 24ωρο αγώνα στο Nürburgring, οι εκπρόσωποι των παραπάνω πρωταθλημάτων συναντήθηκαν για πρώτη φορά φέτος για να παρθούν οι (τελικές) αποφάσεις για την πορεία της Class 1 και η συνάντηση επικεντρώθηκε κυρίως στις αποφάσεις για τα μηχανικά σύνολα που θα κινούν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα των 6 εταιρειών (Audi, Mercedes, BMW, Lexus, Nissan, Honda), αλλά και όποιου άλλου κατασκευαστή από την άλλη άκρη του Ατλαντικού επιθυμεί να συμμετάσχει στην “αναβίωση” της Class 1 από το 2017 και εφεξής.
Έτσι, με τον τεχνικό τομέα, όσο και αυτόν της αεροδυναμικής να απομένουν και τυπικά να δοκιμαστούν στην πράξη μετά την συμφωνία του Οκτώβρη -τα αγωνιστικά του 2017 θα είναι παρόμοια εξωτερικά με τα φετινά σε Γερμανία και Ιαπωνία- αποφασίστηκε ότι τα μηχανικά σύνολα θα είναι νέοι, τετρακύλινδροι, turbo κινητήρες, απόδοσης 600 ίππων, κατά πάσα πιθανότητα 2000 κ.εκ..
Ο Hans Werner Aufrecht, πρόεδρος της ITR (η οργάνωση που διεξάγει το DTM), δήλωσε μετά τις αποφάσεις:
Έχουμε συνάψει συμφωνίες σε πολλούς τομείς. Κάναμε ένα σημαντικό βήμα προς την υλοποίηση του κοινού στόχου μας. Ανυπομονώ να την ημέρα, όταν τα αγωνιστικά της Class 1 από διαφορετικές ηπείρους θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους για πρώτη φορά.
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του Masaaki Bandoh, προέδρου της GTA (GT Association, o οργανωτής του Super GT).
Πιστεύω ότι η συμφωνία θα συμβάλλει περαιτέρω στην ανάπτυξη των πρωταθλημάτων μας από το 2017. Από τότε που άρχισαν να πραγματοποιούνται συγκεκριμένες συζητήσεις σχετικά με τελευταίο αγώνα (του 2017) είμαι πολύ ενθουσιασμένος που κινούμαστε ένα βήμα πιο κοντά ώστε να θέσουμε τις βάσεις των σχέσεων συνεργασίας με DTM και IMSA.
Με τις κοινές προδιαγραφές να έχουν τεθεί 2 χρόνια πριν από το πρώτο, κοινό event μεταξύ DTM και Super GT, στο τέλος του 2017, θα δούμε στην Ιαπωνία την πρεμιέρα της Class 1, με τα νέα αγωνιστικά των 6 εταιρειών να ρίχνονται στη μάχη, 21 χρόνια μετά το (άδοξο) τέλος της “χρυσής εποχής” της κατηγορίας, πίσω στη δεκαετία του ’90.
Αρχές του 2018, το ενδιαφέρον θα μετατεθεί στη Γηραιά Ήπειρο και συγκεκριμένα στη Γερμανία. Προφανώς, όταν η κατηγορία ξεκινήσει και στις Η.Π.Α, θα εμπλακούν και άλλοι κατασκευαστές. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα δούμε εντυπωσιακές μάχες σε ένα από κοινού πρωτάθλημα, αλλά εύχομαι να μην επαναληφθούν τα λάθη του παρελθόντος που στην ουσία, “σκότωσαν” μια πολλά υποσχόμενη κατηγορία αγωνιστικών αυτοκινήτων.